Wetgeving Duitsland

Hopelijk misschien toch. Nee heb je, ja kun je krijgen toch? Ik heb maar doos cat1 ingeslagen voor het geval

Gewoon even afwachten dus heren.... heb zelf net het wetsvoorstel hierboven voor Duitsland gelezen en die laat in mijn ogen weinig ruimte om uit te leveren.
Maar als men hier wel groen licht voor krijgt (nav van het tweede geqoute stukje uit het besluit) zou dat alleen maar fijn zijn voor diegenen. Vaak heeft de regio er ook nog iets over te zeggen.

Erg benieuwd hoe dit uit zal pakken. Wel uitleveren zou namelijk voor de liefhebbers (ook in Duitsland) heel erg fijn zijn. En nog meer voor de winkeliers daar trouwens! :wink:

Wat ik had gepost is al de regio namelijk NRW. Dit is niet landelijk.

Sniksnik. En is er ook iets gezegt over bezorgen? Ik weet niet eens of ER feuerwerk zoiets doet. Maar ja diep triest

Zou ook kunnen dat ik het verkeerd interpreteer. Maar als Nieder Sachsen het verbied lijkt het mij voor NRW helemaal onoverkomelijk.

Lijkt erop dat ook in NRW geen vuurwerk "verkauft oder erwirbt" mag worden

https://www.mags.nrw/pressemitteilu...uesse-der-ministerpraesidentenkonferenz-neuer

ik zie dan nog een opening:

Zulässig bleiben auch für die geschlossenen Läden der Versandhandel und die Auslieferung bestellter Waren. Die Abholung bestellter Waren durch Kunden ist ebenfalls zulässig, wenn sie unter Beachtung von Schutzmaßnahmen vor Infektionen kontaktfrei erfolgen kann.

Maar verschillende winkels hebben inmiddels reeds aangegeven dat er niet uitgeleverd mag worden als ik de berichten op fb zo lees.

NRW

Postorderbedrijven en het bezorgen van bestelde goederen blijven ook toegestaan ​​voor gesloten winkels. Het afhalen van bestelde goederen door klanten is ook toegestaan ​​als dit contactloos kan gebeuren, rekening houdend met beschermende maatregelen tegen infecties.

Of je ook vuurwerk mag afhalen op deze manier staat niet concreet vermeld. De 'normale' verkoop is wel verboden.

Andere optie is om je vuurwerk naar een adres te versturen die ervoor open staat. Dit kan een Duitse mede liefhebber zijn of je slaap adres.

Overnachten is niet persee verboden, zakelijk is het toegestaan. Geef daar een eigen invulling aan.

Geen verdere beperking op het afsteken van vuurwerk.

Valt allemaal reuze mee.

Maar dat is mijn mening.

NRW

Postorderbedrijven en het bezorgen van bestelde goederen blijven ook toegestaan ​​voor gesloten winkels. Het afhalen van bestelde goederen door klanten is ook toegestaan ​​als dit contactloos kan gebeuren, rekening houdend met beschermende maatregelen tegen infecties.

Of je ook vuurwerk mag afhalen op deze manier staat niet concreet vermeld. De 'normale' verkoop is wel verboden.

Andere optie is om je vuurwerk naar een adres te versturen die ervoor open staat. Dit kan een Duitse mede liefhebber zijn of je slaap adres.

Overnachten is niet persee verboden, zakelijk is het toegestaan. Geef daar een eigen invulling aan.

Geen verdere beperking op het afsteken van vuurwerk.

Valt allemaal reuze mee.

Maar dat is mijn mening.

Dat gaat dan nog wat worden. Niedersachsen niet maar NRW wel. Denk dat veel uit Niedersachsen een klein stukje gaan rijden naar NRW. Zeker bij Gronau/Bentheim.

OK dan, maar ik ga daar heen als niet zakelijk. Dus wat is wijsheid? Voor de rest lijkt het toch erop dat het kan lukken.

Zojuist mail gekregen van ER Trading.

''Op dit moment is het wel mogelijk om uw bestelling tot a.s. maandag 21-12-2020 op te halen MITS u in het bezit bent van een geldig KVK bewijs of een volmacht en een kopie van een geldig ID-bewijs / paspoort van de eigenaar. LET OP deze optie geldt alleen voor het a.s. weekend van 19 en 20 December 2020.''

Wat is wijsheid? Ik heb geen eigen zaak.. Iemand? :D

Wijsheid is je geld terug te vragen of het lekker te laten staan ! Die bedrijven in Duitsland van Nederlandse eigenaren doen erg moeilijk zeg. Voorbeeld is Fireworxxx die iederen nu al netjes heeft terug gestort, zoals het hoort.

En als de optie komt leveren? Maar lijkt eerder erop zoals funkeliefhebber aangeeft om geld terug te vragen of laten staan

Back
Bovenaan