Wetgeving Duitsland

Hoezo, zoek gewoon een parking liefst buiten bebouwde kom. En niet in de buurt van asiels, ziekenhuizen etc, en de rommel netjes opruimen. (maar dat hoef ik ons liefhebber niet te vertellen :D )
Zal mijn opmerking even toelichten ze praten over grote publieke plaatsen waar het niet gewenst is om te stoken. Ik wilde eerst bij Nijmegen de grens over ene kant van de weg is Nederlands dan rij je zo duitsland in op weg naar kleve je hebt daar een leuke parkeer plaats echt leuk maar mag het ????

Zal mijn opmerking even toelichten ze praten over grote publieke plaatsen waar het niet gewenst is om te stoken. Ik wilde eerst bij Nijmegen de grens over ene kant van de weg is Nederlands dan rij je zo duitsland in op weg naar kleve je hebt daar een leuke parkeer plaats echt leuk maar mag het ????
Ik denk dat ze met grote publieke plaatsen bedoelen dat ze geen pleinen in de stad vol willen zien met mensen die massaal lopen te stoken. Als jij met je NL / DE vuurwerk naar een rustige plek gaat en niet in groepen van meer dan 10 stookt zullen die agenten (als ze al komen) er waarschijnlijk heel veel begrip voor hebben. Vuurwerk naar duitsland vervoeren vanuit NL verwacht ik geen probleem; ze zullen te druk bezig zijn om alles wat uit duitsland komt tegen proberen te houden (succes daarmee...)

Hoezo, zoek gewoon een parking liefst buiten bebouwde kom. En niet in de buurt van asiels, ziekenhuizen etc, en de rommel netjes opruimen. (maar dat hoef ik ons liefhebber niet te vertellen :D )

Maar voor de mensen die daar een showtje willen bouwen met de nodige voorbereidingen is een accomodatie haast wel nodig. Volgens mij mag dat nog steeds niet?

Ik zie veel Duitsers overdag gewoon op een doodlopende weg of parkeerterrein op een bedrijventerrein stoken. Volgens mij is dat daar best veel voorkomend.

Je gaat voor mijn gevoel wel Nederlandse grensstokers krijgen dus wat grotere groepen net over de grens. Of dat te voorkomen is weet ik niet.

Er is nog géén vervoersverbod! Ze willen het gaan verbieden en zodra dit gebeurd dan is het pas na 15 december dat het ingaat.

Klopt niet. Je mag sowieso geen vuurwerk bij je hebben op een publiek toegankelijke plaats. Dus niet op de weg, park etc etc.

Buiten de vuurwerkverkoopperiode mag de burger*maximaal 25 kilo consumentenvuurwerk op een niet voor het publiek toegankelijke plaats voorhanden hebben.*

Hiermee word dus niet je auto bedoeld zoals vele denken. Het gaat erom dat jij vuurwerk voorhanden hebt op een openbare plek. Dus maakt geen ruk uit of het je rugtas, binnenzak, linker sok of je auto is.
Het gaat erom dat je het zo binnen handbereik hebt op de openbare, voor publiek toegankelijke locatie. Anders zou immers een reiskoffer met slot ook voldoen.

Bedankt voor de reacties. Dacht en hoopte ook dat het kon. Ik hou me dan wel binnen de 25kg regeling. De rest is in Duitsland besteld.

Dat bedoel ik dus.

burgemeester van Berg en Dal
wil grenzen desnoods blokkeren
WYLER - Een verbod op de verkoop van vuurwerk in Duitsland heeft het niet gehaald. Burgemeester Slinkman van Berg en Dal overweegt nu om wegen naar Duitsland af te sluiten.

De Duitse regering kwam in Berlijn niet verder dan een ‘aanbeveling’ om dit jaar geen vuurwerk af te steken. Vuurwerkshows - waar mensen op af komen - zijn wel verboden, maar het afsteken van vuurwerk door particulieren dus niet. Overigens speelt het probleem in Duitsland minder, omdat daar verhoudingsgewijs veel minder vuurwerk wordt afgestoken dan in Nederland.

Vuurwerkhandelaar André Bax uit Elst heeft elk jaar in het Duitse grensplaatsje Wyler een verkooppunt. Veel mensen uit de regio Nijmegen gaan naar Wyler of naar Kranenburg (Aldi) om vuurwerk in te slaan. Bax: ,,Wij verkopen goedgekeurd vuurwerk. Het is legaal vuurwerk, ook in Nederland. Verkoop in Duitsland is toegestaan. Wij gaan dus verkopen.”

Uitgebreide controles
Burgemeester Slinkman van Berg en Dal pleit nu niet alleen voor het instellen van grenscontroles op het invoeren van vuurwerk: hij wil eventueel zelfs wegen afsluiten. ,,De politie en marechaussee moeten uitgebreide grenscontroles houden op 29, 30 en 31 december, als er verkocht wordt in Duitsland”, zegt hij.

Volgens Slinkman kan de gemeente als wegbeheerder besluiten om wegen af te sluiten. ,,We weten nog niet of we het gaan doen, maar volgens de zogenoemde BABW (Besluit administratieve bepalingen) mogen wij het doen op basis van de bepaling ‘voor korte perioden in geval van dringende omstandigheid van voorbijgaande aard’. Als we gaan afsluiten stemmen we dit natuurlijk af met verschillende partijen zoals de hulpdiensten en onze Duitse buren.”

Je kan ook nu naar belgie en 25 kg halen zonder kans op boete.

Is dat altijd zo of alleen dit jaar? Dacht zelf altijd dat die verkoopdagen regeling die we hier en in Duitsland hebben, ook geldt voor België... van al die verschillende reacties op diverse fora wordt je ook niet wijzer van...

Als er al daadwerkelijk controles komen zullen die zijn vanuit DE naar NL.
De Duitser maakt zich niet druk om een auto met wat vuurwerk welke hun grens over komt.

Ik zou het wel binnen de perken houden zodat je niet teveel opvalt zolang je door NL rijd..verder geen enkel probleem.

Ik vermoed 2 grote controles op de a1 en de a12.

Hoop camera ploegen erbij, anp berichten etcetra. Puur bangmakerij, er gaat zo veel verkeer over deze wegen dat het onbegonnen werk is. Of je de boete kan dragen moet je zelf bepalen. Ik zal ook niemand aanraden om te gaan, maar de kans dat je er uit gepikt word is zeer klein.

Back
Bovenaan