Wetgeving Duitsland

Zoals Rutte al aangaf in de persconferentie afgelopen dinsdag is het eigenlijk gek dat we in Nederland kijken naar versoepelingen van de regels terwijl het in alle landen om ons heen en in Europa verschrikkelijk hard de verkeerde kant op gaat. Hier hopen we maar al te graag op versoepeling, snel weer met zijn allen de kroeg in, een voetbalwedstrijd bekijken en met zijn allen een feest vieren van een fictief persoon terwijl de realiteit is dat net voorbij de grens het allemaal gruwelijk anders is dan hier. Verwacht dat er in Duitsland ook nog wel het e.e.a. gaat veranderen aan de maatregelen daar maar denk niet dat ze hun handen durven branden aan het aanpassen van de regeling omtrent vuurwerk kopen/ afsteken. Ze hebben daar wel het juiste beeld van een klote jaar afsluiten, buiten de realistische kijk op de handhaving van een eventueel verbod natuurlijk.

Ik denk ook niet dat ze de vuurwerk regels daar gaan aanpassen. Maar zou me niets verbazen als ze wel maatregelen gaan instellen in de grensgebieden om de tienduizenden vuurwerk shoppende Nederlanders te weren.

In DL hebben vuurwerkverkopers te horen gekregen dat er dit jaar gewoon vuurwerk afgestoken mag gaan worden. O.a. vuurwerk Langenberg bevestigd dit.

Ik overweeg om voor 1 nacht een huisje te huren in de regio Rijnland-Pfalz (van 31 dec tot en met 1 januari) en daar toch lekker een knallend oud en nieuw te kunnen hebben.
Iemand hier goed op de hoogte van wat de huidige regelgeving daar nu is en of dit probleemloos kan?

Beter gevraagd komen we het gebied als nederlander wel in?:’)

Denk dat het afwachten word tot de laatste week van december? Het kan nog alle kanten op. Zoiezo boeken NU is voor mij een no go. Alvast het een en ander plannen is leuk. Maar ik verwacht niks meer...
Denk dat het de beste manier is om in deze situatie te zitten als pyrotechniekers.

Ik heb zonet met E&R trading gebeld. Ze gaven aan dat morgen het definitief horen dat oud en nieuw wel afgestoken kan worden of niet. Hopelijk zijn ze daar nuchter over en niet zo'n zeikerds zoals hierzo

Volgens mij is het al bekend dat je wel mag afsteken maar gewoon prive.
Met hoeveel mensen en welke maatregelen nog meer bv nederlanders weren dat horen we morgen.

Ik heel benieuwd want ook ik wil als
alternatief een huisje in Duitsland huren om
daar oud en nieuw te kunnen gaan vieren

Ik heb zonet met E&R trading gebeld. Ze gaven aan dat morgen het definitief horen dat oud en nieuw wel afgestoken kan worden of niet. Hopelijk zijn ze daar nuchter over en niet zo'n zeikerds zoals hierzo
Daar heb je ook felle milieu partij die een verbod wilt maar weet dat de cdu daar voor afsteken is met oud en nieuw . Merkel brengr morgen het nieuws ik heb positieve hoop

Op Feuerwerk.news word het nieuws gedeeld dat het verbod gedeeltelijk is afgewend en dat er in prive kring vuurwerk afgestoken mag gaan worden.

2B8E4A0E-CA00-4F81-921E-A60B7689354C.png

E0AD3F39-E5FF-4B73-B89B-CE418E7093A0.jpeg

Maar er staat dat openbaar vuurwerk verboden is. Bedoelen ze dan dat je alleen vuurwerk mag afsteken op privé terrein? Want dan kan ik het wel vergeten om ergens in Duitsland op een parkjaarplaats o.i.d. af te steken. Maar dan is het wel vreemd dat ze daarnaast ook nog expliciet aangeven dat je niet op drukke pleinen en straten mag afsteken. Dus, wat is het nu?

Maar er staat dat openbaar vuurwerk verboden is. Bedoelen ze dan dat je alleen vuurwerk mag afsteken op privé terrein? Want dan kan ik het wel vergeten om ergens in Duitsland op een parkjaarplaats o.i.d. af te steken. Maar dan is het wel vreemd dat ze daarnaast ook nog expliciet aangeven dat je niet op drukke pleinen en straten mag afsteken. Dus, wat is het nu?

Ik interpreteer het zo dat zolang je met een paar man op een afgelegen plaats aan het stoken bent er niks aan de hand is

Ik interpreteer het zo dat zolang je met een paar man op een afgelegen plaats aan het stoken bent er niks aan de hand is

Ja, ik ga alleen met mijn zoon en misschien ook zusje van mij wat afsteken in DLD, althans, dat is de bedoeling. Denk dat het alleen wat losse potten en klein spul zal zijn. Grote compounds laat ik voor wat het is, die wil ik volgend jaar gebruiken om voor mijn familie en vrienden enz. een showtje te geven. Zonde om te schieten met alleen z'n drieën.

Back
Bovenaan