Wetgeving Duitsland

Je kan met een Nederlandse KVK in Duitsland kopen? Ben benieuwd hoe dat zit. Iemand wat duidelijke info daarover?

Ik haal al jaren in duitsland met de kvk van mijn vrouw die een nagelstudio heeft.

Niks met vuurwerk te maken dus. Daarbij staat het op haar naam. Waarbij ik altijd een papieren volmacht meeneem om in haar naam te kopen.

Vreemd verhaal, ik koop al jaren met kvk in Duitsland en ik heb totaal geen vuurwerk bedrijf.
Ik haal al jaren in duitsland met de kvk van mijn vrouw die een nagelstudio heeft.

Niks met vuurwerk te maken dus. Daarbij staat het op haar naam. Waarbij ik altijd een papieren volmacht meeneem om in haar naam te kopen.

Ik schreef alleen maar wat de eigenaar van Heron vuurwerk mij vertelde. Als je een adres hebt waar ze niet moeilijk doen over de KVK, dan graag in de pm

Voor diegene die denken met een willekeurig uittreksel van het KVK vuurwerk te kunnen kopen, die komen bedrogen uit. Ik heb hierover contact gehad met een grote speler op de Duitse markt. Die gaf aan dat er op het uittreksel wel iets moest staan dat je in het vuurwerk zit. Hij was nog bezig om te kijken of je toch met een willekeurig uittreksel vuurwerk bij hem kan kopen, maar zeker is dat nog niet.

Nu heb ikzelf bij mijn KVK inschrijving een alias toegevoegd waaruit blijk dat ik ook in het vuurwerk zit. Dit is online simpel te regelen en kun je later ook weer makkelijk verwijderen.

Eerder in het jaar is hier nog best wat heisa over geweest op het Duitse forum. In bepaalde deelstaten is er niet op gecontroleerd maar in NRW is er in bepaalde regio's gecontroleerd of de "bedrijven" die vuurwerk kochten ook echt vuurwerkbedrijven waren. Als ik het goed begrepen heb.

Hoe gaat dat precies in zijn werking, is het KVK-nummer alleen nodig om het af te halen, of worden er ook facturen of iets dergelijks op dat KVK-nummer gezet? Dus iets van papierwerk bedoel ik dan.

Eerder in het jaar is hier nog best wat heisa over geweest op het Duitse forum. In bepaalde deelstaten is er niet op gecontroleerd maar in NRW is er in bepaalde regio's gecontroleerd of de "bedrijven" die vuurwerk kochten ook echt vuurwerkbedrijven waren. Als ik het goed begrepen heb.
Wat op zich raar is.. want als je drank of voedsel haalt hoef je toch ook niet aan te tonen dat je in de horeca zit? Of het moet met vervoer/opslag te maken hebben, maar goed, in hoeverre gaat een groothandel daar over..

Nog vreemder is eigenlijk dat er geen duidelijkheid blijkt te zijn hierover.

Heb het topic doorgenomen, maar wil mijn vraag toch stellen. Heb in Duitsland nog het een en ander staan, wat ik met KVK kan ophalen. Ik lees dat de KVK noodzakelijk is en gebruikt wordt voor de belastingdienst in Duitsland, wat kan ik hier verder nog in verwachten? Of is dit helemaal niets?

Hoe gaat dat precies in zijn werking, is het KVK-nummer alleen nodig om het af te halen, of worden er ook facturen of iets dergelijks op dat KVK-nummer gezet? Dus iets van papierwerk bedoel ik dan.

Ik bestel op haar naam met kvk nr en neem altijd een uittreksel van de kvk mee voor controle. (Nog nooit gehad)

Naast KvK zijn ze ook verplicht een RDW vervoersdocument op te stellen wat dus ook niet kan. Wat ook betekend dat je je aan het RDW regels moet houden van brandblusser Ed.

Niet dat je veel verder komt met die papieren als je gecontroleerd wordt bij de NL grens en je geen vw winkel hebt of een ontbrandings toestemming.

Naast KvK zijn ze ook verplicht een RDW vervoersdocument op te stellen wat dus ook niet kan. Wat ook betekend dat je je aan het RDW regels moet houden van brandblusser Ed.

Niet dat je veel verder komt met die papieren als je gecontroleerd wordt bij de NL grens en je geen vw winkel hebt of een ontbrandings toestemming.

Controle aan de grens daar maak ik mij het minste zorgen over. Je zit al snel boven de 25 kg. of je hebt bijvoorbeeld vuurpijlen erbij. Met beide ben je al de sjaak als je wordt aangehouden, ongeacht of de papieren in orde zijn.

Denk dat je ADR bedoeld ;)

Na mijn weten hoef je onder de 50kg bruto niks te hebben.

Dit heb ik van de bam

https://www.bam.de/Navigation/DE/Aktuelles/Silvester/FAQs/faqs.html

Ik ga morgen naar Duitsland om vuurwerk af te halen met een KvK-nummer, deze staat op mijn vaders naam. Weten jullie of mijn vader dan mee moet gaan om zich te legitimeren of is het voldoende als ik een KvK uittreksel kan tonen?

Back
Bovenaan