Werken in een vuurwerkwinkel

Ik ben benieuwd of er nog leden zijn die dit jaar ergens in een winkel staan, meld dat dan even hier want dat is leuk om te weten dat je ergens van plan bent je vuurwerk te halen en je weet dat er een lid in de winkel staat.

Jij bent weer bij Harten te vinden? :)

Ik zou maar is even in dit topic reageren. omdat ik inmiddels toch uit ervaring kan spreken.

Als klein kind was ik al enorm fan van vuurwerk, stond om 7.00 's morgens op op 31 december om maar mijn verzameling rotjes af te steken. Mijn moeder moest me dan tot 10.00 binnen zien te houden om de buren niet tot last te zijn. Dit werd grotendeels gedaan met het uitpakken van al mijn vuurwerk, het verdelen van mijn vuurwerk over de uren van de dag en het lezen van alle bijsluiters. Dit heb ik als kind nooit als vervelend ervaren en was een zeer leuk werkje. Alleen toen ik de leefttijd van 12 bereikte kreeg ik door dat mijn moeder mijn verzameling in de loop van de dag aanvulde zodat ik altijd voldoende vuurwerk had. Dit was vooral zodat ik nooit zonder vuurwerk kwam te zitten, zodat ik maar in de verleiding zal komen onafgegaan vuurwerk van de grond op te rapen.
Toen ik de leeftijd van 12 bereikte kreeg ik toestemming van mijn ouders om het door hun gekochte siervuurwerk aan te steken en uit te zoeken. Mijn ouders hadden niet veel geld over voor vuurwerk, dit kwam omdat mijn vader door een jeugd ongeluk een angst voor vuurwerk opgebouwd had. Daarom moest ik het meestal met een 50 gulden doen. Als vuurwerk freakje wou ik natuurlijk het meeste uit deze 50 guilden halen. In deze tijd was er nog een inbel verbinding en ging alles nog old-skool met folders en contant betalen. Daarom was ik met regelmaat met mijn 12 lentes jong en blonde bloempot kapsel bij kuiper-koekange aan de pauze koffie tafel te vinden allemaal vragen te stellen over alle soorten producten. Uiteraard wist Ajo deze niet allemaal te beantwoorden maar hij maakte altijd wat leuks van de antwoorden.
Toen ik de leeftijd van 14 bereikte vroeg ajo of ik wou helpen met de verkoop van vuurwerk. Deze 3 dagen heb ik als de meest vermoeiende maar leukste dagen van mijn jeugd ervaren. Om 6 uur 's morgens stond ik als eerste voor de winkel, en om 9 uur 's avonds ging ik naar huis. Door dit werk kreeg ik steeds meer interesse in het verkoopproces van vuurwerk, van het samen stellen van het assortiment tot de daadwerkelijke verkoop.

Op mijn 15de vroeg Ajo of ik het leuk zou vinden om mee te gaan naar vuurwerk demo's van importeurs. Hier zag ik meer vuurwerk dan dat ik ooit bij elkaar gezien had. Dit jaar waren deze demo's puur voor de fun, omdat ik nog niet het vertekende beeld wat sommige dealers neerzetten door had, doordat mij de ervaring nog ontbrak.
Naast mijn interesse voor vuurwerk had ik ook een enorme interesse voor computers. Waardoor ik als klein jongetje mee groeide met de ontwikkeling en al snel website's leerde bouwen. Ajo gaf mij de kans om een website te maken voor kuiper, dit was een zeer simpele website, maar we leefde toen ook nog in een zeer simpele tijd.

In de opvolgende jaren kreeg ik steeds meer ervaring met websites en met vuurwerk. Daarom gaf ajo mij steeds meer vrijheid in het website proces en het selecteren van het assortiment.

Nu vele jaren later is bij kuiper het assortiment van de standaard wolff lijnen uitgebreid tot een breed assortiment verdeeld onder meerdere importeurs. Daarnaast spreek ik veel freaks en dealers en ga ik veel demo's bijlangs.

Ook werkt inmiddels een mede freak (pyroguy) deels bij ons. Vorig jaar was het eerste jaar dat hij mee hielp in de bunkers, en ook hij begint zijn werkzaamheden steeds meer uit te breiden. Wat natuurlijk een zeer positieve zaak is. Het is fijn om een spar partner te hebben in het overleg voor het samen stellen van het assortiment. Soms kan door discussie je kijk op een product totaal omslaan, en soms kom je er niet uit en neem je het product gewoon, ook al zou de ander dit niet doen. Al kunnen we het wel vaak samen eens worden.

Dit jaar is het eerste jaar dat maarten(smeinkie) ons team komt versterken tijdens de verkoopdagen. Zodat we nog meer freak kennis binnenshuis halen. Dus die zal zijn ervaring ook uitbreiden dit jaar.

Voor de gene die het overwegen om dit ook te doen. Geef bij de winkelier waar je wil helpen aan dat je veel product kennis hebt. Spreek duidelijk van te voren de dagen af dat je wil werken. Let er op dat je de 31ste toch wel erg vermoeid bent. (ik ben alle verkoopdagen van 6 tot 11 op de zaak aanwezig, en dit jaar werk ik nog een nacht erbij ook. weinig slaap dus). Maar het levert je meestal een enorme korting / gratis vuurwerk op en het is een enorm leuke ervaring!

Inmiddels werk ik al weer 20 jr met vuurwerk, begonnen als 13/14 jarig jochie om mijn pa te helpen met bestellen en had en span diensten tijdens de verkoopdagen.
Langzaam aan werden de taken uitgebreid naar aanvullen, verkopen etc.
Inmiddels doe ik de volledige voorbereiding van bestellen tot website en promotie en tijdens de verkoopdagen ben ik van 05:30 tot 24:00 te vinden in de buffer of bulk om te zorgen dat alles aangevuld blijft en dat alle bestellingen de deur uit gaan zoals de klant ze besteld heeft.
2013 zal mijn laatste jaar als werknemer zijn en zal in 2014 samen met mijn pa de zaak gaan draaien :)

Ook bij ons loopt tijdens de verkoop een vwc lid rond, bassiefirework die mij ook ondersteund met zijn kennis bij het samenstellen van het assortiment etc.

Dit jaar hebben wij voor het eerst op vwc een freak actie gehouden en vinden het erg leuk om een aantal freaks aan hun bestellingen te kunnen helpen dit jaar.

En mocht je je bestelling komen ophalen of tijdens de verkoopdagen in de winkel zijn en altijd al eens achter de schermen hebben willen kijken, neem dan even contact met me op, mocht er dan tijd/gelegenheid zijn (afhankelijk van de drukte) dan kunnen we altijd even kijken of dat kan op dat moment.

Ja voor mij is dit jaar alweer het 4e jaar bij Vuurwerk Huizen! Zijn 3 super leuke dagen waarin we keihard werken, maar ook heel veel plezier beleven. Dit jaar komen er nog twee dagen bij waarin we gaan kijken wat voor effect het heeft als we 24 dec en 27 dec samen in de winkel gaan staan om advies te kunnen geven aan de klant.

Ik heb er weer erg veel zin in om dit jaar weer aan de slag te gaan en het is ook leuk dat we dit jaar een aantal freaks aan hun bestelling helpen!

Ik hou mijzelf al velen jarig bezig met het vuurwerk van de Nederlandse markt en alles daaromheen. Ben nog niet super lang actief op het forum als lid maar lees wel al een aantal jaren mee. Ik heb daarom maar een account aangemaakt om sommige vragen van freaks te beantwoorden en om gewoon lekker mee te praten in sommige topics.

Het is een hobby van mij wat er bij sommige al inzit vanaf jongs af aan. Ben zelf altijd al bezeten geweest van vuurwerk en het is iets wat mij altijd zal interesseren.

Vind het super leuk om alles te lezen hier op het forum maar ook daarbuiten wat met vuurwerk te maken heeft.

Dit jaar ben ik voor het eerst actief bij www.vuurwerk-nh.nl op het filiaal in Amsterdam/Watergang en zal hier de mensen die moeite hebben om een keuze te maken met verschillende producten een handje helpen. Uiteraard help ik de collega´s ook met alle andere werkzaamheden die moeten gebeuren.

Ik heb er in ieder geval heeeeel erg veel zin in om er hele mooie dagen van te maken!

*** Bombaklats :bye:

Ik sta morgen weer bij Harten4 in Veenendaal in de winkel en ik ben benieuwd wie ik daar morgen mag verwachten, in ieder geval tot morgen :)

Vandaag 2 vuurwerkwinkels langs geweest in Duiven, zometeen maar is langs de Fixet in Zevenaar. Lijkt me een leuke ervaring om een keer te werken in een vuurwerkwinkel. Jammer genoeg zullen de meeste verkopers alles al wel geregeld en in orde hebben.

Vandaag 2 vuurwerkwinkels langs geweest in Duiven, zometeen maar is langs de Fixet in Zevenaar. Lijkt me een leuke ervaring om een keer te werken in een vuurwerkwinkel. Jammer genoeg zullen de meeste verkopers alles al wel geregeld en in orde hebben.

Vorig jaar bij de welkoop langs geweest die doen alles met hun eigen personeel helaas schijnbaar. Iemand nog tips toevallig?

hallo, wat verdienen jullie ongeveer in de vuurwerkwinkel? en krijg je op het einde nog een beloning mee zoals vuurwerk of korting op vuurwerk?

Heerlijk lijkt me dat om na zo'n laatste verkoopdag door het magazijn/bunker/container te struinen om te kijken wat je nog allemaal tegen inkoopprijzen mee kan/mag nemen terwijl je collectie eigenlijk al compleet is haha

Back
Bovenaan