ik heb zelf 2 jaar gewerkt in een vuurwerkwinkel (bert lammers, Halle)

En man wat heb ik er van genoten zeg heerlijk om de hele dag echt alleen maar vuurwerk in je handen te hebben.

het was echt sfeer verhogend. De leukste klanten vond ik altijd de mensen die binnen komen en zeiden: 'doe maar wat moois voor 100 euro' heerlijk om dan jou kennis los te laten om een ander een zo mooi mogelijk o&n te geven.
Er is echter wel 1 ding wat minder leuk deels minder leuk was. je voelt het al aankomen: De 31ste.
Die dag net als andere dagen gewerkt van 07:30 tot 22:30. een hoop gestress om thuis te komen, dan zit je nog ff een half uur compleet gebroken van 3 lange dagen werken, want 45 uur maken in 3 dagen merk je best wel.
Maar er is ook een mooie kant, tenminste bij mij wel. de 31ste mag je gewoon vuurwerk afsteken dus als het rustig was in de winkel gingen we aan de overkant van de straat gewoon ff een beetje stoken

en s'avonds kwam bert weer aan met een pot en ging het van: 'hier steek maar aan'. hup naar buiten en aansteken die pot lekker stoken tijdens werktijd

uiteindelijk voor een 16 jarige flink wat vuurwerk meegenomen/verrekend met loon en gigantich veel lol gehad. zou graag weer eens in de winkel willen staan maar ondanks de lol toch de 31ste maar niet