Werken in een vuurwerkwinkel

Maakt mij niet heel erg uit zolang ik dan maar om 5? uur vrij ben ofzoiets niet tot 10 uur want dan kan ik helemaal geen vw afsteken.. Maar moet ik wel iemand anders vinden die naar Duitsland kan want kan ik dat zelf niet meer doen..

Je kan toch ook zeggen dat je op een bepaalde dag om 3 uur naar huis wil gaan. Ik ben ook op de 29e meestal de avond vrij, zodat ik tijd heb om vuurwerk te halen bij andere verkooppunten. Zullen ze vast niet heel moeilijk over doen als je de rest van de dagen wel volledig beschikbaar bent.

In de avonduren zal het minder druk zijn dan in de ochtend. Dus ik denk als je aangeeft eerder weg te willen dat het niet erg is. Meestal is de indeling zo dat er genoeg mensen aanwezig zijn om de drukste periode te kunnen vullen. Wanneer het rustig is ken je ook zo met een paar man niets aan het doen zijn.

Ik doe het zelf ook, Eerste dag in de avond neem ik vrij en dan ga ik ff op pad.
Is wel relaxed. En de laatste dag nog even bij eigen dealer kopen.
laatste dag ben je meestal om 5 uur vrij. Dus genoeg tijd over ;-)
En als ik vrij ben dan heb ik echt een heerlijk gevoel. Lekker stukje rijden met vuurwerk achterin de auto. de voorpret.
heerlijk, ik heb er zin in.
greetzz

ik werk de laatste weken van het jaar ook bij een importeur en winkel het zijn lange maar altijd zeer gezellig dagen iedereen is vrolijk en wil oud en nieuw vieren ik vind het heerlijk de hele dag met mijn hobby vuurwerk bezig zijn en dan ook nog verdienen vroeger kosten me die dagen alleen maar geld nu verdien ik geld en vuurwerk dus extra leuk vind ik zelf meestal ben ik zelf rond 20.00 uur oud jaars avond thuis dan drink en eet ik iets lekkers en steek ik wat af dan ga ik weer om 24.uur naar buiten kijken wat de buurt afsteekt en als het dan tussen 00.30 en 01.00 rustig word begin ik pas met de echte potten en knal ik er nog ff een uurtje op los dan komt iedereen kijken en genieten en geniet ik weer van de show daarna nog ff eten en drinken en dan lekker slapen en dromen over volgend jaar

ikzelf ben nu bezig met vuurwerkwerk...
heb al van 1 terug gehad.
en dan kreeg ik terug tijdens de verkoopdagen moet je 18+ zijn.
en als je gewoon ( ze hebben zown vogel shop ) wilt werken moet je 14 zijn.
maar ik ga nu vragen of ik misschien achter kan werken.. ben nu nog 12 maar in
maart 13 .. wel jong i know..

greetz.. stan

Nouja ik zal als eigenaar zijnde geen 12 jarige vertrouwen met kartonnen vuurwerk. Het is wel hun jaar omzet en op je 12de mag je nog niet werken dus als er iets gebeurd zijn ze heel erg de klos.

ikzelf ben nu bezig met vuurwerkwerk...
heb al van 1 terug gehad.
en dan kreeg ik terug tijdens de verkoopdagen moet je 18+ zijn.
en als je gewoon ( ze hebben zown vogel shop ) wilt werken moet je 14 zijn.
maar ik ga nu vragen of ik misschien achter kan werken.. ben nu nog 12 maar in
maart 13 .. wel jong i know..

greetz.. stan

Ey Stan,

Ik wou ook werken bij en vuurwerkwinkel en ben 14 in april 15.
En ze willen je nog niet omdat je voor vuurwerk 16 moet zijn.
De vuurwerkwinkel kan altijd controle krijgen en dan krijgen ze een flinke boete.
Ik denk dat je nog een paar jaartjes moet wachten!
Ik kan volgend jaar ook pas werken in een vuurwerkwinkel.
Achter mag je waarschijnlijk ook niet werken want je mag niet met vuurwerk werken. Dus als jij in de bunker bestellingen wil klaarmaken mag niet moet je 16 zijn. Dozen openmaken 16.
Je zou wel voor de verkoopdagen de bestellingen op kunnen nemen van de mensen die hun ingevulde Vuurwerkfolder willen inleveren.
Maar je mag niet aan de kassa staan maar je mag het wel opzeggen of mensen advies geven.
Nog en tip: Vraag of je de dummy's en de posters mag neerzetten/ophangen in december!

Groetjes en succes,
Tristen :)

Heb ik 1 keer gedaan , is wel leuk maar ik doe het nooooit meer. Ik misde toen het langsgaan bij alle dealers ik wou gewoon klant zijn en ik steek niet alleen losse prut af overdag nog veeeel meer dus voor mij geen winkelwerk meer op 29 ,30 of laat staan de 31ste !
Ik zou bijna zeggen dat overdag het leukste is, eigenlijk ook wel ergens er is een super sfeertje hiero altijd.

Toen ik ging solliciteren op mijn 16e kreeg ik te horen dat je 18 moest zijn. Dat was toen net een nieuwe regelgeving was mij verteld. Ik weet dus niet hoe er hier mensen op het idee komen dat je al vanaf je 16e mag werken met vuurwerk.

ik heb zelf 2 jaar gewerkt in een vuurwerkwinkel (bert lammers, Halle):)
En man wat heb ik er van genoten zeg heerlijk om de hele dag echt alleen maar vuurwerk in je handen te hebben.:p het was echt sfeer verhogend. De leukste klanten vond ik altijd de mensen die binnen komen en zeiden: 'doe maar wat moois voor 100 euro' heerlijk om dan jou kennis los te laten om een ander een zo mooi mogelijk o&n te geven. :)

Er is echter wel 1 ding wat minder leuk deels minder leuk was. je voelt het al aankomen: De 31ste.:p

Die dag net als andere dagen gewerkt van 07:30 tot 22:30. een hoop gestress om thuis te komen, dan zit je nog ff een half uur compleet gebroken van 3 lange dagen werken, want 45 uur maken in 3 dagen merk je best wel. :bonk:

Maar er is ook een mooie kant, tenminste bij mij wel. de 31ste mag je gewoon vuurwerk afsteken dus als het rustig was in de winkel gingen we aan de overkant van de straat gewoon ff een beetje stoken :D en s'avonds kwam bert weer aan met een pot en ging het van: 'hier steek maar aan'. hup naar buiten en aansteken die pot lekker stoken tijdens werktijd :D:cool:

uiteindelijk voor een 16 jarige flink wat vuurwerk meegenomen/verrekend met loon en gigantich veel lol gehad. zou graag weer eens in de winkel willen staan maar ondanks de lol toch de 31ste maar niet:p

Toen ik ging solliciteren op mijn 16e kreeg ik te horen dat je 18 moest zijn. Dat was toen net een nieuwe regelgeving was mij verteld. Ik weet dus niet hoe er hier mensen op het idee komen dat je al vanaf je 16e mag werken met vuurwerk.

Dan heb je misschien net pech gehad met de regelgeving of wilde de verkoper zelf liever personeel van 18+. De minimum leeftijd is echt zoals de meeste hier ook noemen 16 jaar.

Om het even duidelijk te maken dat het echt 16 is:
Wat mogen jeugdigen en jongeren voor werk doen?

13-jarigen, 14-jarigen en 15-jarigen mogen zeer beperkt werken. Ze mogen bijvoorbeeld onder toezicht vakken vullen, auto’s wassen, bollen pellen of helpen bij schoonmaken. Kinderen mogen niet werken in een fabriek en ze mogen geen kassawerk doen.
16-jarigen en 17-jarigen mogen bijna alle soorten werk doen. Sommige werkzaamheden mogen echter alleen onder begeleiding, bijvoorbeeld: een trekker besturen, aan de lopende band werken of vuurwerk verkopen. Risicovolle werkzaamheden zoals duiken, werken met gevaarlijke stoffen of op lawaaiige plekken, werken met apparatuur die straling uitzendt of trilt mogen jongeren niet uitvoeren.

Link naar het hele artikel: link

Dus in een vuurwerkwinkel mag je vanaf je 16de vuurwerk verkopen. Je bent onder begeleiding want de eigenaar van de winkel heeft controle op je.
Maar of iedere vuurwerkwinkel zich hier aan houdt ja...:bonk:

Denk je dat een winkelier dat risico wilt nemen? Denk je dat jij als 15-jarige altijd op de deuropening kan letten of er misschien niet een controleur binnenkomt?

Bovendien werken veel vuurwerkwinkels liever met 16+ers omdat het zoals hieronder ook al veelvuldig wordt aangegeven best zwaar werk is. Ook mag je niet tussen 19.00uur en 07.00uur werken wat soms gewenst kan zijn.
als je beter zoekt dan ik vind je dit waarschijnlijk ook wel op overheidssite, anders kun je net als ik hier kijken

Ik ben voor dit jaar weer op zoek naar werk in een vuurwerkwinkel, bij voorkeur in regio Delft. Mocht je iets hebben/weten, graag een pm.

WERKEN BIJ LOOTS VUURWERK!!??
Voor de maand december zijn wij nog op zoek naar 2 weekendhulps voor zaterdag en zondag en voor de laatse dagen van het jaar 26 t.e.m. 31 december (elke dag).
Ben jij student ouder dan 18 jaar en heb jij zin om ons team te versterken. Ben je gemotiveerd en bereid zowel zelfstandig te werken als in team goed te functioneren, ben je flexibel in werkuren en woon je niet verder dan een half uur van Baarle-Hertog dan ben jij misschien de geschikte kandidaat. Stuur dan je CV met studierichting, leeftijd, foto van je zelf, waar je woont en een motivatie waarom jij onze geschikte kandidaat zou zijn naar [email protected].

Zie http://www.lootsvuurwerk.nl

Opnieuw aangemaakt na DB-crash

Back
Bovenaan