Welke producten raad jij aan!

Kwaliteit siervuurwerk

Kwaliteit siervuurwerk

Weer een fantastische jaarwisseling gehad! Maar: wat mij opviel was dat bij een stuk of 4 van mijn Nederlandse siercakes er een bombette in de buis of in ieder geval veel te laag in de lucht knalde. Met m'n Belgische vuurwerk weer 0 problemen gehad.

Nu hebben ze hier altijd de mond vol van de strengere kwaliteitseisen en veiligheidsvoorschriften en dat het daarom allemaal zo veel duurder is, maar voor mijn gevoel gaat die vlieger dus niet op. Wat is jullie ervaring?

(Hoop dat dit topic niet al bestaat; kon niets vinden in elk geval)

Nou , ik moet je zeer zeker gelijk geven in deze. Ik had voor het eerst belgisch vuurwerk in huis gehaald. En ik voelde me toch veiliger als ik een belgische pot de lucht in schoot of gewoon een Nederlandse.

Er zat af en toe er 1 tussen van de Nederlandse potten die knalde echt heel erg laag. Gelukkig werd er voldoende afstand bewaard dus was er niks aan het handje.

Heb ik ook bij 1 cake gehad.
Dit was een Duitse cake, de Reno.
Alles ging goed maar in het midden schoot een bombette 2 meter lager dan normaal.
De stars gingen 1 meter boven de grond uit!
Dat was toch even een schrik moment.

Inderdaad, de Silver Salute klapte laag, een Extreme Salute klapte laag en de Imperial pijlen van Wolff klapten veel te snel. Ik snap er niks van. Het ergste is nog dat je jezelf en anderen in gevaar brengt, maar er niks voor krijgt. Je kan namelijk niet met een afgeschoten pot teruggaan en zeggen dat hij slecht schoot of meteen uit elkaar klapte.

Bij mij was er ook een imperial pijl die de lucht in ging en 10 meter naast ons weer neer kwam. Dat was wel schrikken. Ook vond ik dat de potten uit het buurt assortiment sowieso niet hoog knalden!

Ik snap ook niet dat die imperialpijlen nog steeds worden goedgekeurd. Die gingen 2/3 jaar geleden al horizontaal door de straat door veel te weinig stijgkracht.

Over het algemeen ben ik tevreden over de kwaliteit van NL vuurwerk. Er kan altijd iets misgaan, het blijft tenslotte handwerk. Dit jaar had ik alleen een uit elkaar klappend potje uit de het super 4-16 assortiment van helaas weer wolff...dat was even schrikken.

Had bij de x50 & blink fan waaier dat ie wel erg onstabiel werd en heen en weer schudde tijdens het schieten, gelukkig geen ongelukken ermee gehad.

Wil je mooi kwaliteit: Moet je een cake van minimaal 50 euro kopen.
anders heb je meestal geen mooie kwaliteit (op uitzonderingen na) :bonk:

en om niet te vergeten: Heb dit jaar een Event 4 seasons gekocht van 119 euro.
Nadat die uitgeknald was stond dat ding in brand, heel raar :p

en om niet te vergeten: Heb dit jaar een Event 4 seasons gekocht van 119 euro.
Nadat die uitgeknald was stond dat ding in brand, heel raar :p

das nie raar, das mooi meegenomen:wink: hoef je et zelf niet op te ruimen :p

had dit jaar cake's van 8eu tot 35eu en allemaal gingen ze goed. Oke 1 schot knalde iets laag maar dat kan gebeuren. En 1 potjes van de 3 gratis gekregen (online bestelling, pearl potjes) viel om en schoot zegmaar in het rond. Gelukkig kwamen ze niet verder dan 2 a 3 meter :p

blijf erbij dat de kwaliteit soms idd ver te zoeken is van het nederlandse spul, maar goed, dat roep ik al jaren haha. Kijk ook eens hoe ze omgaan met je vuurwerk bij de handelaren, heb bijvoorbeeld gezien dat er gewoon gegooid werd met dozen bij de kartonverkoop, nu kan men wel gaan zeggen er zit nog een kooi omheen en bla bla bla.. maar ook zo`n kooi stelt in principe geen ruk voor. hierdoor kan er ook van alles gebeuren. en het blijft natuurlijk wel handwerk en massawerk!

het viel me tijdens de demo's al op dat er een hoop bombettes erg laag knalden, ik heb er tijdens oud en nieuw zelf niet zo heel veel last van gehad. Alleen de Big Rose knalde 1x echt te laag

Bij een kennis uit de straat even staan kijken. Deze had een pot uit de Schuurmans collectie en hier schoten twee schoten onderuit de cake, twee kanten op. Gelukkig schoot deze cake aardig hoog zodat de bombette niet recht voor ons knalde maar achter ons.

Hier ook opvallend weinig last gehad van slechte kwaliteit. Alle cakes kwamen goed uit de verf. Alle tubes waren leeg en slechts één bombette ging niet af. Wel schiet er ineens een bombette horizontaal i.p.v. verticaal.. Dat kan gevaarlijk zijn, gelukkig schoot hij niet richting het publiek.

Ikzelf heb er geen last van gehad met oud en nieuw! Wel heb ik voor jullie allen een tip: Wat je zou kunnen doen met je cake's is ze een paar keer goed met de onderkant tegen de grond tikken, niet extreem hard, maar gewoon even goed op de grond tikken. Het kan het geval zijn dat een karton of je cake zelf op zn kop heeft gestaan waardoor er bombettes naar de bovenkant of het midden zijn geschoven in de tube waardoor hij niet de volle liftkracht krijgt tijdens de liftcharge waardoor je boeketten dus lager kunnen ontploffen.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!:)

blijf erbij dat de kwaliteit soms idd ver te zoeken is van het nederlandse spul, maar goed, dat roep ik al jaren haha. Kijk ook eens hoe ze omgaan met je vuurwerk bij de handelaren, heb bijvoorbeeld gezien dat er gewoon gegooid werd met dozen bij de kartonverkoop, nu kan men wel gaan zeggen er zit nog een kooi omheen en bla bla bla.. maar ook zo`n kooi stelt in principe geen ruk voor. hierdoor kan er ook van alles gebeuren. en het blijft natuurlijk wel handwerk en massawerk!

heb je wel gelijk in, maarja wat moeten die mensen anders met duizenden of miljoenen van die kartonnen? Moeten ze alles in 1 jaar doen? of in 2 maanden? :)

Bij 1 pot uit het Buurt Assortiment gehad dat de 3 shots finale te laag knalde, het 2e shot kwam op zo'n 4 á 5 meter tot ontploffing en het 3e shot uit de finale knalde zelfs op de grond. De boeketten en knallen zijn erg groot en hard dus dat was nogal gevaarlijk, gelukkig geen letsel of iets dergelijks.

Ik vind trouwens niet dat dit een kwestie van kwaliteit is, maar meer hoe er mee omgegaan wordt. Als je soms ziet hoe er gegooid wordt met kartonnen verbaast het me niks...

Welke cakes waren goed dit jaar?

Welke cakes waren goed dit jaar?

Ik zag dat er al een topic was voor de afraders, maar nog geen voor de aanraders. Welke cakes had jij dit jaar waarvan jij zegt: die komen er volgend jaar zeker weer in! Post ze hier en laat andere weten wat jou aanraders waren van afgelopen jaar.

Laatst bewerkt:
Ik had in totaal rond de 100 cakes. De mooisten waren:

- Hoogmoed (Witte Tenten)
- Woede (Witte Tenten)
- Splitting Comets (Bonfireworks)
- Secret Salute (Rubro)
- Tequila (Herlat)
- Exploding Box (Royal)
- Goldstrike (Hardix)
- Brocade (Mercurius)
- Double Brocade King (Cafferata)
- Fast Silver Whistling (Cafferata)
- Vuurwerk met een Kroon (Royal)
- Burned Horse (Herlat)

Ik kan niet kiezen, omdat er zo'n enorm verschil zit in de cakes. Als je puur naar knalcakes kijkt, dan vind ik de Hoogmoed en Secret Salute echt toppers, maar als je kijkt naar een cake met mooie grote boeketten die 1 voor 1 af worden geschoten, dan zijn Goldstrike en Vuurwerk met een Kroon hartstikke mooi! Als je weer van rustige cakes houdt, dan zijn Tequila, Burned Horse en Splitting Comets heerlijk cakes. Blijven alleen nog Exploding Box, Brocade, Double Brocade King en Fast Silver Whistling over, die allemaal voor veel geweld zorgen in korte tijd!

Back
Bovenaan