Welke merken consumentenvuurwerk waardeer jij hoog?

Ruben

VWC lid
Beste leden,

Ik zit nu al een geruime tijd rond te kijken op het forum en ben een groot aantal merken tegen gekomen waar positief over gepraat word. En ook een aantal merken waarin het vuurwerk weer wel mooi is, maar de kwaliteit/ prijsverhouding niet zo goed is.

Daarom lijkt het mij handig om een topic aan te maken voor de personen die dit jaar kwaliteits consumentenvuurwerk willen gaan aanschaffen. Maar niet de producten, maar meer gefocussed op het merk of importeur.

Graag eigen meningen goed beargumenteren,

Met vriendelijke groeten,
Di Resta

Nou ik vind wolf vuuwerk:D toch wel een van de beste merken van Nederland.
Ze hebben namelijk twee sterke merken: Dynasty en Full Loaded.( of meer, ik weet het niet)
De prijs en kwaliteit van deze twee merken is gewoon harstike goed!:)

Laatst bewerkt:
Wolff Vuurwerk bestaat inderdaad uit Dynasty Collection en Full Loaded.

Ik heb dit topic vooral aangemaakt voor de meer onbekendere merken zoals Profi Vuurwerk, Jorge Nederland en Marijn Vuurwerk. Deze merken zijn allemaal nieuw in het assortiment consumentenvuurwerk van 2007/2008. Daarom zijn ze nog niet zo bekend als de merken als Dynasty Collection en Diamond Collection.

Mijn oog is de laatste tijd veel gevallen op het vuurwerk van Marijn. Een nieuw merk met tot mijn verbazing erg goed vuurwerk. Erg veel ervaringen zijn er nog niet maar ik hoop dat meer mensen in de tussentijd zijn verhaal kunnen plaatsen in het desbetreffende gedeelte daarvoor.

Ook het Profi Vuurwerk is mij onder de ogen gekomen. Bij dat merk staan er al meerdere filmpjes per artikel. Daardoor heb ik al een algemene indruk over de producten. En ik moet toegeven dat er een aantal stukken vuurwerk tussen zit dat echt heel mooi is, en prijs/ kwaliteit ook goed in orde zit.

Ik heb zelf ook ervaring met het vuurwerk van Dynasty Collection. Een erg goed merk met een aantal echte toppers. Niet alleen de 500 gram batterijen maar ook de goedkopere zijn erg goed te doen. Daarom ben ik ook positief over dit merk te spreken.

Dan ga ik absoluut voor Hardix.
Puur om het feit dat ze zeer veel low budget potten hebben en die ook nog eens supper goed zijnm net breede en duidelijke effecten.
Neem de Freedom, Rainbow, Purple Tail, Brilliant Salute enz. Allemaal potten voor rond de tien euro die hardstikke goed zijn.
Zo kun je bij Hardix dus zo'n 6 potten kopen voor 50 euro.

ook vind Hardix erg goede 500 grammers hebben: Neem de Full Blast, Outblast, Dessert Eagle, 7 steps en de Phantom. Stuk voor stuk vind ik dit top cake's.

Dus ik kies overduidelijk Hardix.

Ik geef ook duidelijk aan dat ik het over Hardix heb. Lijkt mij alleen maar mooi mee genomen dat ik er tog ook wat producten bij vertel.

Top 3:

1. Witte tenten
2. Hardix
3. Wolff

Maar wachte eerst de prijverhogingen af die er aan komen van 20/30% :) Gelukkig blijft marijn/witte-tenten zelfde prijzen hanteren :)

Dat maakt niet veel uit DeDeu. Om voorbeelden te geven kunnen we niet in het algemeen over een merk praten maar moet het is gedetailleerder gaan.

Hardix is zoals Omepje aangeeft erg goed in het goedkopere assortiment, maar ook bij de duurdere producten kwaltitatief erg goed. Zulke dingen zou ik graag willen horen.

ik vind evuco wel goed. is niet zo bekend maar je betaald mooie prijs en krijgt er goed vuurwerk voor.

Ik vind Hardix een erg goed merk (heb eigenlijk pas heel weinig andere merken gezien), zitten erg leuke potten in, waar er veel ook nog een mooie prijs hebben. (Denk aan Aftershock thunder, Freedom, Adventure, Outblast, Brilliant Salute, etc) :)

Dit jaar wil ik vooral net zoals Di Resta Profi vuurwerk en Marijn vuurwerk.
Ik hoor veel goede berichten over deze nieuwe merken.

Profi vuurwerk heeft ook een aantal low-budget potjes met erg leuke en mooie uitwerkingen en ook echt grote cake's met een aardig prijskaartje maar met hele mooie uitwerkingen.
Marijn vuurwerk heeft erg veel leuke producten die niet veel voorkomen in Nederland.

Ik kies als het lukt dit jaar dus voor Profi Vuurwerk, Marijn Vuurwerk en GBV.

Jorge heeft bij mij hoge ogen gegooid afgelopen jaar.
B&W, HvK en Wolff scoren daarna zeer goed. Wel even de krenten uit de pap kiezen, maar dan heb je ook wat.

Is het niet een idee om er een Pol van te maken???
En ik denk zelf als je iedereen een mening laat geven dat er dan ook meerdere producten naar voren komen uiteindelijk.
Eigenlijk zou je met jou kennis zelf een mening moeten geven NA het verzenden van alle reacties!
Hierbij wel uigaande van niet wat JOU smaak is maar echt goed kijkend naar prijs kwaliteit en uitwerking.

Ik zelf ga voor Marijn.
Dit omdat er bij ons in de buurt presies hoorbaar was waar het geschoten werd.
En toen ik de volgende dag een rondje ging lopen klopte de plekken presies met de plaats waar ik tijdens de jaarwisseling het geluid en en de kleuren vandaan zag komen.
Hard, Vol, en kleurrijk.
Toppie TOPPIC :wink:
Giron

Er is op FPM al een poll over dit onderwerp gehouden: http://www.freakpyromaniacs.com/for...eur-heeft-volgens-jou-het-beste-vuurwerk.html

Er staan hier veel meningen met goede onderbouwingen.

Verder vind ik een merk dat ik hier nog niet veel ben tegengekomen Mercurius.
Zij hebben veel potjes voor onder de 10 euro met ook nog is erg mooie effecten (denk aan travel, paradise en zo nog wel meer).

Ook lijkt mij dat er weinig mensen ervaring hebben met alle importeurs (ik ook niet trouwens).

Dus mijn persoonlijke top 3 is:
1) Wolff
2) Marijn
3) Moeilijker, Lesli vind ik iets te duur geworden, Broekhoff is zowiezo duur, maar wel erg mooie producten, Beko is ook een topper door de sky screamers en de supreme, en GBV heeft een goede prijs/kwaliteits-verhouding maar is een beetje veel van hetzelfde. Na veel twijfelen ga ik toch voor GBV, puur door de enkele toppers die ze hebben (mega steps, yellow caps).

De merken waarmee ik ervaring heb zijn: Beko, Broekhoff, Breeschoten, Cafferata, GBV, Lesli, Mercurius, Schuurmans, Witte Tenten Verhuur en Wolff.

Top 3:

1. Witte tenten
2. Hardix
3. Wolff

Maar wachte eerst de prijverhogingen af die er aan komen van 20/30% :) Gelukkig blijft marijn/witte-tenten zelfde prijzen hanteren :)

Prijsverhogingen zijn er elk jaar maar 20/30% lijkt me een beetje aan de hoge kant. Elk jaar weer zijn er geruchten dat het veel meer gaat kosten maar in de praktijk zal het redelijk meevallen denk ik. (naast de gewone stijgingen)

Nou on-topic:
Wolff is voor mij de absolute nummer 1, ook original vind ik erg goed vuurwerk op de nederlandse markt zetten maar die missen nog wel wat dingen in de collectie naar mijn mening.

Mijn persoonlijke keuze:

1.Wolff
2.Marijn
3.Hardix ex aequo XXL/Jorge
4.Brave & Wichers
5.ProfiVuurwerk

Wolff heeft het grootste assortiment in alle prijsklassen. Weinig tot geen afraders.
Marijn zou wel eens de nr. 1 bij mij kunnen worden. Maar dan moet ik wel eerst alle producten gezien hebben.
Hardix en XXL topmerken met vooral goede producten in de lagere prijsklassen

Laatst bewerkt:
ik denk dat we rekening moet gaan houden met een enorme prijsstijging dit jaar,uiteraard zullen er importeurs zijn die dit jaar de prijzen niet omhoog zullen doen,omdat ze nog voldoende voorraad hebben.

ik heb de inkoopprijs al binnen en die zijn al een stuk hoger als vorig jaar,we nemen uiteraard gée'n genoegen met die prijstijging.

De chinees voert de prijs zelf op,ze leven nu in welvarend land,ze mogen sinds vorig jaar ook produceren voor hun eigen land en afsteken natuurlijk dit mog tot vorig jaar niet.

De rederijen tellen ook steeds meer geld voor het transport van het vuurwerk per boot,arbeidsvoorwaarden,grondstoffen,nacalculatie van het verkochte vuurwerk en er gebeuren te veel ongelukken in china,zodat de overheid er een halt op gaat ropen en havens dicht doen voor het vuurwerk.

Dit zijn berichten die ons nu bereiken,of het uiteindelijk allemaal waar is zullen we nog wel zien,maar toch.....

groeten,
500gram

Auw auw... Dus het vuurwerk gaat nog veel duurder worden, plus het feit dat de afsteektijden verscherpt worden.
Hmm, wordt een stuk minder leuk dus.:frusty:

Back
Bovenaan