Welke merken consumentenvuurwerk waardeer jij hoog?

Bij mij staat Pronk de afgelopen 2 jaar op 1. Deze hebben een mooie eigen lijn opgezet welke ze dit jaar wederom verder willen uitbreiden.

Op 2 staat met een haartje erachter Bonfireworks.

En op 3 komt bij mij na veel twijfel toch Marijn voor Wolf en Zena.

Er komt dit jaar ook zeker van alle 5 weer wat in de collectie!

vind je het gek?...
veel te duur en niet echt spectaculair..
raar maar waar tog zijn zij een van de grootste:bonk::frusty:

Dat komt doordat ze al jaren een vaste afzet hebben en de gemiddelde consument niet weet wat waar voor het geld is. Die kopen gewoon een pakket van 40 euro en klaar.

Ik zelf vind Wolf vuurwerk toch wel echt eruit springen, koop pas 2 jaar producten bij een dealer die deze collectie verkoopt en moet zeggen, mooi, prijs is goed, echt niks om over te klagen!

niet echt veel super keus. legaal spul haal ik altijd bij de lokale grote broekhoff dealer hier. neem dan altijd wel het duurste/grootste pakket van Crown. vindt crown opzich best een goed merk.

Ik zal jullie mijn mening vertellen over de merken die ik heb gehad tot nu toe.

Vroeger ging ik altijd met mijn vader vuurwerk halen bij de vuurwerkreus en daar hebben ze dus GBV en naast dat hun eigen lijn genaamd : De Vuurwekreus Collectie

De Vuurwerkreus Collectie : een leuke collectie, ( iedegeval dat vond ik toen ) waarvan sommige producten de omgelabelde producten zijn van GBV.

GBV : met deze collectie heb ik toch altijd een band mee gehad, ik haal der niks meer van ( op de Bullpack na ) maar toch kijk ik altijd aandachtig naar de nieuwe producten waarmee ze elk jaar mee komen. Prijs/Kwaliteit vind ik slecht bij heel veel producten zoals de Big,Bigger,Biggest enzovoorts.. Toch blijven ze overeind staan dit komt denk ik omdat zij vroeger voor mij iedergeval de grootste waren. Ik koop er niks meer van omdat het mij niet meer raakt maar de gewone consument denkt hoe groter hoe beter en die leggen dan wel die 120 euro voor die cake. GBV wordt het komend jaar iedergeval niet.

Na dat Vuurwerkmagazijn7kamp opende ging ik gelijk hierheen is een stuk dichterbij dan de Vuurwerkreus. En daar hebben ze de volgende lijnen : GBV, Skyline , Katan Vuurwerk en Bonfireworks.

Katan vuurwerk : Een zeer mooie collectie, met veel verschillende producten vooral in de Maxx line assortiment en je hebt ook Profi vuurwerk, oftewel het gekopieerde vuurwerk van Dynasty. Maxx line heeft zeer mooie producten alleen vind ik dat het soms net iets te veel vragen voor een cake, of juist net te weinig wat voor mij in het voordeel is. Profi vuurwerk ook een mooie collectie alleen vind ik bij sommige cakes de prijs te hoog. Temple off Stone van wolff is 45.00 terwijl Profi er 60.00 voor vraagt.

Bonfireworks : Ze bestonden al een jaar en ik had nog niks van ze gehoord tot dat vuurwerkmagazijn7kamp het ging verkopen en ik ging me er maar is in verdiepen dit zijn echt stuk voor stuk TOP PRODUCTEN!! Prijs is top, kwaliteit is top. echt dit is mijn collectie hier hou ik van. Ze hebben geen enkel product waar ze teveel voor vragen zoals de oriental collectie de duurste is 36 euro voor een 500 grammer! Mijn favoriete collectie dus en die waardeer ik enorm hoog!

Wollf vuurwerk : Dit jaar komen ze met mooie nieuwe producten alleen soms hebben ze echt kwalitatief slechte producten maar ook heel veel goede producten met als uitschieter natuurlijk de Silver Salute maar ook de Panter,Concerto Rosso zijn heel goed. Allemaal van Dynasty maar dat is ook de collectie die mij het meeste aanspreek. Wolff staat er heel goed voor als ik het zo bekijk. Hiervan neem ik ook veel cakes van mee.

Hoop jullie zo een stukje ervaring van mij goed over te hebben gebracht op jullie.

Nee man, hardix zitten paar goede dingen tussen, maar andere merken zijn meestal beter met prijs/kwaliteit :) Niet tegen robin/willem zeggen he :p haha

Kijk, het is maar goed dat ik dit even zie.... Ik denk dat de heren hier niet zo blij mee zijn:rolleyes:

Dynasty- gewoon elk jaar weer vele toppers erbij in hun assortiment.
Barely Legal- vooral de oude producten zijn goed, met de nieuwe (omblabelingen) hebben ze de lijn verpest.
Royal Fireworks- geweldige producten voor een goede prijs.
Marijn- Orginele producten met een aantal toppers zoals: Vette Marja, Grof Geschut en de Zware Jongens, producten van 2010 zien er ook goed uit, alleen ligt de prijs wel hoog.
Bonfireworks- erg goede effecten voor een nog betere prijs.
Cafferata- dan praat ik vooral over de Showtime lijn, voor de freaks erg kicken!
Rubro- Met het Buurtassortiment XXL vind ik dat deze er ook tussen mag staan!
Hardix- zitten goede producten tussen misschien mogen de prijzen wel iets zakken maar ik ben er in het algemeen erg tevreden over.
Zena NL- goede zet om de Belgische markt deels naar Nederland te halen, vooral de aanbiedingen van 5x 20sh of 12x Messier spreken mij altijd erg aan. Ook de single shot pakketjes Fusion bijvoorbeeld vind ik erg geslaagd.

dit jaar gaat pronk niet lukken helaas.
maar wel:
- wolff
- marijn
- royal
- zena
- pyroshopper
- bonfireworks

:D

Dynasty- gewoon elk jaar weer vele toppers erbij in hun assortiment.
Barely Legal- vooral de oude producten zijn goed, met de nieuwe (omblabelingen) hebben ze de lijn verpest.
...
Cafferata- dan praat ik vooral over de Showtime lijn, voor de freaks erg kicken!
...
Zena NL- goede zet om de Belgische markt deels naar Nederland te halen, vooral de aanbiedingen van 5x 20sh of 12x Messier spreken mij altijd erg aan. Ook de single shot pakketjes Fusion bijvoorbeeld vind ik erg geslaagd.

Mee eens! :thumbup:

Wat ik erg waardeer:

Lesli's pyroshopper collectie.
Wolff's dynasty collectie.

Ik begin Breeschoten de Kruiterij ook steeds meer te waarderen vanwege zeer mooie budgetcake's.

Wanneer ik terug ga kijken naar mijn oud en nieuw dan is het toch wel Cafferata/ Showtime, Bonfire/ Oriental en Rubro/ Elite Brand. Daar heb ik echt toppers in terug gezien.

Na mijn ervaringen tijdens O&N 2010-2011 is mijn keuze:

1. Dragon Line Breeschoten
2. Bonfireworks Oriental
3. Marijn Menselijkheid en Horoscoop
4. Wolff Dynasty
5. Rubro Event serie
6. Vuurwerk Totaal

Back
Bovenaan