Welke merken consumentenvuurwerk waardeer jij hoog?

1. Rubro
2. Zena
3. Lesli, met veel producten duur, maar heeft wel goed vuurwerk!

1 Marijn (ik ga al die mooie tails, rare wolkjes, goede kleuren en vernieuwende effecten echt missen straks in meerdere uitlopende items)
2 Cafferata (Kleuren zijn pure klasse en de reeks aan single-shots is echt gaaf)
3 Rubro en Wolff (Rubro door z'n vernieuwende drang in vooral zwaardere en combinatie-cakes, maar toch koop ik de kleinere potten zoals Zentax, HL49, Secret Salute en Showtails en Wolff omdat ze toch lekker meekomen met potten als The Moment en de Fuego. Wolff ook omdat ze goede klassiekers hebben zoals Silver Salute, Crying Angels, Panther en Concerto Rosso. Wolff is wel afgezakt bij me door de recente prijsverhogingen die echt fors zijn)

1 Royal: Vooral de oudere cakes die eerder op de markt zijn gebracht vind ik zeer mooi.
Mooie heldere kleuren en grote effecten.
Minpunt is wel, dat de nieuwe producten wat mij betreft een te hard burst hebben.
Dat doet mij gelijk denken aan Pro-line.

2 Rubro: De event cakes vond ik al super.
Maar de Event Gold is een mooie topper.
Dit jaar ga ik de Event Gold niet kopen/afsteken, maar ik vermoed volgend jaar wel.

3 Wolff: Het was een twijfel geval met nummer 4.
Maar ja, ik geef Wolff toch het voordeel van de twijfel.
Vorig jaar hadden ze een 3 tal zeer mooie cakes op de markt gebracht.
De Flying Dutchman, The Cube en May day.
Dit jaar is het grootste gedeelte van de nieuwe producten niet de moeite waard.
Jammer, dat had ik niet van Wolff verwacht.
Toch blijven de Sniper, de 3 bovengenoemde cakes, de No Mercy wel super.
Maar waarom wordt die Silver saltute zo f*cking duur, dat kan niet.
Wolff zorg er voor, dat jullie de goede weg in gaan, want dat doen jullie nu niet.

4: Marijn.
Ondanks dat het k*t gaat met Marijn, blijf ik in Marijn geloven.
Hopelijk krijgen ze in 2013 the good vibe weer te pakken.
En komen er weer veel mooie Marijn producten op de markt.
Ik mis stiekem de Vetjes, de Woede, de Vette Marja en de Zware jongens.
Gelukkig heb ik nog een aantal van bovenstaande cakes kunnen regelen.
Maar ik zou eigenlijk een kaarsje voor Marijn moeten branden.

5: Pronk.
Al jaren loop ik te twijfelen of ik langs deze importeur ga, om mijn vuurwerk te halen.
Maar het grootste nadeel is, dat ik al vrij snel aan mijn max. zit voor na 0:00 uur cakes.
En dat ik voor die paar cakes niet naar Willemstad cross.
Volgend jaar wil ik het anders doen.
Ik wil zo ie zo Pronk halen.
Dan laat ik de bovenste drie/vier importeurs even voor wat ze zijn.
En ga ik boodschappen doen bij Pronk.
Herinner mij gerust aan, als het 2013 is.

amen. :wink:

Laatst bewerkt:
1.Rubro
2.Zena
3.VuurwerkTotaal

Alle drie mooie oude en nieuwe producten tegen betaalbare prijzen. De één nog net wat beter dan de ander.

1 Royal: Vooral de oudere cakes die eerder op de markt zijn gebracht vind ik zeer mooi.
Mooie heldere kleuren en grote effecten.
Minpunt is wel, dat de nieuwe producten wat mij betreft een te hard burst hebben.
Dat doet mij gelijk denken aan Pro-line.

2 Rubro: De event cakes vond ik al super.
Maar de Event Gold is een mooie topper.
Dit jaar ga ik de Event Gold niet kopen/afsteken, maar ik vermoed volgend jaar wel.

3 Wolff: Het was een twijfel geval met nummer 4.
Maar ja, ik geef Wolff toch het voordeel van de twijfel.
Vorig jaar hadden ze een 3 tal zeer mooie cakes op de markt gebracht.
De Flying Dutchman, The Cube en even vergeten.
Dit jaar is het grootste gedeelte van de nieuwe producten niet de moeite waard.
Jammer, dat had ik niet van Wolff verwacht.
Toch blijven de Sniper, de 3 bovengenoemde cakes, de No Mercy wel super.
Maar waarom wordt die Silver saltute zo f*cking duur, dat kan niet.
Wolff zrg er voor, dat jullie de goede weg in gaan, want dat doen jullie nu niet.

4: Marijn.
Ondanks dat het k*t gaat met Marijn, blijf ik in Marijn geloven.
Hopelijk krijgen ze in 2013 the good vibe weer te pakken.
En komen er weer veel mooie Marijn producten op de markt.
Ik mis stiekem de Vetjes, de Woede, de Vette Marja en de Zware jongens.
Gelukkig heb ik nog een aantal van bovenstaande cakes kunnen regelen.
Maar ik zou eigenlijk een kaarsje voor Marijn moeten branden.

amen. :wink:

Je bedoelt waarschijnlijk mayday ;)

Mijn top 3 :

Rubro (onder voorbehoud) : Ik heb nog nooit iets van rubro live gezien, maar wat ik nu zie bij de filmpjes word ik heel blij van.

Wolf: Toch echt een paar goede potten, zoals panther, concerto rosso, mayday en nog wel een paar.

Lesli: Hier blijf ik toch altijd wel wat kopen, ook toppers zoals monster jam, next mystery mines, pontificaal...

Mijn Top van afgelopen Oud en Nieuw:

1 Bonfireworks
2 Rubro
3 Original BE hoort er dus eigenlijk niet bij...
4 Wolff
5 Zena NL

En toch komt er zeer weinig tot geen Bonfire dit jaar, ik heb zo goed als alles al besteld van rubro en royal,, ook enkele wollf producten en aardig wat Original belgie producten zitten in de collectie.

Wat ik waardeer is dat een merk een constante qualiteit
heeft en een goed uit gewerkt effect heeft.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn als de prijs goed is
zoals 1 euro per schot.

De volgende merken vind goed:
1)Rubro
2)Royal Fireworks
3)Bon Fireworks (wordt de laatste tijd wel mee geknoeid helaas)

Nu is dit;
1)Rubro
2)Zena
3)Royal Fireworks
4)China Red/Wolff
5)Bonfireworks

Laatst bewerkt:
Wat ik hoog heb staan;

1. Bonfire,
Is nog gebaseerd op de "oude cakes". Heb weer genoeg besteld, dus eens zien of ze die nummer 1 plek kunnen houden.

2. China Red,
Zie erg goede dingen voorbij komen in die hoek, wordt ook dit jaar uitgebreid getest. Mogelijk een nieuwe nummer 1 dus!

3. Katan,
Hebben goede producten, ook ervaring mee gehad twee jaar terug. Beviel prima! Personeel van Katan gaat ook in op vragen, en geeft verkopers meer vrijheid. Is toch ook een pluspuntje.

Mijn nieuwe favoriet is toch wel Rubro vuurwerk geworden.
Goed vuurwerk,vernieuwende producten, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. en Wim is zelf ook lekker actief op het forum en staat achter de producten die op de markt komen.
Voorheen altijd veel Wolff gehad maar door de absurde prijsstijgingen sla ik die dit jaar over.

Zena komt bij mij op 2.
Gaan goed mee met de tijd en prijstechnisch zie ik leuke dingen voorbij komen.
Goede blokjes voor een euro of 20 ,Zena cakebox en 3 25 grammers van 16 shots voor 50 euro.
Ik wordt er vrolijk van.

Royal staat bij mij ook hoog aangeschreven.
Mooie producten, en met commentaar op foras wordt ook echt veel gedaan.

Dus dat is wat er dit jaar voornamelijk in mijn collectie te vinden zal zijn.

Ik heb voor dit jaar nog niet echt een favoriet.
Ik heb wel kanshebbers.
Kanshebber nr:
1- Rubro. Mooie producte sommige voor een acceptabele prijs.
Vernieuwend maar ook sommige producten die ik duur en matig vind.
Ook die vage advied prijzen doet me twijfelen eveneens als het niet verschijnen van sommige filmpjes en informatie.
2- Royal . Helaas niet echt vernieuwend. Maar de oude producten zijn echt helemaal top!
Sommige nieuwe producten soal magicanes en de Timeless zijn echtr toppers.
De prijzen zijn wel eerlijk.. Alleen die prijs stijging vind ik raar.. Die hadden ze beter geleidelijk kunnen doen.
3- Vuurwerk visi/original/vw totaal. Vorrig jaar vond ik Original nog inspiratiloos en weinig vernieuwend.
Maar ze zijn terug.... En hoe!
Mooie eerlijke producten. En nog belangrijker betaalbaar.
4-katan.
Komen met mooie producten en eerlijke betaalbare prijzen.
Alleen het landelijk berijk van Katan vind ik erg jammer.
Ik kan er moeilijk aankomen in mijn omgeving.
5- broekhoff.
Mooie verfrissende producten.
Prachtige Labels en nog strakker uitgewerkte producten.
Helaas is bijna alles wel flink aan de prijs.
Maar kwalliteit gegarandeerd..

Ik ben er iig nog niet over uit!

Voor 2012 ziet mijn lijst er als volgt uit.

1. Katan. Luistert goed naar de signalen die bij de consument vandaan komen. Speelt daarnaast goed in op de huidige economische situatie. Het assortiment is zeer uitgebalanceerd en logisch opgebouwd. Goed klein vuurwerk, trek je zeker jongere liefhebbers mee. Zoeken niet direct de grenzen van wat mogelijk is op, maar produceren daarentegen wel kwaliteit goede potten met 15 gram effect lading tegen leuke prijzen. Prijs-kwaliteit-verhouding lijkt goed te zijn. Biedt daarnaast de ruimte voor acties.

2. Vuurwerktotaal. Producten worden uigebracht in aantrekkelijke prijsklassen. Mooie producten in de middencategorie. Kwalitatief goede producten. Prijs-kwaliteit-verhouding lijkt goed te zijn. Qua acties op Huisman en Haokan verder nog niet veel gezien. Voor het klein grut zou ik er niet heen gaan. Qua aanbod pijlen zit het dan wel weer goed.

3. Rubro. Zoekt de grenzen van de wet nadrukkelijk op. Hebben enkele zeer mooie producten. Voor freaks (met groot budget) erg interessant, voor de gewone consument minder aantrekkelijk, aangezien er veel producten in de hogere prijsklasse bij zijn gekomen. Dat is het nadeel van maximale uitwerking willen bieden. Grote producten komen eveneens gehypt over. Wordt voor de gemiddelde consument of de freaks met kleiner budget toch net even te veel van het goede. Heeft nog steeds leuk klein spul erbij zitten, niets mis mee. Met een combinatie van Katan en Rubro heb je een hele sterke combinatie aan klein spul. Misschien wel beste combinatie aan klein grut die er in Nederland momenteel te vinden is.

4. Royal. Presteert gemiddeld genomen erg constant. Grote what you see is what you get factor. No nonsense uitstraling. Helaas net even te weinig vernieuwends voor de freaks, maar voor de gemiddelde consument leuke aanvullingen. Biedt in alle prijsklassen wel leuke producten zijn, sommigen springen er echt uit zoals de Screaming Salute.
De grootste teleurstelling vind ik dat er nog steeds geen beelden zijn van de nieuwe China by Night. Daar heb ik hoge verwachtingen van. Kan zo maar eens best verkochte 19s assortiment gaan worden de komende jaren. Mits kwaliteit verbeterd is en de prijs niet te hoog op zal lopen.

voor dit jaar heb ik mijn speer punten op rubro een vuurwerk totaal gericht .
rubro heb ik al een paar jaar op mijn lijstje staan omdat effecten van producten goed zijn uitgevoerd .
daarnaast mogen ze hun producten graag voorzien van speciale effecten een kleuren (zantix bijv )
verder heb ik het idee dat vuurwerk totaal het ook wel goed zal doen .
wat beide importeurs met elkaar gemeen hebben is een goede prijs kwaliteitsverhouding .
vuurwerk totaal heb ik nog geen ervaring mee, dus hou ik ff een slag om de arm met mijn opinie over dit merk

Vuurwerkvisie hoort daar met gemak zeker bij. Ze hebben prachtige nieuwe producten dit jaar en zeker betaalbaar...

Leuk topic, waarin ik heel veel Rubro lees die er hoog uitkomt terwijl ik het laatste jaar juist vrij veel anti-sentiment teruglees. Ik ben wel benieuwd hoe de lijsten er nu uitzien, zit er veel verschil?

Mijn lijstje zou als volgt zijn:

- Funke
- Vuurwerkmania
- Evolution Fireworks
- Rubro
- China Red

Funke vind ik gewoon topkwaliteit hebben, maar soms qua prijs-kwaliteit wel tikje duur. Producten komen altijd overheen met de films, wat ik erg fijn vindt. Ook een breed assortiment met veel variatie in de producten.
Vuurwerkmania vind ik veel goede kleine cakes hebben die in de freakacties voor scherpe prijzen te koop zijn, ook hebben ze enkele mooie compounds. Veel kleine cakes hebben alsnog een goede burst wat het leuk stookvoer maakt voor de vooravond.
Evolution heeft een erg goede naam, wordt wel steeds prijziger lijkt het. Hun grote compounds zijn echt machtig mooi, afgelopen jaar met 3 ervan afgesloten en deze overstegen alles. Qua kleinere potjes vind ik het aanbod wat smal, maar zijn zeker leuke producten te vinden. Alleen de nieuwe lijn vindt ik best een tegenvaller.
Rubro heeft binnen de event serie echt heel mooie spullen, wel stevig aan de prijs. Jammer is dat de productfilms lang niet altijd overheen komen en vaak met 2 worden geschoten. Wel een erg breed aanbod en vooral de kleinere cakes zijn voor goede prijzen te vinden. Hebben ook veel toppers in de compounds.
China red is de hekkensluiter, mede dankzij de freakactie die nu loopt is het in mijn waardering gestegen. Veel producten voor een concurrerende prijs kunnen kopen, dus ben erg benieuwd aankomende jaarwisseling. De straatfilms beloven in ieder geval veel goeds, met brede spreiding en goede burst.

- Vuurwerkmania
- Evolution Fireworks
- Rubro
- Wolff vuurwerk
- magnum vuurwerk
- katan

voor mijn toch wel egt de merken met top spul..al zijn de rest van de merken ook wel goed

Weet je: om eerlijk te zijn vind ik dat er geen enkele importeur is die geen goede producten heeft. Ik kan hier ook onmogelijk een keuze in maken :D
Wel leuk dat dit topic weer leven in is geblazen trouwens!

Back
Bovenaan