Welke bubbels/champagne staat er bij jou dit jaar ?

Oke dus als iemand vraagt welk bier staat er bij jou in de koelkast dan zag je Royal Club (shandy)???????

Er staat toch echt Champagne en niet met welke fles/drank proosten jullie.

(Ik denk dat je teveel wilt reageren op alles en daarbij ook nog je zin wilt hebben omdat je denkt dat je alles weet.)

Ik constateer dat je nu twee totaal verschillende producten door elkaar heen haalt: bier en shandy. Terwijl bekend is dat er aan shandy bier toegevoegd is.

Terwijl het bij champagne en cava om hetzelfde product gaat, maar er sprake is van een meningsverschil over de naam die het drankje behoort te krijgen.
Zie hier voor de uitleg

Mijn indruk is dat ik jou al diverse malen met je neus op de feiten heb gedrukt en dat je daar niet tegen kan. Toegeven dat je er soms naast kan zitten, kan lastig zijn. Maar dat heeft te maken met het feit dat ik jou confronteer met een tekortkoming aan kennis aan jouw kant en staat los van het feit dat ik postgeil zou zijn. Sterker nog, je hebt mij nooit gevraagd wat mijn motivatie is voor deelname aan een discussie. Dat je dan stelt dat ik dat doe, omdat ik postgeil zou zijn is erg suggestief.

Overigens nemen we deel aan een forum vanwege verschillende redenen. Eén van die redenen is om te discussieren. En dan is echter wel handig om kennis van zaken te hebben als je een fatsoenlijke discussie wilt voeren.

Ik kan het dan ook niet waarderen dat je mij privéberichten stuurt met de suggestie mij terug te trekken uit berichten, omdat ik postgeil zou zijn.

Ik zit hier voor het verkrijgen van informatie en het verstrekken van informatie. Net zo goed als ik hier op het forum zit voor het voeren van een discussie, de gezelligheid of om anderen te helpen bij het één en ander. En als dat je niet bevalt, dan heb je pech.

Excuses aan het adres van Stefan, ik wilde aanvankelijk alleen bijdragen dat cava ook champagne is en het hier over hebben. Helaas voelde ik mij genoodzaakt nu te reageren op een aanvallend ingestelde post.

Volgens mij gaat het er gewoon om wat er gedronken wordt om 12 uur, dit kan vanalles zijn mijns inziens..

Als je het heel letterlijk gaat nemen, tja dan is asti, cava, appelcider etc idd geen champagne, dat klopt. Maar in de volksmond wordt dit alles wel als champagne aangeduid, dus voor mij is dat allemaal prima. Laten we niet op alle slakken zout gaan leggen...goed?

Ik drink deze champagne;

party_000.JPG

Ik houd namelijk niet van echte champagne en ik moet natuurlijk even alcohol vrij blijven voor de concentratie! Wel grappig dat mensen die voornemen om minder te drinken gelijk met champagne het nieuwe jaar in gaan.

Ik drink deze champagne;

image

Ik houd namelijk niet van echte champagne en ik moet natuurlijk even alcohol vrij blijven voor de concentratie! Wel grappig dat mensen die voornemen om minder te drinken gelijk met champagne het nieuwe jaar in gaan.

Pas op he Bram volgens Jupilerfreek mag je dit geen Champagne noemen:p

Dit jaar waarschijnlijk voor de Bollinger, welke precies moet ik nog even uitzoeken. Dure champagnes zijn hier net zon grote gewoonte als vuurwerk in huis, sommige jaren zijn er wel voor honderden euros over de toonbank gegaan voor de champagnes. Bollinger is champagne die bijna ieder jaar in de collectie zit, af en toe Louis Roederer en Moët et Chandon kan eingelijk niet ontbreken.

Voor m'n broertje van 5 en zusje van 14 Jip & Janneke Champagne, al wil m'n zusje wat anders... :p
Voor mij en m'n moeder een witte wijn en m'n vader drinkt niet.

Bij mij is dit al jaren de Moét & Chandone Champagne tikkeltje prijzig maar heerlijk te drinken wat mij betreft.:wink:

34i5qat.png

2ebxvrr.jpg

Elk jaar komt hier een fles Veuve Amiot Brut, ik drink hier 1 glaasje van voor ik ga stoken. 1 glaasje kan niet zoveel kwaad meen ik uit 5 jaar ervaring..

Om twaalf uur gaat er een bijzondere Prosecco open ipv de traditionele Champagne. Relatiegeschenk via mijn werk. Mijn gasten drinken 'm om 12 uur, maar ik blijf dan nog even aan de Cola. Of ik doe mee met de kinderchampi voor mijn kids, want het gaat mij op dat moment om een snelle symbolische slok.

Pas als alle kruitdampen zijn opgetrokken en alle visite weg is (zo rond 4:00 a 4:30) plof ik op de bank met een droge oliebol en het restje Prosecco dat er dan nog is. Op dat moment voel ik me doorgaans de koning :) (een soort natural high)

Cameo

Ik drink geen alcohol meer maar zou toch geen champagne hebben gekocht. Trok ik liever een Lost Abbey Serpent's Stout, Närke Kaggen Stormaktsporter, Amager Hr. Frederiksen of Struise Black Damnation V Double Black open :D

Hier wordt lekker weer een magnum extra droge zoete prosecco, tien keer lekkerder dan een brut champagne.
Of je moet deze nemen is zeker lekker maar je betaald zeker meer als 100 euro per fles.
DomPerig1995Chap.gif

om 12 uur een glaasje champagne.
vind het eigenlijk echt niks aan die champagne maar het gaat om het idee.
en dan als ik klaar ben met stoken een lekkere westmalle dubbel.

Ik klok ook een glaasje van het een of ander weg voor de vorm om 0.00 uur. Daarna snel naar buiten. Nadien hou ik het bij (veel) bier :D

Geen champagne hier.

Ik: Bacardi Breezer Cranberry
Zusje: een 15% alcohol spul
Ma: Heineken
Pa: Wijntje

Lus geen champagne, behalve de cola versie zonder alcohol xD

Back
Bovenaan