Mede door een maat van me, die een groot liefhebber is van single shots, maar zeker ook van kanonslagen (al komt dat nu te vervallen) en ander kwalitatief klein spul en door de verkrijgbaarheid van Funke artikelen in Nederland, waaronder geweldig klein spul, ben ik vorig jaar ook steeds enthousiaster geworden. Ook heb ik gekozen om meer klein spul te kopen aangezien het budget vorig jaar een stuk kleiner was en ik toch niet binnen 1 uur klaar wou zijn. Achteraf gezien een prima beslissing en heb dan ook echt sinds jaren weer een paar bulkverpakkingen thunderkings afgestoken en heb daar echt ouderwets van genoten.
Vorig jaar dus al enorm staan juichen om al het kwalitatief hoogwaardige kleine spul, waaronder de China Böller B van Katan, en ook nu met veel bewondering de nieuwe artikelen bekeken. Want wat komen de importeurs dit jaar met een hoop klein spul. Dat mag ik wel gezien het gat dat er is ontstaan en daarnaast is het ook mooi dat er nu gehoor wordt gegeven aan de sterk toegenomen vraag naar dit soort artikelen.
Kortom, ik heb dus maar alvast een lijst gemaakt met de (vermoedelijke) aanraders/toppers op dit gebied. Het gaat er zeker niet allemaal komen, slechts een deel, maar wil de lijst graag met jullie delen. Als jullie aanvullingen hebben, die echt niet mogen ontbreken, meld het dan gerust! Op de lijst een aantal mines (alternatieve single shots) die mij tot nu toe het meeste aanspreken. Heb de 50mm en 7sh varianten vooralsnog niet in de lijst opgenomen, echt klein zijn die niet.
1. Bengalfeuer Mix - Funke NL - €5,99
2. Geysir Kaliber C - Funke NL - €4,49
3. Geysir Kaliber A - Funke - €4,95 (Cat. 1)
4. Cuckoo Cuckoo Fountains - Funke NL - €7,99
5. Cracker Fontänen - Funke NL - €14,95
6. Knisterteufel - Lonestar (binnenkort ook bij een freakwinkel in NL te bestellen) - ong. €4,95
7. Star Fountain - Big Bazar - €1,49
8. 90 sec White Strobe Pro - Katan - €2,95
9. Missile 25sh - Diverse importeurs. - €...
10. Mosquitos/Stinger Bees/Flying Hummerz - Lesli/VWT - €1,99
11. Woodcrackers - Lesli - €...
12. Bengalfeuer Rot Blink Cat. 1 - Nico - €1,95
13. Zena 3-stepper - Zena Vuurwerk - €6,99
14. Zena Knetterton XL - Zena Vuurwerk - €6,99
15. Noiz Barrel - VWT - €4,99
16. Wreckling Shot - VWT - €4,99
17. Crackling Astronaut - Vulcan - €....
18. Hurricane Twister - China Red - €3,95
19. Crack Bucket - China Red - €3.-
20. Bengalo - China Red - €4,99
21. Cracking 6st - China Red - €1,49
22. Crackling Jumbo tol - China Red - €1,50
23. Twist & Shout - China Red - €3,50 / Spring Flower 6st - Wolff - €4,95
24. Blow Up 24st - China Red - €10,00 / Crazy Whistler 12st - Wolff - €5,95
25. Delirious Bastard - China Red - €2,50
26. Fast Bastard 12 st - China Red - €3,50 / The General - Wolff - €4,95
27. Cool Bastards 2020 40st - China Red - €10,00
28. Thunderking Scream 20st - Katan - €...
29. Thunderking 4st/40st/100st - Katan - €...
30. Double Thunderking 2.0 4st - Katan - €...
31. Triple Thunderking - Katan - €2,95
32. "Thunderking" Crackling Mortar / "Thunderking" Crackling Mine 4st - Broekhoff/Magnum - €1,99
33. "Thunderking" Big Mine / "Thunderking" Titanium Thunder 4st 30mm - Broekhoff/Magnum - €9,99
34. Spider Kings - Broekhoff - €...
35. Electric Cracker/Black Bomba - Vuurwerkmania/Rubro - €5,99