Welk klein spul stook jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vul ieder jaar een grote doos voor de kinderen uit de straat, daarin stop ik dan een heleboel wondertollen, luchthuilers, Knetterballen, knetterlint, fonteintjes, voetzoekers en ga zo maar door. Voornamelijk spul van de Lidl, Aldi, big bazar en action. Ik vind het prachtig om te zien dat ze langs komen en eerst hun eigen vuurwerk stoken, daarna komen ze vragen of ik nog wat heb en als ze dan die doos zien dan gaan ze helemaal los. Dit jaar zeker wat van die vervangers van de thunderkings er in stoppen. Mooie mijntjes zijn altijd leuk.

Divers dit keer. Heb nog legaal 500 shots matjes, singleshots, grondbloemen, jumping jacks, nog wat meterpakketten met vuurpijlen. Dan nog het kleine spul wat besteld is, is ook divers. Ik kijk wel heel erg uit naar de fast basterd naast de grand basterds en andere nieuwe producten van dit jaar aan klein spul

Vermoedelijk wat fonteinen en cat.1. En ik blijf dingen als bijtjes, Mi Flai Haai, etc. ook altijd lachen vinden. Meestal koop dan 2 pakjes, 1 voor overdag en 1 voor 's avonds. Voorheen ook altijd wel wat 90/100/210 shots matjes, maar heb er net nu geen enkele over. :cry:
Oh, en ik moet dit jaar echt eens de Stinger Bees/Moskitos gaan regelen. Heb ze 1x gehad ooit, maar vergeet ze sindsdien altijd te bestellen.

Mede door een maat van me, die een groot liefhebber is van single shots, maar zeker ook van kanonslagen (al komt dat nu te vervallen) en ander kwalitatief klein spul en door de verkrijgbaarheid van Funke artikelen in Nederland, waaronder geweldig klein spul, ben ik vorig jaar ook steeds enthousiaster geworden. Ook heb ik gekozen om meer klein spul te kopen aangezien het budget vorig jaar een stuk kleiner was en ik toch niet binnen 1 uur klaar wou zijn. Achteraf gezien een prima beslissing en heb dan ook echt sinds jaren weer een paar bulkverpakkingen thunderkings afgestoken en heb daar echt ouderwets van genoten.

Vorig jaar dus al enorm staan juichen om al het kwalitatief hoogwaardige kleine spul, waaronder de China Böller B van Katan, en ook nu met veel bewondering de nieuwe artikelen bekeken. Want wat komen de importeurs dit jaar met een hoop klein spul. Dat mag ik wel gezien het gat dat er is ontstaan en daarnaast is het ook mooi dat er nu gehoor wordt gegeven aan de sterk toegenomen vraag naar dit soort artikelen.

Kortom, ik heb dus maar alvast een lijst gemaakt met de (vermoedelijke) aanraders/toppers op dit gebied. Het gaat er zeker niet allemaal komen, slechts een deel, maar wil de lijst graag met jullie delen. Als jullie aanvullingen hebben, die echt niet mogen ontbreken, meld het dan gerust! Op de lijst een aantal mines (alternatieve single shots) die mij tot nu toe het meeste aanspreken. Heb de 50mm en 7sh varianten vooralsnog niet in de lijst opgenomen, echt klein zijn die niet. :bonk:

1. Bengalfeuer Mix - Funke NL - €5,99
2. Geysir Kaliber C - Funke NL - €4,49
3. Geysir Kaliber A - Funke - €4,95 (Cat. 1)
4. Cuckoo Cuckoo Fountains - Funke NL - €7,99
5. Cracker Fontänen - Funke NL - €14,95
6. Knisterteufel - Lonestar (binnenkort ook bij een freakwinkel in NL te bestellen) - ong. €4,95
7. Star Fountain - Big Bazar - €1,49
8. 90 sec White Strobe Pro - Katan - €2,95
9. Missile 25sh - Diverse importeurs. - €...
10. Mosquitos/Stinger Bees/Flying Hummerz - Lesli/VWT - €1,99
11. Woodcrackers - Lesli - €...
12. Bengalfeuer Rot Blink Cat. 1 - Nico - €1,95
13. Zena 3-stepper - Zena Vuurwerk - €6,99
14. Zena Knetterton XL - Zena Vuurwerk - €6,99
15. Noiz Barrel - VWT - €4,99
16. Wreckling Shot - VWT - €4,99
17. Crackling Astronaut - Vulcan - €....
18. Hurricane Twister - China Red - €3,95
19. Crack Bucket - China Red - €3.-
20. Bengalo - China Red - €4,99
21. Cracking 6st - China Red - €1,49
22. Crackling Jumbo tol - China Red - €1,50
23. Twist & Shout - China Red - €3,50 / Spring Flower 6st - Wolff - €4,95
24. Blow Up 24st - China Red - €10,00 / Crazy Whistler 12st - Wolff - €5,95
25. Delirious Bastard - China Red - €2,50
26. Fast Bastard 12 st - China Red - €3,50 / The General - Wolff - €4,95
27. Cool Bastards 2020 40st - China Red - €10,00
28. Thunderking Scream 20st - Katan - €...
29. Thunderking 4st/40st/100st - Katan - €...
30. Double Thunderking 2.0 4st - Katan - €...
31. Triple Thunderking - Katan - €2,95
32. "Thunderking" Crackling Mortar / "Thunderking" Crackling Mine 4st - Broekhoff/Magnum - €1,99
33. "Thunderking" Big Mine / "Thunderking" Titanium Thunder 4st 30mm - Broekhoff/Magnum - €9,99
34. Spider Kings - Broekhoff - €...
35. Electric Cracker/Black Bomba - Vuurwerkmania/Rubro - €5,99

Laatst bewerkt:
Hele gave lijst Jordi, thnx. De keuze voor het kleine spul is dit jaar enorm toegenomen en het overzicht is bij mij een beetje kwijt en is deze lijst dus ideaal. Daar gaat zeker wat van komen hier.

Inmiddels is het volgende besteld:

4x Cry Out Loud
4x Jumping Jack
4x Wondertollen
4x Crackling Cracker
4x Phantom
2x Schockmania Extreme Box
2x Crazy Whistler
1x Spring Flower
1x Turbo Copter
1x Crackling Ground Flower
1x Feuerwerk meter

Staat verder nog een aantal dingen uit de DB lijn van vuurwerktotaal op het lijstje, en zo nog even een bestelling bij Vuurwerk Huizen maken met wat Funke spullen.

Zo, ook die bestelling is de deur uit.

4X Geysir Kaliber C
4X Bengalfeuer Mix
4X Cuckoo Cuckoo Fountain
4X Cracker Fountain

Fonteintjes, Crackling ballen, grondbloemen, af en toe een single shotje en altijd wat van die stinger bees van Lesli, die vind ik goud waard:D

Sinds ik overdag carbid schiet en meer budget voor groter en meer vuurwerk heb kom ik niet of nauwelijks meer aan klein spul toe. Moet er bewust een momentje voor pakken omdat het anders blijft liggen terwijl ik van klein spul net zo goed kan genieten.
Vorig jaar wat single shots en enkele jumping jacks, fonteintjes, rotjes en de laatste overgebleven babypijlen afgestoken.

Had eigenlijk nooit wat met klein spul. Merk dat ik dat nu wel veel leuker ga vinden. Heb nu de Chuckoo Chuckoo Fontäne van Funke al in bestelling staan. Wat klein spul betreft heb ik het volgende op m’n lijstje staan, allemaal van Wolff:
Black Dragons 4
Phantom
Mi flai haai
The General

Verder nog wat pakjes grondbloemen cat. 1 bij de Big Bazar ofzo.

Kon het niet laten om 2x de Nostalgie fonteinen van Katan te bestellen.

Verder vind ik de Stinger Bees van Lesli geweldige dingen en gewoon veel fonteinen.

Kon het niet laten om 2x de Nostalgie fonteinen van Katan te bestellen.

Verder vind ik de Stinger Bees van Lesli geweldige dingen en gewoon veel fonteinen.

Die past hier ook wel tussen ja, die wil ik er ook nog graag bij hebben. Geweldig stook spul voor tussendoor.

Dit jaar veel kleine producten zoals vulkanen ed. Ben klaar met grote boxen. Heb dit jaar 1 box en de rest allemaal losse cakes. Lekker fakkelen

Dit jaar genoeg nieuw klein spul gezien!
Zal je de rotjes nog missen als je de crackling vervangingen ziet? ik denk persoonlijk niet

Voor zover het mogelijk is ivm corona haal ik mijn klein spul vantussen de doperwten en sperziebonen uit de schappen. :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan