Weersverwachting

Vanochtend de ruitjes van de wagen krabben, 2e dag op rij. Het gaat dus echt de goede kant op! Vanmorgen rijdend naar het werk keek ik ook uit op de Twentse weilanden die al wit waren van het opgevroren dauw, en op dat moment kreeg ik letterlijk de goede kriebels, koning Winter staat weer voor de deur :)

liever een lekker dik pak sneeuw dan die mist van de afgelopen dagen.
en het hoort er ook wel een beetje bij toch die kou, de nachtvorst. heerlijk

als het zo helder als nu zou zijn met een zuchtje wind dan is het perfect. Ik stond net echt te genieten van de sterrenhemel. Wat kan het leven toch ook mooi zijn soms.

Sterrenhemel?? Hier zit het potdicht kan nog geen 30M zien! vorig jaar ook al dikke mist om 12uur met o&n en hoop echt dat het dit jaar niet zo is!

Gisteravond was er wat mist, maar de sterrenhemel was ook goed te zien. Was kraakhelder toen ik vannacht thuis kwam. Nu zit alles wel potdicht ja.

Hoe zou dat zijn dan? Oud en nieuw kraakhelder en ideaal en de volgende ochtend een dikke mistlaag. Echt een apart gevoel bekruipt mij. Aan de ene kant geeft het de kraakheldere sterrennacht een boost aan de jaarwisseling, terwijl aan de andere kant de mist op nieuwjaarsochtend mysterieus is en de kater versterkt.

Ben het helemaal met je een Jupilerfreak! het is echt geweldig een oud en nieuw met een mooie sterrenhemel maar ik herken het gevoel van dat als er mist is op nieuwjaarsdag ik een nog grote kater heb!

Als de 31e mist opkomt rond 00:00 dan is dat echt kleute. Vooral voor de mensen die super veel vuurwerk hebben.

Want dan zit je voor een dillema; steek je het af, en neem je genoegen met het weinige wat je ziet, of bewaar je alles (wat overigens niet voor iedereen een veilige optie is, zeker als het om veel vuurwerk gaat). :bonk:

Als de 31e mist opkomt rond 00:00 dan is dat echt kleute. Vooral voor de mensen die super veel vuurwerk hebben.

Want dan zit je voor een dillema; steek je het af, en neem je genoegen met het weinige wat je ziet, of bewaar je alles (wat overigens niet voor iedereen een veilige optie is, zeker als het om veel vuurwerk gaat). :bonk:

Je kan dan ook alles 1 januari afsteken,dat doe ik ook meestal met slecht weer/mist.

Deze gedachte had ik ook vorig jaar na 12 uur. In het begin ging het nog wel een beetje, maar daarna was het gewoon niet meer te doen. Ik kon niet eens verder kijken dan mijn eigen stoep. De vuurpijlen kon je alleen nog maar horen, en de meeste potten gingen ook letterlijk op in de mist. Maar op dat moment wil je toch gewoon heel graag stoken, het is ten slotte waar je naar toe hebt geleefd al die maanden. En als iedereen om je heen ook aan het stoken is, dus ik heb alles toch afgestoken die nacht. Maar ik baalde wel na afloop, want het voelde echt als een teleurstelling.

Afgelopen jaar was er voor mijn doen redelijk weinig mist door een licht briesje, er was natuurlijk wel mist, maar alle effecten waren goed te zien. De sneeuw maakt mij nu weinig uit (op de grond) wamt in principe heb je gewoon 1 vierkante meter zonder sneeuw nodig om van alles te kunnen genieten! Zolang er geen neerslag is vind ik het goed! En mist, daar houd ik niet zo van!

Naar weer houdt aan Van onze weerman

SOEST - Rond de middag was ons land verdeeld in dikke mist en zonovergoten gebieden. Ten noorden van de grote rivieren is er lokaal amper zicht en is het zelfs beter niet de weg op te gaan.

Het KNMI houdt daar code geel intact. Zuidelijker is het zonnig en bijna onbewolkt. In windstil weer is het lokaal al 11 graden, noordelijker pal boven nul. De lokale gladheid is verdwenen. Tegen de avond breidt de mist zich weer uit en de temperatuur daalt onder nul. Opnieuw wordt het dan glad. De nare weersomstandigheden duren tot in de loop van maandag dus ook morgen in de ochtendspits. In de loop van de week neemt de kans op regen toe en mogelijk gaat het zelfs stormen.

Moet straks nog 180 km rijden. Ze zeggen dat je beter niet de weg op kunt gaan, maar hier is in de verre verte geen mist te bekennen...

Gisteravond was er wat mist, maar de sterrenhemel was ook goed te zien. Was kraakhelder toen ik vannacht thuis kwam. Nu zit alles wel potdicht ja.

Hoe zou dat zijn dan? Oud en nieuw kraakhelder en ideaal en de volgende ochtend een dikke mistlaag. Echt een apart gevoel bekruipt mij. Aan de ene kant geeft het de kraakheldere sterrennacht een boost aan de jaarwisseling, terwijl aan de andere kant de mist op nieuwjaarsochtend mysterieus is en de kater versterkt.

als je op een mistige nieuwjaarsdag wakker wordt kun je ook denken van dat is mij gister allemaal bespaard .
mar ik begrijp je wil hoor .
want mist geeft de wereld een triest karakter

beter nu dan de 31e die mist.
Ben vorig jaar ook al naar 10 min opgehouden was echt niet te doen die mist.
Alles maar bewaard tot dit jaar.kon het niet maken om zoveel de dag erna af te steken.
Dus extra veel voor dit jaar hahha

Back
Bovenaan