Weersverwachting

Het zou jammer zijn als de temperatuur gemiddeld rond de 5 blijft steken. De kans is dan groot dat het met O&N net zulk weer wordt als aankomende week. Hoop dat die straalstroom net als vorig jaar snel doorbroken wordt zodat de poolkou meer kans krijgt..

Ik zelf denk dat de temperatuur net voor kerst gaat dalen en dat we een koude oudjaarsdag krijgen maar das puur mijn gevoel.Hopelijk dit jaar eens de hele dag geen mist.

Windkracht 2 is goed, aangezien de rook dan tenminste weggaat! Windstil moet je nooit hebben. Dat was vorig jaar, en ik kan je vertellen het leek net mist in mijn straat maar gewoon door kruitdampen!

Het nadeel is bij als het windstil is, de kans op mist erg groot word.
Laten we hopen op een strak blauwe lucht, windkracht 2, het mag van mij koud zijn en gewoon geen neerslag.

Aarrgh.. open ik deze topic alweer :D

Ik wil er nog niet aan denken eigenlijk... sinds de laatste jaren ben ik altijd bang voor mist. Dat hebben we net iets te vaak gehad de laatste keren. Verder boeit het me weinig, als het maar redelijk droog is.

ieder jaar komen die zelfde grafieken weer om de hoek waar ik ieder jaar geen fluit van snap :bonk: :frusty:

Je hebt verschillende modellen die berekenen hoe het de komende tijd er uit komt te zien. De blauwe lijn is die van een Noord-Amerikaans rekenmodel en die van de rode is die van een Europees rekenmodel. De gele lijn is die van een gemiddelde van 50 berekeningen.

Ik kijk altijd op de site www.weer.nl en daar worden ze altijd om 12.00 en 00.00 geüpdatet. Maar ja blijft natuurlijk altijd koffiedik kijken in de toekomst.

Morgen trouwens kan op storm!!!

Je hebt verschillende modellen die berekenen hoe het de komende tijd er uit komt te zien. De blauwe lijn is die van een Noord-Amerikaans rekenmodel en die van de rode is die van een Europees rekenmodel. De gele lijn is die van een gemiddelde van 50 berekeningen.

Ik kijk altijd op de site www.weer.nl en daar worden ze altijd om 12.00 en 00.00 geüpdatet. Maar ja blijft natuurlijk altijd koffiedik kijken in de toekomst.

Morgen trouwens kan op storm!!!

oh das een hele mooie .
je kunt gelijk een week vooruit kijken en je kunt op de live buien radar zien wat er op je af komt .
het is verder niet te ingewikkeld echt iets voor mij . :D
bedankt :thumbup:

nou nou laten we hopen dat de 2e helft van december het weer toch verandert. zoals het nu is.. pfff.. maar zoals ik zag op de 14 daagse voorspelling op weeronline.nl ziet het er nog niet beter uit dan. komt er nog weer een dagelijkse update van onze weerprofeten de 2e helft van december? altijd leuk en interessant om te volgen!

Ik hoop maar dat we die belachelijke wind niet hebben met oud en nieuw!! Tot 20 december word er nog steeds harde wind voorspeld als ik 14 dagen vooruit kijk... laten we hopen op het perfecte weer!

net zo helder als het nu is alleen dan met windkracht 2/3, niet meer maar absoluut niet minder. Een briesje wind is altijd fijn tegen de rook.

Tmax.png

Tmin.png

Prec.png

Nee de mediaan komt volgens de voorspellingen de komende 2 weken amper in de buurt van de 0 graden celcius...

Back
Bovenaan