• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Weco] Corsair

Status
Niet open voor verdere reacties.
Let op!
In winkels in Belgie (Belgische Ardennen) worden deze ,,corsairs'' wel aangeboden.
Dit zijn geen echt Corsairs maar namaak uit China.

Misschien is dat wel de reden dat Weco de verpakking af en toe aanpast.

Blijft voor mij de nummer 1 strijker.
Knal is lekker, goede vertraging en moet je via een (leeg0 lucifer doosje afstrijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat probleem is er altijd al geweest inderdaad. Het is niet zozeer namaak, want het zijn nog steeds echte Weco strijkers, maar het betreft een onderscheid tussen Duitse en Chinese productie, Het verschil kon je altijd zien aan de code op de zijkant van de doos. 1309 is Duitse productie (en dus superkwaliteit) en 1309-xx (op de plek van xx stond meestal 05) betreft Chinese (inferieure) productie.

Bovenstaand doosje is dus "de echte Duitse" versie.

Nu hangt hier nog een hele andere discussie aan vast. Duitse productie bestaat sinds enkele jaren niet meer. ALLES wordt momenteel in China gefabriceerd. Wel is het onderscheid in de productienummers gelijk gebleven. Met 1309 zit je dus nog steeds goed.

Cameo

PS: de doosjes uit de Ardennen zijn overigens ook een stuk goedkoper dan de 1309 Corsairs. Ik meen ze er voor rond de 3 euro gezien te hebben. En voor dat geld zijn het weer leuke budgetstrijkers.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat probleem is er altijd al geweest inderdaad. Het is niet zozeer namaak, want het zijn nog steeds echte Weco strijkers, maar het betreft een onderscheid tussen Duitse en Chinese productie, Het verschil kon je altijd zien aan de code op de zijkant van de doos. 1309 is Duitse productie (en dus superkwaliteit) en 1309-xx (op de plek van xx stond meestal 05) betreft Chinese (inferieure) productie.

image

Bovenstaand doosje is dus "de echte Duitse" versie.

Nu hangt hier nog een hele andere discussie aan vast. Duitse productie bestaat sinds enkele jaren niet meer. ALLES wordt momenteel in China gefabriceerd. Wel is het onderscheid in de productienummers gelijk gebleven. Met 1309 zit je dus nog steeds goed.

Cameo

PS: de doosjes uit de Ardennen zijn overigens ook een stuk goedkoper dan de 1309 Corsairs. Ik meen ze er voor rond de 3 euro gezien te hebben. En voor dat geld zijn het weer leuke budgetstrijkers.

WECO Geinporteed uit FRANKRIJK zie ik achter op de doos.

WECO Geinporteed uit FRANKRIJK zie ik achter op de doos.

Zegt niet heel veel helaas. Alleen de productcode geeft uitsluitsel over de kwaliteit. Het doosje op mijn foto's was volgens mij ook geimporteerd via Frankrijk. ("Weco Feuerwerk FR" staat op de zijkant) En toch is deze bij een Grenzlandmarkt in Duitsland aangeschaft. Importeurs volgen soms vreemde wegen :rolleyes:

Zegt niet heel veel helaas. Alleen de productcode geeft uitsluitsel over de kwaliteit. Het doosje op mijn foto's was volgens mij ook geimporteerd via Frankrijk. ("Weco Feuerwerk FR" staat op de zijkant) En toch is deze bij een Grenzlandmarkt in Duitsland aangeschaft. Importeurs volgen soms vreemde wegen :rolleyes:

Ja, soms wel. maar ik had afgelopen 3 jaren de "nieuwe" weco corsairs.
Afgelopen jaar hadden ze weer de oude in het assortiment? leken voor mij een beetje zachter te gaan... klopt dat?

Hebben deze strijkers vertagingsas of een intern lontje?
Kan me herinneren dat vroeger heel apart gloeide.

Het rookpluimpje uit een strijker die net is afgestreken hoort er echt bij.

Geperste vertraging.
Geeft ano 2012 nogsteeds een aparte blauw witte vlam als vertraging.
Ja ut blijven heerlijke strijkers.

Heel erg tempting om deze eindelijk eens mee te nemen na het zien van de filmpjes hierboven. Blijven altijd leuke dingetjes. Ken ze wel, maar ben nooit zo happig om strijkers te kopen. Maar deze strijkers lijken me super veilig.

Heel erg tempting om deze eindelijk eens mee te nemen na het zien van de filmpjes hierboven. Blijven altijd leuke dingetjes. Ken ze wel, maar ben nooit zo happig om strijkers te kopen. Maar deze strijkers lijken me super veilig.

Deze zijn zeer betrouwbaar inderdaad.:D

Hier krijg je echt geen spijt van Rick , kan ik zeggen na 10 tallen doosjes

Ben zelf ook echt geen fan van strijkers gewoonweg om het feit dat de vertraging niet zichtbaar is maar dit is de enige uitzondering die ik maak want deze zijn gewoon voor 99.9999% safe. Kijk eens naar de foto`s van illegaaltje de duitse degelijk straalt er gewoon aan af.

Waar zijn deze strijkers mee te vergelijken?
Gaan ze harder dan een "gewone" Nederlandse thunderking?
Dan bedoel ik ongeveer Thunderking Basic ofzo...
Komt het in de buurt van een nitraat?
~Flipperkip97

er zijn wel vergelijkingsfilmpjes op internet. Op youtube staan er veel. Vergelijking met No 3 match cracker en ook met nitraten. Dus ik zou het daar even gaan bekijken.

greetzz

Deze komen zeer dicht in de buurt van een m10.000, silver cracker. De CMC3 zit daar zelfs net boven. Kortom, de Weco is gewoon hard.

Waar zijn deze strijkers mee te vergelijken?
Gaan ze harder dan een "gewone" Nederlandse thunderking?
Dan bedoel ik ongeveer Thunderking Basic ofzo...
Komt het in de buurt van een nitraat?
~Flipperkip97

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan