WCKD SIX [Ass.] [Uitloop 2023]

Wanneer je een cake maximaal wil laden dan dient er een mine in te zitten. Daarom zie je maar 19 boeketten.

Het siert ze juist dat ze dit mee nemen en ook het filmpje. Dat laat zien dat ze dit serieus nemen en er eventueel wat mee gaan doen.

Nu klinkt het Kruitgewicht wat op de doos staat ineens een stuk realistischer :p
Eigenlijk ook best logisch als we er even over nadenken:

We weten dat een 25mm tube eigenlijk maar 13,5 gram kan bevatten
een losse mine is +/- 5 gram

19*13,5+5 = 261,5 gram

1,569kg/6 = 261,5 gram, komt mooi overeen dus, of mis ik hier nu iets?

Ik ben even aan het klussen gegaan

voor mij was dit al duidelijk bij het afsteken van de cake.
@pyro is art dan valt de verhouding bij jou mee @ 1300/2000

Dit is 220/500!

@ magnum, wat is hier de oplossing voor?

100 liter tanken, blijkt het 44 liter te zijn?

Wauw.. Gewoon meer dan de helft minder kruit dan wat er beloofd werd op de cake zelf.
Vind ik best een dingetje eigenlijk :rolleyes: Snap nu goed waarom deze cakes totaal geen indruk op me maakten.

Eigenlijk ook best logisch als we er even over nadenken:

We weten dat een 25mm tube eigenlijk maar 13,5 gram kan bevatten
een losse mine is +/- 5 gram

19*13,5+5 = 261,5 gram

1,569kg/6 = 261,5 gram, komt mooi overeen dus, of mis ik hier nu iets?

Dus eigenlijk zeg je dat alle 20 schots, 25mm cakes, altijd maximaal 261,5 gram kunnen bevatten? Of lees ik dat verkeerd?

Dus eigenlijk zeg je dat alle 20 schots, 25mm cakes, altijd maximaal 261,5 gram kunnen bevatten? Of lees ik dat verkeerd?

Dat is wel de generale strekking van het verhaal inderdaad. Maar ik baseer me daarbij vooral op de reacties die anderen in dit topic gaven: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...-gecommuniceerd-worden!&highlight=kruitinhoud

Waar bijvoorbeeld ook aangehaald werd dat dit zelfde fenomeen ook bij de Mega stars het geval is, en waar meerdere mensen ook opmerken dat tenzij je de tubes belachelijk lang maakt er max 15 gram in een 25mm tube gaat.

Een zeer groot deel van de 25mm compounds hebben overigens ook +/- 13,5 gram per tube er in zitten.

En vuurwerktotaal geeft hier aan dat een 25mm tube max 13,5 mag hebben:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...ND)-Vuurwerktotaal-Winactie-2-Win-een-Saluted!

Ik moet zeggen dat ik zelf de waarheid niet ken, ik ontwerp zelf geen vuurwerk en bazeer me dus op mensen die al (veel) langer meelopen hier of cakes uit elkaar getrokken hebben om ze na te wegen.

Overigens: respect voor Magnum dat ze hier gewoon reageren, en op een manier dat de indruk geeft dat ze het ook serieus nemen.

Vanaf 02.20 gaan er twee de lucht in na de big 19 van valk en daarna de mega 6 star. Boeketten beduidend kleiner.

Mooi voorbeeld dat je kan zien wat het verschil is tussen weinig en veel / voldoende burst. De Wicked six heeft in de praktijk dezelfde hoeveelheid kruit, alleen minder burst ( kooiloos ). De Mega 6 heeft wel een kooi en daardoor veel grotere boeketten.

Nogmaals, grootste probleem in de uitwerking is niet dat er de helft minder kruit in zit ( dat hoort al absoluut niet ) maar het is verder ook geen degelijk product als het zo minimaal presteert als er weinig burst in zit. De 'goede prijs' is op die manier helemaal geen goede prijs. Een kooiloos setje van 6 x 250 grams cakes is gewoon duur voor €75,- . Ook met de korting er af is het nog duur. Om even kritisch te zijn omdat het een freakmerk is hoor, ik denk dat Magnum de feedback ook wel goed aan kan :)

Torr wat jij vind mag je houden.
ik ventileer hier maar alleen mijn mening, dan moet je niet adverteren met 500 grmas cake.
staat los van de discussie over de prijs m.i.

Torr wat jij vind mag je houden.
ik ventileer hier maar alleen mijn mening, dan moet je niet adverteren met 500 grmas cake.
staat los van de discussie over de prijs m.i.

Ik zou zeggen : ga alle cakes wegen en dan ga je schrikken. Wel een voordeel, dan kun je een hoop berichten plaatsten.

bevatten maar ongeveer 360-370 gram. dan is die 75 euro nog te veel.

Maar even voor de duidelijkheid, je geeft een reactie dat je 75 euro teveel vind voor een 6 x 370 grams cakes !
En die reactie staat los van of er nou wel of niet 500 gram in de cakes zetten. Dus wees dan duidelijker in je reactie :bye:

Back
Bovenaan