Wat zijn de plannen?

Waltr

VWC lid
Onze hobby en onze Nederlandse traditie staat onder een haagse microscoop de 2de maand in dit nieuwe jaar.

Op dit moment weten we nog niets concreets voor onze aankomende jaarswisseling qua vuurwerk.
Is het klaar of kunnen we nog een paar jaar de lucht kleuren aan het eind van het jaar?

Dus. Hoe sta jij er nu in. Ben je lekker aan het bestellen, al dan niet aan het hamsteren geslagen?
Of kijk je het nog even aan hoe het gaat lopen in Den Haag?

Wat zijn jouw plannen op dit moment?

Ik heb de eerste aankopen van het jaar gedaan. Ik doe geen extra inkopen om alvast voor andere jaren te kopen. Mijn gevoel zegt dat er dit jaar een verbod komt omdat er steeds meer druk op de tweede kamer komt door menig instantie. De anti lobby is zo groot de afgelopen jaren dat de tweede kamer zich op een verkeerd been laat zetten. Helaas is dit het geval met alle “leuke” dingen die we hadden. Er is altijd een groepje tegenstanders die het hardst schreeuwen en ook nog (verwacht ik) hun zin gaan krijgen. Het voelt een beetje als een kind die geen snoepje mag kiezen in de winkel, huilen en stampen op de grond, net zo lang tot ze hun zin krijgen..

Ik hou graag hoop

Gewoon bestellen en de freakshops in de gaten houden! Gewoon bezig zijn met de hobby en toeleven naar een nieuw seizoen! Ik verlekker mij alweer op de bestelde items! Wel met een aankomend verbod in mijn achterhoofd! Dat kan je op dit moment niet ontwijken! Maar bij de pakken neerzitten heeft geen zin! Tegen die tijd bedenken we wel weer in wat voor vorm we het gaan voortzetten! We zijn creatief genoeg! Wel vind ik het fijn om op dit platform ff lekker de schelden op links! Blijft toch een goede uitlaatklep waarbij de meeste begrijpen wat je bedoeld! We blijven stoken en geven het niet zomaar op! Dat kruit in je bloed verdwijnt niet zomaar!

De eerste bestellingen zijn weer de deur uit. :)

De komende maanden (hopelijk) lekker genieten, bijpraten met freaks en ervaringen uitdelen en meer bestellen. Hopen op leuke deals, etc..

Ik heb ook al wat besteld voor dit jaar. Wel koop ik niet meer vooruit voor de komende jaren. De kans dat er een vuurwerkverbod komt, stijgt elk jaar verder omhoog. Ik ben bang dat het niet meer lang gaat duren. Maar voor dit jaar kun je gewoon kopen. De afgelopen jaren, was er altijd een uitloopjaar bij verboden op romeinse kaarsen, knallers, single shots enz.. De voorraden mochten gewoon verkocht en afgestoken worden. Dus dit jaar kun je gewoon nog kopen, naar mijn mening :d:d:d

Ik verwacht een verbod voor 2026 dus dit jaar=uitloopjaar.
De Roverheid hoeft hierdoor geen compensatieregeling in het leven te roepen. Geld is schaars in Den Haag, uitgegeven door landverraders aan nutteloze projecten zoals klimaatwaanzin, asiel, ontwikkelingshulp en enge kunst & cultuur projectjes.

Natuurlijk hopen we op het gezonde verstand van het geheel in Den Haag, echter al die hersenkwabben bij mekaar hebben zover Niets goeds gebracht. Alles is immers dichtgespijkerd door Links en bij een een rechtsgang tref je een D66 rechter.

Het zal spannend worden.....🙏

Ben gewoon aan het bestellen eigenlijk, in vertrouwen dat bij een subiet verbod het geld wel terugkomt. En ja, ik hamster ook wel wat om zelf tenminste nog één uitloopjaar(tje) te genereren, al zal bij een verbod met dit jaar als uitloopjaar in 2026 nog wel in BE/DE geshopt kunnen worden maar veel kan ik daar niet weghalen. Ik denk dat de wereld en het land wel wat belangrijker zaken aan hun hoofd hebben/heeft dus genieten zolang het nog kan.

Lekker bestellen👌elke maand een paar tientjes voor de hobby.mocht dat stomme verbod er komen dan heeft mijn buurt alsnog mazzel met "een buurman"die nog wat over had👍of 1 dikke show van 30min ,of de komende 30 jaar elk jaar een 500 grammertje voor de sfeer

De vuurwerktoekomst in Nederland ziet er niet goed uit. Linksom en helaas ook rechtsom, een verbod voor zelf vuurwerk afsteken zal er komen. Wat dit precies zal betekenen voor de vuurwerktraditie is nog onduidelijk, maar we kunnen maar beter voorbereid zijn. Ik heb daarom alvast een plan B. En een plan C tot en met plan Z.

A Afsteken.
B België.
Inslaan voor de hoofdprijs bij de zuiderburen.
C Categorie 1. Terugschakelen naar alleen categorie 1. Best verdrietig scenario.
D Drones. Het volwaardige, veilige, milieuvriendelijke alternatief. Not.
E Emigreren. Waarom niet? Vrouw, kinderen, baan en zo.
F Frankrijk. Vakantie-inkopen doen voor 14 juli. Is net voor de schoolvakantie, lastig.
G Geheime Opbergplek. Kan er niets over vertellen, wel riskant…
H Huisje huren. Tijdens Oud en Nieuw op vakantie in Duitsland.
I Infiltreren. Met z’n allen lid worden van politieke partijen, pro-vuurwerk moties indienen op partijcongressen. = Democratie :) .
J Juridische actie. Alles en iedereen aanklagen. Lang, duur en vrij kansloos plan eigenlijk.
K Knetterlinten. Volledige focus op mega-projecten met knetterlinten. Mag dat? Ja!
L Locker. Locker op het werk volstouwen met 500 grammers. Best risicovol.
M Mental coach. Coach zoeken voor psychologische ondersteuning.
N Noodsignaal vuurwerk. Toegestaan, voor het luchtbed bij verkeerde stroming.
O Overslaan. Oud en Nieuw overslaan en ontkennen, heel vroeg slapen.
P Polen. Flinke roadtrip, voor het alles of niets-scenario.
Q Qualität. Op de verkoopdagen Deutsche Qualität afhalen.
R Rondje maken. Tijdens jaarwisseling de wijk in, lopend of op de fiets en alleen kijken.
S Schuur. De schuur vol gooien voor komende jaren. Note to self: thuis de baas overtuigen.
T Telegram. Ik hoor stemmen in mijn hoofd met een dwingende boodschap: ‘ga het illegale circuit in’.
U Underground. Letterlijk. Ik heb al geschikte opslagplek op het oog.
V Verhuisbox. Zo’n opslagpand voor verhuisspullen. Wat, verboden? Nou ja.
W Wijk/buurtvereniging. Samen afsteken. De idee die je wist die niet zou komen.
X XR-style. Pauzewandelingen naar Utrechtsebaan, dagelijks wat cat.1 afsteken als protest.
Y YouTube. Alleen nog vuurwerkfilmpjes kijken, nooit meer voor het echie zelf afsteken...
Z Zie plan A!

De vuurwerktoekomst in Nederland ziet er niet goed uit. Linksom en helaas ook rechtsom, een verbod voor zelf vuurwerk afsteken zal er komen. Wat dit precies zal betekenen voor de vuurwerktraditie is nog onduidelijk, maar we kunnen maar beter voorbereid zijn. Ik heb daarom alvast een plan B. En een plan C tot en met plan Z.

A Afsteken.
B België.
C Categorie 1. Terugschakelen naar alleen categorie 1. Best verdrietig scenario.
F Frankrijk. Vakantie-inkopen doen voor 14 juli. Is net voor de schoolvakantie, lastig.
I Infiltreren. Met z’n allen lid worden van politieke partijen, pro-vuurwerk moties indienen op partijcongressen. = Democratie :) .
J Juridische actie. Alles en iedereen aanklagen. Lang, duur en vrij kansloos plan eigenlijk.
K Knetterlinten. Volledige focus op mega-projecten met knetterlinten. Mag dat? Ja!
R Rondje maken. Tijdens jaarwisseling de wijk in, lopend of op de fiets en alleen kijken.
S Schuur. De schuur vol gooien voor komende jaren. Note to self: thuis de baas overtuigen.
T Telegram. Ik hoor stemmen in mijn hoofd met een dwingende boodschap: ‘ga het illegale circuit in’.
X XR-style. Pauzewandelingen naar Utrechtsebaan, dagelijks wat cat.1 afsteken als protest.
Y YouTube. Alleen nog vuurwerkfilmpjes kijken, nooit meer voor het echie zelf afsteken...
Z Zie plan A!
Vind de Z beetje matig

A Afsteken.
B België.
Z Zie plan A!
In 2026 Doe maar R. Rondje al strooiend met C6

Back
Bovenaan