Wat zijn de plannen op de dag der dagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het eerst in jaren moet er dit jaar gewoon gewerkt worden.
Een jaartje geen oliebollen bakken, en niet rustig alles klaarzetten .
Dat moet dit jaar maar op de zaterdag en zondag gedaan worden 🙂

Om 16.00 sluiten we de toko dus rond half 5 thuis. Ff douche .. bakkie koffie en klaar voor t 18.00 stookmomentje

Volgend jaar zien we dan wel weer.
Wat kloten is dat he. Ik heb het ook om het jaar, vreselijk. Veel succes alvast.

Ik ga een beetje rustig de dag beginnen en zodra het mag gelijk stoken. Laatste jaren alles bewaard voor 12:00 en dat doe ik nu niet meer haha

Ik zit nog in spanning af te wachten of m'n verlof aanvraag voor die dag wordt goedgekeurd. Verder nog weinig plannen, heb me er ook nog niet mee bezig gehouden.

Het beetje hetzelfde als de meeste, rustig wakker worden met een bak koffie en lekker ontbijt. Om 10:00 uur de buurt wakker maken.. olieebollen beslag maken, rond half 12 beginnen met oliebollen bakken.

Biertje erbij, voorbereiden voor savonds. Een kleine avond maaltijd aangezien er de hele avond genoeg te bikke is, en om 18:00 uur de eerste show! .. vervolgens top 2000 aan, lekker borrele met de familie en toewerken naar el grande finale

Rustig aan beginnen. Eerst oliebollenbeslag maken, wachten tot beslag gerezen is. In tussentijd vuurkorf buiten zetten en hout erbij zetten,. Dan oliebollen en appelflappen bakken, Als dat klaar is de rest van de hapjes etc maken voor de dag en dan zien we wel hoe de dag verder verloopt. Waarschijnlijklijk af en toe beetje cat 1 stoken en dan om 18 uur mogen we los met t echte werk.

Zoals ik al jaren doe zet ik de wekker om 06:00. Wil de dag rustig aan beginnen en vind dat even alleen zijn in de ochtend ook nog wel prettig, even uurtje het forum bij lezen enzo met de top2000 erop. Dan zal ik tog beginnen met de eerste voorbereidingen voor het eten zoals de soep alvast maken. Daarna tijd om de partytent op te zetten, kerst verlichting erin hangen, sta tafel op straat, muziek box aansluiten en uiteraard de vuurkorf al aan. Die gaat altijd tegen een uurtje of 10:00 aan en gaat pas uit diep in de nacht. Dan zijn we wel klaar met de voorbereidingen en kan het stoken beginnen, mooi heel de dag cat1 met af en toe cat2 stoken. Moet er niet aan denken om overdag niet te stoken, dus we vermaken ons prima met het kleine spul. Ondertussen komen er zoals elk jaar wel weer mensen langs om ff gedag te zeggen en te kletsen. Dat is voor mij oud en nieuw, de rand zaken er omheen en de sfeer. Zonder dat geen oud en nieuw.

Het overdag stoken is zo te lezen veranderd naar overdag oliebollen bakken.

Hier net te horen gekregen dat we dit jaar weer gaan crossen met oude autos in het weiland. Dus overdag gaat alle tijd daarin zitten.

Om 06.00 de wekker op werk, dienst afronden tot een uur of 10 en dan kalmpjes aan naar huis. Top2000 door de speakers janken en wellicht meteen de laatste boodschappen halen.

Thuis het gezin begroeten, samen eten en dan al wat cat1 stoken met ze. Misschien nog wat uurtjes slaap proberen te pakken afhankelijk van hoe het op werk was.

In de middag lekker kalm aan, filmpje kijken, beetje stoken met de kinderen, en eind van de middag gaan we meestal op tour naar wat familie en vrienden in de buurt. Eten is ook ergens geregeld, en gezien het tijdstip van eten begin ik daar met het eerste 'echte' vuurwerk. Opbouwend qua geluid en effecten, wat novelty's, de kinderen moeten eraan wennen natuurlijk!

Begin van de avond verkassen we weer naar de plek waar we het jaar uitluiden. Vuurtonnen, mensen, gezelligheid. En dan zien we wel waar het schip strandt!

De dag van tevoren samen met mijn huisgenoot en vriendin het huis een beetje opruimen en de indeling wat feest vriendelijker maken, boodschappen doen etc.
Dan op de dag zelf zeer waarschijnlijk oliebollen bakken en wat cat1 stoken. Verder nog alle snacks, drankjes etc klaarzetten, dan om 18:00 een mooie cake de lucht in jagen samen met nog wat klein spul.
Rond 8 uur de eerste gasten in ontvangst nemen, vuurkorf aansteken en de draaitafel aansluiten en dan gewoon gedurende de avond lekker stoken, ouwehoeren, mezelf volproppen met eten en de laatste uren van het jaar aftellen.

Oliebollen halen dit jaar inplaats van zelf bakken, crossen met oude autos in het weiland, bbq aan en hapjes maken voor de avond, olieton en vuurkorf op de plek zetten, als het nodig is de party tent opzetten en dan kunnen we los.

Waarschijnlijk rustig aan opstaan, overdag wat stoken en alles klaarleggen voor de avond. Langs mijn nichtje die jarig is die dag en dan richting de stooklocatie. Eten wordt verzorgd, alles klaarzetten om te kunnen stoken en dan even snel gezellig doen binnen om de rest van de avond buiten te staan. Als het weer tegenzit nog even een partytent regelen, maar fingers crossed dat het niet nodig is.

Overdag met de kleintjes lekker cat 1 afsteken. Savonds om 18:00 een showtje met de kinderen en vanaf 19:00 ieder uur 1 cake. Dan om 00:20 ongeveer aan de compounds/ grotere cakes beginnen

Overdag in de hele wijk carbid schieten (op elke hoek van de straat 1 of 2 dreunen), wat klein vuurwerk afsteken (uiteraard cat. 1 😇) en 's avonds zo weinig mogelijk gezellig doen binnen en zoveel mogelijk lekker buiten stoken!

Ochtend opstaan met top 2000. Rustig opstarten. Ff nfl wedstrijd kijken tot de lunch. Na de lunch ff rondje over het dorp wandelen. Middag ff gamen of top 2000 kijken. Eten en dan rond 18.00 met mn neefje en wie er dan ook aan komt waaien lekker stoken. Als we klaar zijn ruim ik gelijk de zooi op..daarna ff bijkomen en dan naar de jaarwisseling locatie. Ik weet nog niet waar ik heen ga.

Overdag vaak even kijken bij een mede liefhebber waar cat 1 gestookt wordt.

18u weer een klein showtje doen bij een verzorgingstehuis (ja echt de mensen vinden het geweldig!)

Daarna nog geen idee! Vorige jaar bij een feestje van vrienden gezeten.
Dit vind ik dus echt fantastisch om te lezen! Echt tof dat je dat doet. Ik kan mij goed voorstellen dat er genoeg oudjes bij zijn die er van kunnen genieten. Wellicht liggen de meeste rond klokslag 12 op 1 oor maar kunnen nu van jou showtje genieten! En natuurlijk de dagen, weken of maanden daarna enthousiast aan familie en vrienden vertellen (die wellicht voor een vuurwerkverbod zijn) hoe enorm ze genoten hebben van het prachtige vuurwerk.

In de ochtend/middag oliebollen bakken! In de Avond eten ik altijd bij mijn ouders omdat mijn vader zowaar jarig is op de 31e. Daar om 1800 uur wel wat kleine potten stoken en buiten genieten van het vuurwerk. In de wijk van mijn ouders wonen echt een aantal Pyro's die meteen flink gas geven! Ik zelf ben meestal rond 1900 uur thuis om de buurt te voorzien van wat extra licht!

In de ochtend/middag oliebollen bakken! In de Avond eten ik altijd bij mijn ouders omdat mijn vader zowaar jarig is op de 31e. Daar om 1800 uur wel wat kleine potten stoken en buiten genieten van het vuurwerk. In de wijk van mijn ouders wonen echt een aantal Pyro's die meteen flink gas geven! Ik zelf ben meestal rond 1900 uur thuis om de buurt te voorzien van wat extra licht!
Mocht je nog geen cadeau hebben, ik heb nog een lijstje met opgezette strontvliegen over. Origineel is het iig wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan