Wat zijn de plannen op de dag der dagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Kreeg de vraag om dit topic te openen, des bij deze.

Zoals de titel aan zegt, wat zijn jou plannen op oudjaarsdag? Slaap je uit, moet je de supermarkten nog langs, ga je op visite? Deel het hier met ons.

Mijn buurman is 31 December jarig en laat hij nou net een vuurwerkfanaat zijn :) Dus samen stoken en biertjes doen {Met mate} Rond 16:00 ga ik met een groepje stoken in de industrie bij ons achter en In de avond met de boys bij elkaar en gezellig vuurkorfje erbij en stoken maar{ Wij leggen allemaal samen nog wat geld bij elkaar in Oktober en halen daar wat voor} En met men Pa ga ik nog wat Funke Bollers afsteken:) Dat zijn de plannen tot nu toe!

Uitslapen tot het middaguur, meldingen rijden van de brandweer, vuurwerkshows bezoeken rond het avonduur als ze niet weer geannulleerd worden, bij vrienden feest vieren, heel veel oliebollen eten en natuurlijk nog wat vuurwerk afsteken.

Als we het thuis vieren: oliebollen bakken en nog wat boodschappen doen voor de avond, vlees op de BBQ voor de pulled pork of pulled beef in de avond.

Als we het ergens anders vieren: oliebollen bakken en m'n vuurwerk alvast op de plaats zetten waar we het vieren.

De dag rustig beginnen. Even kijken hoe het gaat bij het oliebollen bakken want iemand moet ze natuurlijk even testen. Daarna met oude auto's crossen bij familie in het weiland. Als er nog tijd is even bij carbid schieten kijken in de buurt en dan thuis de bbq aan om wat lekkere hapjes te maken voor de avond. Buiten de vuurkorf en vuurton klaar zetten, als het nodig is partytenten op zetten en dan zal het wel een keer 18:00 uur zijn en beginnen we met knallen.

Vuurwerk halen met mijn zoontje!
Stuiterend alles klaar zetten en natuurlijk heel vaak even kijken!

Savonds rond uur of 1800 wat de lucht in voor de kleine want soms slapen ze door he ( slecht excuus om te stoken )

Savonds de klok kijken en dan mogen we los

Overdag vaak even kijken bij een mede liefhebber waar cat 1 gestookt wordt.

18u weer een klein showtje doen bij een verzorgingstehuis (ja echt de mensen vinden het geweldig!)

Daarna nog geen idee! Vorige jaar bij een feestje van vrienden gezeten.

Wat ik overdag doe hangt er een beetje vanaf wat het voor weer is.
Is het goed weer,dan zal het een klein beetje uitslapen worden,traditie getrouw om 10uur even iets afsteken :d
Boodschapje doen,dat spul opruimen thuis,vuurwerk klaar maken waar nodig,spul verhuizen naar het huis van een maatje van me in de middag waar we sávonds O&N gaan vieren met een groepje.
Dan waarschijnlijk de rest van de middag en avond daar wat kloten met vuurwerk,hapje eten en dan iets na 12uur helemaal los gaan :handsup:
Zoiets zal t wel worden :yes:

Weinig overdags oliebollen bakken met biertje erbij en s avonds voor de deur met muziek, vuurton, vuurwerk en biertje erbij. Voor de rest zien we wel hoe het loopt.

Nog niet alles gepland, maar een aantal dingen staan wel vast. Overdag lekker rustig aan en de kids een beetje begeleiden bij het stoken en carbid schieten. Dan rond 15 uur richting het grote Carbid schieten hier zo'n 200 meter verderop. Biertje er bij en veel bekenden tegenkomen.
Dan moet er gegeten worden. Verder wordt er gevierd met familie, buren en vrienden en dat zal zeer waarschijnlijk bij ons eigen huis zijn. Veel buiten zijn om te stoken en toewerken naar 0.00 uur.
Rond een uur of 1.00/1.30 afsluiten rondom de vuurton met drank en hapjes. Wat een heerlijke dag :angel::biertje:

Dit jaar ga ik proberen om een buurtfeest te organiseren in plaats van dat iedereen binnen zijn eigen feestje houdt.
Vuurtonnen aan, BBQ aan, muziek, feesttenten, sfeer voor 10. Dan zorg ik wel voor het vuurwerk. Af en toe eens een potje en om 19:00 uur een kindershow. Daarna stoken met de buurtkinderen om ze bij te brengen hoe je veilig met vuurwerk om hoort te gaan.

Nu nog mooi weer!

Laatste jaren eigenlijk beetje hetzelfde schema. Bollen bakken bij de schoonfamilie met een leuk potje als 10u moment en wat klein spul tussendoor. Halverwege de middag richting huis en beetje stoken rond het huis en alles voorbereiden. Van 4 tot 5 borreltje met vrienden afgesloten met een dik blok wat we samen hebben gekocht, dit jaar de Color Hypnose. Vervolgens even rustig eten met het gezin en in de avond komt de familie en vieren we het met de hele straat.

Voor het eerst in jaren moet er dit jaar gewoon gewerkt worden.
Een jaartje geen oliebollen bakken, en niet rustig alles klaarzetten .
Dat moet dit jaar maar op de zaterdag en zondag gedaan worden 🙂

Om 16.00 sluiten we de toko dus rond half 5 thuis. Ff douche .. bakkie koffie en klaar voor t 18.00 stookmomentje

Volgend jaar zien we dan wel weer.

Om uurtje of 11 opstaan, naar de schoonouders om hier wat oliebollen te bakken. Daarna om mn gemakkie naar de stooklocatie en rond een uurtje of 18 begint het dan echt!

Doordat mijn planning is verschoven, wordt het op de 31e eerst bestellingen ophalen en dan alles vast gereed maken.

Lekker rustig aan de dag beginnen.
Om 10.00 uur een knalpotje neerzetten en erna met de kids wat kindervuurwerk stoken in eigen straat. En dan vervolgens vaak naar familie toe, oliebolletje eten en drankje erbij tasje stookvoer mee. Dan naar huis om om half 6 eindelijk de eerste cakes af te steken. Klein beginnen en hoe verder in de avond hoe mooier het vuurwerk.

Dag ervoor begint de voorbereiding al maar oudejaarsdag is het traditie dat we de hele familie en alle vrienden uitnodigen. We hebben de hele dag open huis, tent erbij, vuurkorf en we bakken zelf oliebollen. Afgelopen jaar ook voor het eerst appelflappen gebakken, is goed bevallen. 120 oliebollen en 40 appelflappen was niet genoeg, gelukkig was er genoeg te drinken :d.. In de middag lekker vuurtje stoken en vuurwerk afsteken de hele dag met alle kids. Iedereen warm maken voor de mooie traditie die we hebben (EN HOUDEN!)

Kortom, een mooie gezellige drukke dag om naar uit te zien. Voor mij DE dag van het jaar :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan