PyroFanatic
VWC lid
Uiteraard rotjes, grondbloemen en babypijltjes. Mooie tijden waren dat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben nog de Bengaalse lucifers vergeten en de rookbommetjes. Die waren ook in lucifer vorm, dan moest je het papier over de strijkkop heen vouwen en dan kon je ze langs een bakstenen muur aanstrijken.
Uiteraard rauwe vingers aan over gehouden....
Kent iemand die? Ik kan er geen plaatje van vinden
Zoals vele anderen ook de kanonslagen, grondbloemen, babypijltjes, romeinse kaarsen, jumping jacks, etc. De eerste cakes die ik ooit zelf kocht, waren de Hawaii en Wildcats van Wolff. Eerstgenoemde kocht ik destijds meerdere jaren op rij.![]()
Ja zoals de meesten, rotjes, grondbloemen en babypijltjes. Mij eerste cake weet ik ook nog goed. De Master Li. Een 5 Schots cakes en wat was ik er trots op.
Klappertjes in zo’n wegwerp bommetje, telt dat?
In de grote versie voor een pistool paste precies die kleine uit die felgele stripjes van 10.
Daarna de morning glory, magisch was het.
De eerste dingen met een lontje volgden snel, waarvan de drietraps liliputpijltjes voor mij het hoogtepunt zijn uit mijn herinnering.
Iemand die die laatste herkend?
Die piraatjes waren lekker goedkoop! Maar ook zo op. Dus met een stok in de hand porren in de glascontainer op zoek naar statiegeld flessen om weer nieuwe piraatjes te kunnen kopen.Wat ik zelf voor het eerst kocht zal uit de categorie veel voor weinig uit de bestellijst van de lokale fietsenmaker zijn geweest. Echte folders had je toen nog niet, dus je had eigenlijk geen idee wat je kocht. En toch zat je dan dagen lang te puzzelen, in te vullen, door te krassen, nieuwe bestellijst halen en opnieuw te beginnen. Ik gok dat mijn eerste collectie er ongeveer zo uitzag:
- knalmatten in 2 maten, babyscheetjes en piraatjes, inderdaad om uit elkaar te peuteren (lekker veilig stoken met schietlont!)
- jumping jacks (idem dito)
- astronauten
- babypijlen met en zonder fluit
- grondbloemen
- zilverfonteinen (als ik me niet vergis 75 cent per stuk)
- kraanvogels
Terwijl ik dit opschrijf schieten de magisch klinkende namen van de voor mij te dure producten uit de bestellijst door mijn hoofd. Wilde gans pijl, bumper harvest, dancing butterfly...
Edit: Mijn geheugen laat me aardig in de steek, want de piraatjes werden klaarblijkelijk los per 5 verkocht.
Bekijk bijlage 77299