Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vriendin vind het gelukkig helemaal geweldig...ze vind t een hoop kosten maar geniet er ook van op de avond zelf (vd week vroeg ze zelfs of ik niet wat extra budget wilde hebben)!! Ze gaat ook gezellig mee met ophalen...ook midden in de nacht naar Vathorst:handsup:

En wat de rest ervan vind boeit me eigenlijk niet!!

Van de week kwam het er met collega's op, toen eens uitgelegd en ondanks dat ze er niets van begrepen bleven ze geïnteresseerd doorvragen en werden tenslotte zelf ook enthousiast. Zij gaan toch weer eens zelf halen dit jaar en ik moet ze alleen ff helpen met wat ze moeten bestellen. Top toch!

Al vanaf de jonge jaartjes gek op vuurwerk, begonnen met astronauten en wondertollen van 20 gulden totaal naar huidige jaren met een hoop meer vuurwerk.

Ouders en familie verklaren me voor gek, je brand het geld op terwijl je dit kunt sparen of gebruiken voor andere dingen. Zo denk ik ook over vrouwen en make-up �� altijd gevierd met een kleine groep vrienden, helaas sinds 2020 volledig uit elkaar gegaan waardoor ik allen over blijf met oud en nieuw.

Het is enorm jammer dat ik de dag met niemand meer kan delen, alleen vuurwerk afsteken is natuurlijk nog steeds wel leuk en geniet er ook van, maar toch vind ik het eigenlijk wel heel erg jammer er alleen voor te staan. Zou graag weer de dag willen delen met mede liefhebbers dat geeft toch een betere ervaring.

Dus mocht je het nu leuk vinden om samen te stoken en woon je een beetje in de omgeving laat het gerust weten, dan kijken we wat mogelijk is :biertje:

Laatst bewerkt:
Zeer herkenbaar bovenstaande en het verhaal van zemmer. Afgelopen jaren met zowel freaks als niet freaks gevierd. De vrienden die we het hele jaar zien zijn geen liefhebbers, al vinden ze het op het moment wel erg leuk. Maar de laatste 3 jaarwisselingen met freaks erbij gevierd. Wat een totaal andere belevenis is dat. Niet te vergelijken met elkaar, het heeft zoveel meer sfeer als er liefhebbers bij zijn. Dit jaar voor het eerst zonder liefhebbers helaas, dat zal zeker tegen gaan vallen qua beleving. Maken er hier in de straat alsnog een feest van met de vrienden en buren, maar het is tog anders.

Wat de mening is van een ander vind ik niet zo relevant. Als ik er zelf maar achter sta en er plezier aan beleef.

Wat ik wel merk, is dat als je er met mensen over praat die geen liefhebber zijn, ze altijd geïnteresseerd zijn in waarom het voor mij dan wel dit gevoel brengt. Zelf beginnen ze dan ook gelijk over ''hun'' eigen oud en nieuw te praten. Maar de standaard reacties die je van de meesten krijgt kennen we onderhand wel... :bonk:

Ze vinden het prima dat ik het leuk vind maar verklaren mee voor gek dat ik er geld aan uitgeef:bonk:

Maar puntje bij paaltje genieten ze toch van de mooie effecten.

Vroeger altijd gezeur van m'n ouders dat ik er teveel geld aan uitgaf, maar laatste jaren wat minder. Vriendin vind het allemaal prima en zoeken nu zelfs samen onze collectie uit.:thumbup:

Mijn ma vind het maar niks, maar staat toch 'veilig in de achtertuin' mee te kijken en mn pa is een stilzwijgende genieter. Voelt nu wel beter sinds ik een eigen huis heb en niet alles bij mn ouders in huis hoef te stallen.

Inmiddels hebben ze het allemaal geaccepteerd. En komen ze zelfs vragen welke producten ze wel of niet moeten kopen.

Meestal dek ik mezelf wel een beetje in met een leugentje om bestwil omtrent het aantal € wat ik uitgegeven is.

Bijna iedereen vind het zonde, maar ik vind het zonde om 1000'en euro's uit te geven aan visspullen, auto onderdelen of een fiets. Ieder zo zijn hobby toch?

Zonde van het geld en zo komen er nog een berg aan cliches vaak voorbij maar uiteindelijk vinden ze t wel allemaal kei gezellig en mooi

Mijn oude heer is de grootste vuurwerkfanaat die ik ken, en ben er daardoor echt ingerold vanaf jongs af aan. De rest van de familie waardeert vuurwerk ook nog steeds, dus met o&n pakken we altijd extra groot uit.

Zonde van het geld, slecht voor milieu, verhalen over mensen bij de voedselbank of 150 dode kinderen per dag door hongersnood/armoede en ik sta letterlijk geld in minuten te verbranden.

Tsja, familie heb je soms helaas niet voor het uitkiezen

Zonde van het geld, slecht voor milieu, verhalen over mensen bij de voedselbank of 150 dode kinderen per dag door hongersnood/armoede en ik sta letterlijk geld in minuten te verbranden.

Tsja, familie heb je soms helaas niet voor het uitkiezen

Ik ken ze, ik vraag altijd naar het inzichtelijk maken van hun maandelijkse bijdrage aan goede doelen.

De kosten vragen ze gelukkig niet meer naar, en het thuisfront weet het aardig te relativeren met de tijd die ik er vooraf aan besteed. Het besef dat het veel meer is dan die paar uurtjes rondom de jaarwisseling. Zolang het maar legaal is vinden ze het allemaal machtig mooi.

Mijn ouders maken me altijd voor gek aan en zeggen dat t levens gevaarlijk is etc. Dus ik ben gelukkig als sinds de pandemie niet meer thuis met o&n vanwege al het gezeur.
Mijn vriendin en haar familie vind t altijd erg mooi, ga ook dit jaar met mijn vriendin opnieuw op pad om alles op te halen.
Ik ga dit jaar opnieuw met een hele groep oud en nieuw vieren en dat was gelukkig vorig jaar erg leuk

Iedereen vindt dat ik niet normaal bij m'n hoofd ben de laatste dag van het jaar. Ik laat ze maar in die waan. Ben het hele jaar, nu ja...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan