Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk ook wel dat de laatste jaren familie/vrienden merken dat het meer dan een hobby voor mij is. Ze vragen er steeds vaker naar, proberen te gesprekken niet af te kappen over vuurwerk (heb je hem weer met zijn vuurwerk) en geven steeds vaker aan het mooi te vinden hoe gepassioneerd je ermee bezig kunt zijn. Niet dat dat overigens moet hoor, ze krijgen het vuurwerk met mij erbij, of ze willen of niet.

Ik herken wel wat Djaimy zegt, eerste jaren dat ik er echt veel mee bezig was hadden veel mensen zoiets van zonde van het geld, zonde van de tijd, vreemde hobby. Nu weten de meeste dat het gewoon iets is waar ik echt met heel veel passie mee bezig ben. En tegenwoordig vragen ze vaak geïnteresseerd: alweer bezig met vuurwerk?

Mijn ouders vinden 't prima, genieten van hoe ik er mee bezig ben en steunen me in dat ik hun auto mag lenen voor het ophalen van de collectie en hun huis voor het opslaan ervan. Mijn vader kan het niet nalaten om elk jaar 1 keer een rotopmerking te maken over hoeveel het is en dat het zonde van het geld is, maar daar blijft het ook bij. Eerder was het drie dagen lang van die soort van grapjes die toch wel half serieus waren, maar ik heb een keer gezegd dat dat niets ging veranderen maar dat het voor mij wel de sfeer nogal verminderde. Sindsdien blijft het dus bij 1 opmerking en that's it.

Verder proberen ze me aan alle kanten te helpen. Eten verzorgen voor op oudjaarsdag, meehelpen met het klaarzetten van alle spullen (vuurkorf, pijlenstandaards, stoelen voor toeschouwers e.d.) En hoe meer de avond vordert, hoe enthousiaster mijn vader ook wordt. Hij is het grootste deel van de avond ook buiten en steeds vaker vraagt hij dan "Mag ik deze afsteken?" als ie weer wat interessants tussen de collectie heeft zien liggen.

Vrijwel iedereen vind het altijd 'zonde van het geld' zet je het vervolgens in perspectief met de hobby die zij zelf hebben en wat die dan kost gedurende het jaar dan word dat al een stuk genuanceerder. Verder vind eigenlijk iedereen het wel mooi maar echt helemaal begrepen word het niet. Wel word er net wat djaimy zegt steeds minder snel een gesprek afgekapt dat is wel prettig.

Ik steek eigenlijk al vanaf me 4de vuurwerk af en het zit echt in de familie,me oom Moontan en me andere oom en me ouders en eigenlijk bijna iedereen is vuurwerk liehebber dus voor mij is makkelijk en krijg ook van me zwager en ouders wat geld ervoor,maar word wel steeds gekker dat vinden ze wel zonde dit jaar een bedrag uitgeven iets met een 7 en 3 nullen dus jah dat vinden ze wel weer te gek,maar ze blijven er niet om zeuren 1 keer en dan is het ook klaar,iedereen die mij echt kent weet niet beter,de mooiste hobby die er is.

Mijn familie zegt altijd
Zoveel? Nog meer? Je koopt toch niet nog meer? Hoeveel was het nou, wat je aan iets belangrijkers had kunnen spenderen? Ieder z'n hobby. Ik vuurwerk de ander op vakantie. Als ik m'n pyrospulletjes binnen heb en ze het zien met oud en nieuw klagen ze toch niet en krijg ik complimenten voor de collectie. Dusja ze vinden t zonde van het geld maar prachtig om te zien, mijn broer houd er wel net zoveel van maar geeft er niet veel aan uit en m'n pa wil vaak wel wat afsteken of assisteren.

Vaak altijd wel gezellig samen stoken. Hetzij budget cakes, singleshots of vuurpijlen. Wat het volgend jaar al weer lastiger maakt Kwa samen stoken omdat het knalvuurwerk grotendeels wegvalt voor wat zij leuk vinden. Misschien kan ik ze nog interesseren in de nieuwe mines met knal :yes:

Mijn pa heeft het vuurwerkvirus me letterlijk met de paplepel ingegoten. We hebben heel wat vuurwerk gestookt in al die jaren. Mijn moeder vind het vuurwerk mooi, maar zonde van het geld. Tegenwoordig woon ik samen met mijn vriendin en dochter van bijna 5. Afgesproken dat ik per jaar 500 euro mag aanhouden als budget. Meer dan genoeg leuk spul voor te krijgen in mijn ogen. Dochterlief houdt niet zo van de knallen, wel van kleurrijke fonteintjes etc :)

Heb het deels van mijn familie over genomen, vader en ooms. Mijn broer is net zo fanatiek als ik, dat geldt ook voor mijn zwager en een viertal collega's. Me moeder en vrouw vinden het zonde van het geld. Maar ik denk dat bij de meeste van ons wel geld haha. Mijn zoon van 2 vindt grondbloemen en fonteinen heel leuk, gelukkig veel van dat spul over van vorig jaar. Ik laat hem zeker kennis maken met de rest als die wat ouder is :D

Samen met mijn broer al van jongs af aan bezig met vuurwerk. Mijn zus deedt op sommige momenten ook aardig mee. Mijn partner weet niet beter en gelukkig vindt mijn schoonfamilie het leuk. Alleen mijn schoonvader maakt nog wel eens opmerkingen over geld en klimaat.. maar die is dan weer helemaal fan van de F1, is uiteindelijk ook mileuvervuiling voor een beetje plezier.

Ik heb de traditie toch wel van mijn pa, mijn broer en een neef overgenomen.
Bijna elk O&N kwam mijn familie naar mijn ouderlijk huis om te vieren.
Daarbij nam mijn neef zakken vol met vuurwerk mee, mijn broer had enkele zakken en mijn pa ging altijd naar Duitsland om daar zijn pijltjes voor op z'n alarmpistool te kopen...

Tegenwoordig ga ik met mijn vrouw en zoon vaker cat1 stoken en natuurlijk de laatste paar dagen van het jaar mee het vuurwerk ophalen.

Ze zijn ook helemaal gek van vuurwerk, al hoeft mijn vrouw het niet perse af te steken, maar ze vindt het geweldig om te zien. We gaan ook vaak met ons gezinnetje naar vuurwerkshows of demo's kijken en natuurlijk vaste prik naar de Zena Trophy.

Laatste jaren ook vaste prik om met z'n drietjes om klokslag 18.00 uur naar buiten te gaan om te eerste pijltjes, cakejes af te steken, waarna we op pad gaan, bewapend met de rugzakjes met vuuwerk.

Niemand in onze familie die er op tegen is.

Ik hoor niets van mijn familie over het verbod. Het interesseert ze geen mallemoer. clichés als zonde van je geld etc. Ja ja ik weet het deuhhh!!!

Die staan allemaal achter mijn passie. Vooral mijn ouders en vrouw weten wat deze passie met mij (ons als freak) allemaal doet. Ze helpen ook nu massaal met het delen, mailen en invullen van polls.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan