Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ons pap kan het nog enigzins begrijpen, alleen niet de bak geld die er naartoe gaat dit jaar. Hij heeft vroeger ook veel afgestoken maar is denk ik een jaar of 15 geleden ermee gestopt. Deed ook veel projecten zelf en heeft leuke dingen in elkaar geknutseld. Nu vind hij het vooral leuk dat ik er zo enthousiast mee bezig ben, al is hij wel een beetje jaloers naar het budget terwijl hij van ons mam nog niet de helft mag uitgeven aan een kleine verbouwing aan hun huis haha.

Mijn broer is net zo gek of nog gekker als mij over vuurwerk, maar is dan weer heel zuinig dus hij zal vooral genieten van datgene wat ik afsteek en heeft zelf nog wat kleine dingen gehaald. Mijn andere broer wilt het vooral meemaken, maar zal er zelf nooit een cent aan uitgeven en moet er vooral om lachen dat ik er zo in op ga.

Voor mijn vrienden is het voer om goed te lachen, ze zullen er zelf geen geld aan uitgeven en vinden het prima als ik los ga. Na een tijdje discusseren erover snappen ze de passie wel en is het verband tussen hun hobby's en abnormale kosten danwel tijdsinvestering ook wel gemaakt.

Mijn collega's begrijpen er geen snars van, al moet ik nog de eerste tegenkomen die er op tegen is. Dus al met al logsiche reacties en vooral goede en leuke gesprekken erover.

Mijn vader heeft me met het virus besmet waardoor me moeder al gouw zo iets had van “ach Jezus”. door de jaren heen weet me gehele omgeving hoeveel plezier ik er uit haal. Me zusje houd ook van shows heeft alleen niks met het zelf afsteken er van.

Mijn vriendin in het begin duidelijk gemaakt dat er maar 1 soort oud en nieuw bestaat en dat is met mijn stook vrienden. Zelf vind ze showtjes ook erg leuk, en steunt ze me hobby. Alleen word ze soms van het zenuwe gedrag en het er hele dagen mee bezig zijn wel een beetje moe van :bonk:

Tja mijn vrienden een deel er van snap er geen hol van. Maar me anderen deel zijn ook freaks dus al met al niks te klagen !

Veruit de meeste mensen vinden het maar zonde geld, Ik kan ze dat ook niet eens helemaal kwalijk nemen eerlijk gezegd. Mijn vriendin heeft er helaas he-le-maal niets mee maar laat mij gelukkig aardig mijn gang gaan als ik maar wel wat tijd voor haar/ons heb die dagen.

Mijn moeder kan staan huilen als ze om 00:00 staat te kijken naar een show die ik heb gebouwd, die vind het helemaal geweldig. Helaas al een jaar of 4 niet meer bij haar thuis gehouden aangezien ik op mezelf/samen ben gaan wonen.

Gelukkig heb ik een groep vrienden die allemaal vuurwerk wel gaaf vinden. We leggen dan ook allemaal geld in om savons een mooie show neer te zetten. Mits we besluiten om o&n met elkaar te vieren uiteraard.

Gelukkig is dat dit jaar weer gelukt

Mijn vrouw heeft er nooit een probleem mee gehad, die sliep na 3 weken verkering al naast de blokken en voorgemonteerde shells :p en die staat te juichen bij de showtjes met oud en nieuw.
ik heb ook nooit commentaar gehad over mijn uitgaves aan vuurwerk behalve de opmerking dat het soms een paar vakanties waren.
Ze weet ook dat ik eind december erg weinig/geen tijd voor haar heb.

mijn familie vind het allemaal prachtig en gaan inmiddels ook mee naar Fallas en Italie.
een gedeelte van mijn familie betaald mee als ze bij ons komen.
mijn ouders lieten me altijd mijn gang gaan in mijn jeugd zolang ik het zelf maar betaalde.

Ik mocht ook altijd wel vuurwerk opslaan thuis, al verklaarde ze me wel voor gek toen ik een keer in mei aan kwam zetten met een aantal dozen.

afgelopen jaren wel heel flink met het budget aan het minderen (10% van de bedragen die ik weg schoot ) en dit jaar vieren we het zelfs niet in nederland.

nog altijd gek van vuurwerk maar groot uitpakken gaat niet meer gebeuren ook mede dankzij de straffen en de nsb cultuur.

Mijn ouders vonden het jaren terug zonde geld en overdreven enz... Tegenwoordig staan ze te pronken met mijn vuurwerk. Het is normaal geworden hier. Mijn vriendin weet tegenwoordig ook niet beter dus dat zit allemaal wel goed. Toevallig dit jaar eens eerlijk geweest naar de vriendin wat het nou echt kost dit jaar. Ze is het snel weer vergeten.

Tja, lees dat het vrijwel overal het zelfde liedje is...
Hier is het niet anders, samen met mijn vader 20 jaar terug toen ik 10 was matjes, rotjes en fonteinen staan afsteken, hij vind het dan ook wel oke, maar het moet niet te gek worden.
Mijn moeder is op mijn 19e overleden, maar die vond het allemaal maar niks, ben redelijk vrij opgevoed, maar het was altijd, pas je op, en laat elk uur je neus even zien thuis.

Mijn vader wilde na zijn pensioen al enige tijd samen een steden tripje maken, heel ''toevallig'' kwam ik na een aantal opties met Valencia in Maart.
Was in eerste instantie wat terughoudend, maar hij was erg enthousiast, dus afgelopen Maart samen met mijn vader naar Fallas geweest.
Hij vond het erg leuk, maar 1x vond hij wel genoeg :p

Inmiddels 12 jaar samen met mijn vriendin, die vind het allemaal wel prima, heeft toen we nog vanaf 10 uur mochten stoken, vrolijk mee gedaan.
Maar ze vind het wel al snel erg duur, 100 euro voor een box is toch wel erg veel, en als ze dan 4 boxen en wat losse cakes ziet staan weet ze wel hoe laat het is. :p

De huiszoekingen (de laatste in 2009) hebben helaas een te groot stempel gedrukt op mijn ouders om nog van vuurwerk te kunnen genieten... Daar baal ik tot de dag van vandaag nog weleens van.

Mijn ouders vonden het jaren terug zonde geld en overdreven enz... Tegenwoordig staan ze te pronken met mijn vuurwerk. Het is normaal geworden hier. Mijn vriendin weet tegenwoordig ook niet beter dus dat zit allemaal wel goed. Toevallig dit jaar eens eerlijk geweest naar de vriendin wat het nou echt kost dit jaar. Ze is het snel weer vergeten.

op een gegeven moment weten ze niet beter en zijn ze gewoon gebrainwashed hahaha
zelfs toen ik een paar jaar geleden zei dat we voor ongeveer 5k hadden weggestookt deed het mijn vrouw niks :p

Mijn ouders vinden het leuk dat ik enthousiast ben en kijken er graag naar. Mijn vader gaat altijd mee met ophalen, gewoon voor de gezelligheid. Wel verklaren ze mij voor gek dat ik er al zo lang van te voren mee bezig ben en dat er redelijk wat geld heen gaat

Familie is niet anders gewend van mij. Maar mijn vriendin vind het helemaal niets. Die gaat de deur nog geen eens uit als het niet hoeft. Gelukkig is de grootste van de 3 kleine mannen er wel weg van hoewel het wel spannend is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan