Wat te doen na 02:00 op de bewuste dag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meestal nog even met een jagermeister nagenieten in me veranda en stiekem nog een klein potje afsteken om het af te leren. :biertje:

Na het stoken begin ik altijd gelijk met het grove opruimwerk, vandaar dat mijn day after foto's weinig sfeervol zijn. Ik stook op een parkeerplaats voor de deur en zou het een beetje asociaal vinden als mijn buren op nieuwjaarsochtend last hebben van wat ik heb achtergelaten.

Na het grove opruimwerk volgt de traditionele aanval op de overgebleven hapjes, onder het genot van wat afsluitpils.

Meestal bewaar ik bewust nog wat kleine wat redelijk geluidloos is.
Denk aan grondbloemen fonteinen etc.
Ik eet een oliebol, open een flink aantal bier.
Ik ga voor de deur zitten op een stoel en ga na genieten van alles met een slok.
Vervolgens ga ik nog wat klein spul afsteken om het af te leren.
Wanneer de verveling toe slaat ga ik na binnen en ga ik douche om vervolgens na bed te gaan met een voldaan gevoel.
Sochtends bekommer ik me om de zooi in huis! Dat om de zooi buiten huis.
Als alles opgeruimd is begint het lege gevoel!

Normaal gesproken, het meeste al opruimen, dan nog een drankje en een oliebol eten. Dan ben ik zo kapot van die drukke dagen dat ik blij ben dat ik in bed lig :D Maar dit jaar Oud en Nieuw in Den Haag, dus we gaan het beleven. Hoop er zonder kleerscheuren uit te komen. :tongue2:

Hier is het een beetje opruimen met een biertje in de hand en dan nog 1 en nog 1 .... :biertje:

Met een paar rum cola's en slappe toastjes helemaal naar de klote naar zdf kultnacht kijken tot een uur of 4.
Mn vrouw naast me slapend op de bank maakt het beeld helemaal af :D

Het eerste opruimwerk (zowel binnen als buiten), een laatste biertje en vervolgens even op de bank ploffen en het forum doorlezen. Klinkt prima zo :)

Lekker nog wat spelletjes doen met vrienden en dan nagenieten! Opruimen komt wel weer als het licht is :)

Ik loop ook altijd graag nog even naar buiten als iedereen vertrekt, hoor je in de verte vaak nog wat geknal, maar de rest is al lekker stil. Even de hoop afval zien, of de brandende stapel, stiekem nog een klein dingetje afsteken en dan lekker naar binnen. Opruimen, nog even wat appelflappen klappen en het bed in.

Na 02:00 geniet ik nog altijd na en ga dan meestal nog een rondje doen door de wijk. Er wordt dan nog steeds best veel afgestoken, maar na drie uur merk je wel dat het rustig wordt. Altijd leuk om nog smeulende vuurtjes te zien en al dat vuurwerk wat her en der ligt. Eenmaal weer thuis vreet ik de overgebleven oliebollen op, praat ik wat na met wat vrienden, steek ik een sticky op en binnen no time ben ik weg. En dat was het dan weer.

Even in de woonkamer zitten en dan gelijk naar bed. Het is maar dat ik dan kapot ben anders zou ik de hele nacht nog wakker in bed blijven terwijl ik in de verte nog activiteit hoor

Mijmeren en slap ouwehoeren bij het vuur. Net zolang totdat je de laatste bent die naar binnen besluit te gaan. Maar niet nadat je de vuurton nog vol hebt gestopt met hout. En dan vanuit binnen nog een poosje naar het eenzame vuur staren. De vlammen die dan nog als enige op straat vertellen hoe gezellig het daarvoor was. Het laatste stukje van de sfeer dat nog even voortleeft. Totdat ook het vuur langzaam is gedoofd. Dan naar bed.

Meestal nog wat eten en drinken. Misschien dat een van de buren van mijn ouders, nog een borrel geven, dan gebeurt dat daar. Dan geef ik mijn ouders en de hond een knuffel en wens ik ze welterusten. Tradititiegetrouw zonder te douchen naar bed die nacht. Heerlijk met de fragmentjes stopklei en de kruitdampen in het haar naar bed. Daar nog even nagenieten en luisteren naar de laatste vuurwerk geluiden. Misschien nog even op internet. En dan op naar de rest van de eerste dag, van het nieuwe jaar.

Lekker nog een hapje en drankje doen met de gezelligheid van de andere aanwezigen, balen dat het erop zit maar tegelijk is ook wel goed zo. Mooie dag gehad en dan vooral ook een keer weer naar bed want ben wel echt op snachts wanneer de show adrenaline wegebt.

Eenmaal alles de lucht is het tijd voor wat lekkers, een barrel aged bier, goede whiskey of cognac. Al dan niet met een goede sigaar erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan