Wat steek jij als eerste af om 18:00 savonds ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een x aantal jaar is het 18:00 moment gezamenlijk met de buren. De hele straat komt buiten en iedereen heeft wel een aantal cake's of boxen bij zich. Altijd erg gezellig. na een minuut of 10 drinken we met ze alle een drankje en gaat iedereen weer naar zijn/haar eigen huis. Dit gebeurt meestal omdat bijna niemand om 00:00 in de straat is. Dit jaar voor het eerst in me eigen straat stoken dus ben benieuwd of het dan om 00:00 ook zo gezellig is.

Yes, het countdown gedeelte is weer open!

5 voor 6 op oudjaarsavond. We twijfelen even of we de vuurkorf nog aan zullen doen, maar gezien de mist die dreigt te gaan ontstaan besluiten we hem uit te laten. Alles wat we de mist nog uit kunnen stellen is mooi meegenomen. En zo sta ik ongeduldig te wachten tot we legaal los mogen. In de tussentijd komen er nog twee honden voorbij. Een puppy van een paar mensen in de buurt, en het hondje van de overbuurvrouw. De puppy is vrij snel gepasseerd, maar het hondje van de overbuurvrouw, dat al wat ouder is, heeft er weinig tempo in zitten. 1 over 6, het hondje scharrelt nog steeds rond. Geen probleem, dan wacht ik nog heel even. Om 3 over 6 gaat de deur dicht, zet ik twee Aftershock Damage Inc.’s klem tegen elkaar en tussen de stenen, op zo’n manier gedraaid dat de lontjes vlak bij elkaar zitten. Een vlammetje er bij, vuur spuit sissend weg, de eerste rookwolkjes dwarrelen de koude avondlucht in. Ik ren terug vanaf het midden van het grasveldje en terwijl ik verderop tot stilstand kom draai ik me alvast om. Tijdens de laatste achteruit gezette passen vuren de twee cakes precies tegelijk hun eerste twee schoten af. Een seconde later klinken, net niet tegelijk, de eerste twee knallen van de avond. Zoals altijd met de eerste cake klinkt het onverwacht hard en ik geniet enorm van deze cakes, die in lekker tempo hun 36 schoten de lucht in knallen. Het echoot licht na in de wijk, de kruitdampen trekken langzaam weg. Het is begonnen, oud & nieuw 2019/2020. Alle zorgen die ik nog had vallen van me af, vanaf nu kan en gaat het alleen nog maar mooier worden.

Afgelopen jaar dus begonnen met twee Aftershock Damage Inc.'s. Voor dit jaar? Misschien wel de Evo Kilo knaller (met 2 3xheaven cakes), maar de kans is heel groot dat dat nog gaat veranderen.

Ik heb nog een aantal dozen staan waar ik vanaf wil/ moet. Staat hier in de weg. Maar omdat de kinderen deze jaarwisseling ergens anders zijn bewaar ik het kleine vuurwerk voor andere jaren omdat die er net zoveel van kunnen genieten als papa. Althans, dat moeten ze maar aanleren hehe. Dus ik denk dat de buurt lekker opgeschrikt gaat worden met een aantal flinke singleshots :D

Tijdens de laatste achteruit gezette passen vuren de twee cakes precies tegelijk hun eerste twee schoten af. Een seconde later klinken, net niet tegelijk, de eerste twee knallen van de avond. Zoals altijd met de eerste cake klinkt het onverwacht hard en ik geniet enorm van deze cakes, die in lekker tempo hun 36 schoten de lucht in knallen.

Dit is zó herkenbaar. Dan denk je genoeg vuurwerk te hebben gezien en gehoord om te weten wat het doet, en élke keer bij die eerste denk je; Ohja, daarom is dit mijn passie!

Even snel een single shot of fonteintje omdat het dan echt mag. Daarna eerst uitgebreid eten met bezoek. Paar biertjes drinken en dan rond 20:30 los met het siervuurwerk.

Afgelopen jaar had ik eigenlijk niks om 18:00 gestookt. Toen aan het eten en bijkomen van een hele middag stoken. Dit jaar wil ik het anders aanpakken.

Ik start met de Crystal Crackling fontijn met felle blinkers er om heen. Direct daarna met de Tournamentbox, deze ga ik waarschijnlijk op 2 punten ontsteken:p

Vorig jaar ben ik begonnen met de Ball Python van Luypaers. Kon simpelweg niet meer wachten en wou deze gewoon als eerste zien. Gevolgd door 2 bekende budget cakes: de Monsterride en Heavy Legend 16 om daarna optimaal te genieten van de Sky Symphony van Vulcan/Beko uit 2011. Bewust de Sky Symphony net na 18:00 uur geschoten om er zo in alle rust van te genieten. Zelfs de buurman kwam nog naar mij toe om te zeggen dat hij die fluitcake wel heel erg gaaf vond.

Voor dit jaar heb ik er nog weinig zicht op, heb dan ook nog niet veel besteld. Maar als ik alvast vooruit kijk, zouden dat zomaar de 2" R.T.C. en Mega Mine kunnen worden. Puur vanwege het feit dat ik daar ook enorm benieuwd naar ben en eigenlijk niet kan wachten om deze live in actie te zien. Anderzijds denk ik eraan om wellicht met flink wat crackling te beginnen. 4x Knetterton XL tegelijk, de Wreckling Shot, Electric Cracker/Black Bomba en de Funke Cracker Fontänen zijn op dat gebied dan goede kanshebbers. Hoe dan ook het blijft een geweldig moment om dat eerste lontje aan te steken. De vonken die vrijkomen, het sissende geluid. Zoals eerder vermeld het gehoor is dan nog niks gewend en alles komt dan nog beter over. Kortom, kippenvel.

Nog niet helemaal klaar met bestellen maar mijn keuze voor 18:00 is gemaakt. Word de Triple X batch 2019, de buurt laten weten dat we weer los gaan

afgelopen jaar begonnen met de mean machine van lesli. Even flink wat herrie en daarna wat kleine cakes om er lekker in te komen, daarna opbouwen naar het topstuk van de avond.

Vorig jaar helemaal niks, was toen onderweg. Eenmaal aangekomen beetje klein spul gaan stoken met wat kleine cakes tussendoor. Was toen ook nog super mistig, dus vond het zonde om al grote cakes/boxen aan te steken.
Wil dit jaar eigenlijk wel projectje maken voor 18:00. Hoe en wat nog geen idee:bonk:

Afgelopen jaar hiermee begonnen om 18.00 uur:

Onderstaande producten zijn hier afgestoken op volgorde :

Cuckoo Cuckoo fontein ( Funke )
Kometenbomben ( Funke )
Triple Riot ( Vuurwerktotaal )
Loco Loco cakebox ( Eurostar )
2x Valk Powerwave cake
Crackling Purple ( Evolution Fireworks )
Return of the Phoenix ( Wolff Underground )
Secret Salute ( Rubro )
Waikiki ( Pangu ) tegelijk met 3x Eccentric Shots ( Evolution Fireworks )

Dit jaar zal het ongeveer zijn waarmee ik begin:

Cuckoo Cuckoo fontein ( Funke )
Triple Riot ( Vuurwerktotaal )
Loco Loco cakebox ( Eurostar )
MJB Cake ( Evolution )
Yellow River ( Pangu )
Waikiki ( Pangu )
Lone Wolf ( Panda Feuerwerk ) tegelijk met de Secret Salute ( Rubro )

En hopelijk geen mist :p

Laatst bewerkt:
Ik heb eerlijk gezegt nog geen idee. Waarschijnlijk wat klein spul zoals fonteintjes en grondbloemen enzo met de buurjongetjes. Vinden ze altijd wel leuk om te zien.

Ik heb voor nu de Katan special 4 in gedachte maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

Ligt helemaal aan het weer, vorig jaar met de mist moest ik ff de planning omgooien, dus wacht mooi af wat het weer gaat doen dit jaar.

Op dit moment nog geen echte planning, maar dat er een 18:00 projectje komt is zeker. Even lekker losgaan met een aantal boxen met een leuke, kleine finale erachter aan. Gewoon rustig met een fakkel wat boxen aflopen!

Inmiddels een leuke planning op touw gezet voor 18:00. Lekker rustig fakkelen met een aantal boxen inclusief een kleine finale. De 1e cakebox die geschoten zal worden is een Special #4 en het laatste zal zijn 4x de Special #5. Daartussen in? Een aantal andere cakeboxen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan