Yes, het countdown gedeelte is weer open!
5 voor 6 op oudjaarsavond. We twijfelen even of we de vuurkorf nog aan zullen doen, maar gezien de mist die dreigt te gaan ontstaan besluiten we hem uit te laten. Alles wat we de mist nog uit kunnen stellen is mooi meegenomen. En zo sta ik ongeduldig te wachten tot we legaal los mogen. In de tussentijd komen er nog twee honden voorbij. Een puppy van een paar mensen in de buurt, en het hondje van de overbuurvrouw. De puppy is vrij snel gepasseerd, maar het hondje van de overbuurvrouw, dat al wat ouder is, heeft er weinig tempo in zitten. 1 over 6, het hondje scharrelt nog steeds rond. Geen probleem, dan wacht ik nog heel even. Om 3 over 6 gaat de deur dicht, zet ik twee Aftershock Damage Inc.’s klem tegen elkaar en tussen de stenen, op zo’n manier gedraaid dat de lontjes vlak bij elkaar zitten. Een vlammetje er bij, vuur spuit sissend weg, de eerste rookwolkjes dwarrelen de koude avondlucht in. Ik ren terug vanaf het midden van het grasveldje en terwijl ik verderop tot stilstand kom draai ik me alvast om. Tijdens de laatste achteruit gezette passen vuren de twee cakes precies tegelijk hun eerste twee schoten af. Een seconde later klinken, net niet tegelijk, de eerste twee knallen van de avond. Zoals altijd met de eerste cake klinkt het onverwacht hard en ik geniet enorm van deze cakes, die in lekker tempo hun 36 schoten de lucht in knallen. Het echoot licht na in de wijk, de kruitdampen trekken langzaam weg. Het is begonnen, oud & nieuw 2019/2020. Alle zorgen die ik nog had vallen van me af, vanaf nu kan en gaat het alleen nog maar mooier worden.
Afgelopen jaar dus begonnen met twee Aftershock Damage Inc.'s. Voor dit jaar? Misschien wel de Evo Kilo knaller (met 2 3xheaven cakes), maar de kans is heel groot dat dat nog gaat veranderen.