Wat is voor jou de ideale stooklocatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het liefst gewoon voor de deur, lekker gezellig in de wijk. Hier is altijd de meeste gezelligheid te vinden, veel mensen komen even een praatje maken en pakken er dan wat te drinken bij. Vooral die saamhorigheid vind ik juist zo gaaf aan oud en nieuw. Gelukkig een vrij groot kruispunt 20-30 meter hier, dus kunnen daar goed los gaan. Partytent erbij, leuke muziek en gaan.

Ik woon naast een hoekhuis, en daarnaast een speelveld met flink wat ruimte. Dus practisch voor de deur, en toch genoeg ruimte. Goed te zien in het begin van deze video:

Achter mij overigens nog zo'n veld zonder speeltoestellen, wat eigenlijk nog beter is, maar nu kon de visite van achter het raam meekijken.

Het liefst voor mijn eigen deur maar dat is in mijn geval niet de ideale locatie. Bij vrienden thuis waar we nu al 3 jaar O&N vieren is het voor mij ideaal. Tussen hun rij huizen en de huizen aan de overkant zit zeker 40 meter en dat is een grasveld. Alles kan op ruime afstand worden geplaatst, je kunt een show opstellen, echt perfect!

De ideale stooklocatie was eigenlijk bij mijn vorige huis.

Voor mijn huis had ik een redelijk grote open speeltuin. Die zette ik in de avond af met lint en zette mijn showtje daar klaar. De hle buurt wist dit ook en kwam na het 12 uur moment daar naartoe om te genieten van het vuurwerk...

Nu ben ik afhankelijk waar ik mijn jaarwisseling vier of gewoon lekker in de straat thuis, maar daar zijn waaiers al redelijk tricky....

Tot nu toe altijd bij mijn ouders voor de deur gestookt. Dat bevalt op zich goed en past allemaal precies. Waaiers, een klein showtje. Maar in de straat zelf stookt verder bijna niemand en zijn niet heel veel mensen op straat te vinden na 12 uur.

Dit jaar zal ik, enigszins afhankelijk van de ontwikkelingen, wel ook daar weer stoken, maar het lijkt me ook gaaf om eens wat liefhebbers op te zoeken en daarmee te stoken. Misschien maar eens een stookmeeting in Hoorn regelen... :idea:

De afgelopen jaren ben ik altijd op wintersport met familie of vrienden tijdens oud en nieuw. Er wordt ondertussen verwacht dat ik het vuurwerk regel en neem het dan mee daar naar toe. Wat me opvalt is hoe goed het vuurwerk in de bergen knalt en eruit ziet. Of het door de lage luchtvochtigheid, kraakheldere hemel of door de ijle lucht komt weet ik niet maar daar met m'n vrienden of familie in de sneeuw is absoluut mijn ideale stooklocatie.

Er zijn meerdere locaties die goed zijn, vele vallen nu onder vuurwerkvrije zone. Maar een grote parkeerplaats met een jeugdhok erbij. Van staal... en geen uitlaatplaatsen voor honden in de buurt etc is perfect. We hebben jaren geleden dat je overdag nog mocht stoken altijd op zo'n plek gestaan. Na uren gek stoken werd er gebeld.... kwamen ze ff checken en was alles prima. De beste tijden daar gehad... alles werd vollop gestookt. Iedereen op 1 lijn en alles wat werd naar 1 kant gegooid.

Door het jeugdhok van staal en de gebouwen eromheen galmde de knallen heeeeeerlijk. Je had ook nog betonnen zitblokken waar we dan matten van 20 sloffen rotjes met alles erop en eraan maakten. Geweldig!

Mis het overdag stoken wel. Vooral de matten en knallers waren zo relaxed overdag... en natuurlijk was de tijd van overdag stoken het wachten waard tot het donker werd. De ultieme countdown voor het siervuurwerk. En de groepen die overal liepen ( en normaal stookten ) maakte het helemaal.

Nu maar overdag vollop aan de Cat 1. En lekker langs de winkels, vreten , en wachtennnn tot 18:00.

Een plek met ruimte, zonder rondvliegende tokkieknallers, losse shells of verkeerd afgestoken vuurwerk in je nek.
Een plek zonder Niet Sociale Buren die zouden kunnen mieren over je collectie van 25,1 :angel:kg.
Een plek met enthousiast publiek die het waardeert wat er gedaan wordt.
En een plek met windkracht 2-3, helder weer, zonder :mad: mist

Een redelijk open veld met een vuurkorfje erbij waar je gewoon heerlijk kunt stoken zonder gezeur te krijgen of om je heen moet kijken om niet op een zware knaller te gaan staan oid.

Dat ziet er idd wel heel fijn uit romano, lekker in alle rust zonder dat er weer eens die vervelende auto's langs moeten. Wel een werkje op de kartonnen dopjes beetje op te ruimen lijkt me..

Dat ziet eruit als een heerlijke locatie inderdaad, ook fijn een greppel ertussen zodat eventuele omstanders niet op het schietveld kunnen komen. Fijne locatie hoor!

Zelf woon ik op 3 & 4 hoog en is onze garage aan een doodlopende smalle straat. Verre van ideaal eigenlijk en daarom vieren wij het ook nooit thuis. Dat is wel jammer.
Wat is de ideale stooklocatie? Lastig, ik denk dat een veldje of plein ergens het beste is wat betreft aanzicht maar een gezellige straat waar je moet passen en meten of je waaier past heeft ook wel wat.

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat in onze zoektocht naar een volgend huis die vrije ruimte geen rol speelt :devil:

De ideale stooklocatie is voor mij recht voor de deur. Speelveldje met een ruime bestrating eromheen. Genoeg plek om van alles en nog wat te kunnen stoken :D En ook belangrijk: voldoende afstand tot de toeschouwers

De ideale stooklocatie had ik als kind. Tegenover het huis van mijn ouders lag een bedrijf waar de schoenen maakte. Daar was een parkeerplaats met zo'n 10 lege plekken op oudjaarsdag. Ook had dat bedrijf een enorm grasveld waar je mooi je showtje kon uitzetten. Elk jaar in de aanloop naar oud en nieuw liep ik dat bedrijf binnen om toestemming te vragen om daar te stoken. (het was niet achter een hek maar het zijn wel je buren). Dat was nooit geen enkel probleem als we maar niks zouden slopen en weer zouden opruimen.

Op nieuwjaarsdag zorgden we in de ochtend meteen dat alles en spik en span uit zag. Nooit verdere problemen met dat bedrijf gehad en altijd goeie connecties.

Die locatie was gewoon perfect omdat het geasfalteerd was en er gewoon geen enkele auto kwam. Je stopte soms even met stoken als er iemand met een hond voorbij kwam maar dat was dan ook het enige. Het lag dus tegenover het huis van mijn ouders. M'n vuurwerkcollectie stond in de garage en eens in de zoveel tijd stak je de straat over en ging je je jaszakken weer aanvullen.

Naarmate ik ouder werd ging ik ook opzoek naar andere plekken. Zo heb ik een tijdje op een industrie terrein gestookt. Dat beviel ook wel prima totdat er op een jaar wat ongure handel plaatsvond toen wij stonden te stoken. Daarna zijn we maar terug gegaan naar de oude plek waar we altijd stookte bij mijn ouders.

Ik zelf woon op een plein, daar kan je ook makkelijk stoken en word door het hele plein dan ook gedaan. Niet enorm veel maar er is wel bijna altijd actie op oudjaarsavond.

Dit jaar ivm het vuurwerkverbod een show vanuit de achtertuin geschoten en ik moet zeggen dit is erg goed bevallen. Ik had voldoende voorbereidingstijd en ik hoefde niet bang te zijn dat iemand mij zag dat ik alles aan doorlonten was.

Na het ontsteken van het lont samen met de familie vanaf het pleintje na een mooie show gekeken. Doordat we er nu iets verder vanaf stonden konden we er ook meer van genieten.

Wat ook een bijkomend voordeel was dat ik de volgende dag geen gezeik van de buren had over de rommel. Mijn directe buren naast mij maakt het niets uit dat er een beetje rommel in de achtertuin ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan