Wat is voor jou de ideale stooklocatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vuurwerk afsteken valt of staat met de locatie waar het wordt ontstoken. Zo dient de locatie veilig en overzichtelijk te zijn en sfeer te hebben. Waar steek jij het liefste vuurwerk af? Een open grasveld, een parkeerplaats of toch liever voor de voordeur? Laat het ons weten!

Zonder twijfel direct voor het huis. Daarnaast staat of valt het succes van het geheel wel bij de aanwezigheid van andere stokers.

Ik ben stiekem altijd wel jaloers op de pleintjes/veldjes midden in de 'volksbuurten' waar het goed los kan gaan :)

Enerzijds is gewoon op straat heerlijk.
Anderzijds ben ik toch meer op zoek naar privéterrein waar je ongestoord kan stoken.
Daar heb ik afgelopen jaar wel behoefte naar gekregen, zeker omdat er allerlei jeugdigen over straat liepen die alleen maar dom kunnen doen met vuurwerk. Dit geeft een slecht veiligheidsgevoel.
Dusja, ik ben er nog niet helemaal over uit.

Woon in een rustig wijk dus lekker voor de deur stoken. Geen gesleur met vuurwerk en lekker met de straat vieren. Heb het geluk dat ik geen direct overburen heb dus redelijk vrij uitzicht heb.

Lekker voor ons huis, rond 18:00 met het opstellen van het projectje nog wel af en toe hinder van verkeer op het kruispunt.

Maar daarnaar heerlijk de hele avond ongestoord kunnen stoken. Als we tussen 12 en half 1 een keer los gaan zowat alle mensen die in de aangrenzende straten wonen die even komen kijken. En na al die jaren nog steeds niet willen geloven dat er alleen maar Nederlands consumenten vuurwerk afgestoken word

Overdag meestal bij het carbid en tussen de bossen/weilanden. Vanaf een uur of 17:00 uiteraard voor de eigen deur. Niks mooier dan dat :yes:

Het leukste blijft toch in je eigen straat. Als ik een mooie cake zie moet ik hem toch altijd even visualiseren hoe die in de straat staat :D

Eigenlijk is de mooiste locatie lekker in je eigen straat. Een vertrouwde omgeving, bekende mensen en na 0:00 altijd vrienden/kennissen/bekenden die even langs komen om te kijken. Vorig jaar voor het eerst niet in een woonwijk geweest tijdens oudjaar maar in een weiland aan huis, wat overigens ook een leuke sfeer heeft met een grote groep mensen, maar toch minder gezellig dan in een woonwijk. Dus dit jaar: lekker weer de woonwijk in!

Pleintje op 2 minuten lopen. Wel een beetje gesjouw met vuurwerk maar direct voor de deur is gewoon te weinig ruimte. Er is altijd veel bezoek bij mij met oud en nieuw en aan het pleintje grenzen 2 hotels. Daardoor heb ik 12 uur veel publiek :D daar doe je het toch ook een beetje voor.

Eigenlijk is de mooiste locatie lekker in je eigen straat. Een vertrouwde omgeving, bekende mensen en na 0:00 altijd vrienden/kennissen/bekenden die even langs komen om te kijken. Vorig jaar voor het eerst niet in een woonwijk geweest tijdens oudjaar maar in een weiland aan huis, wat overigens ook een leuke sfeer heeft met een grote groep mensen, maar toch minder gezellig dan in een woonwijk. Dus dit jaar: lekker weer de woonwijk in!

En dan nog niet in je eigen wijk :p

Een plek waar je de ruimte hebt, waar mensen samenkomen om te genieten van de jaarwisseling en waar om je heen ook lekker geknald wordt. :thumbup:

Aangezien ik ook 112 en natuurfotograaf ben, is voor mij de beste locatie een waar ik uitzicht heb en waar ik snel alle kanten op kan. Daarom is het al zo dat ik afgelopen 2 jaar het vuurwerk gewoon in de auto laat staan en lekker rondrijd, en gaandeweg ergens stopt om wat te knallen. Natuurlijk daarna me troep weer meenemende in de auto om de volgende week bij de gemeente in de afvalbakken te loodsen.

Voor mij is de perfecte stooklocatie bij mensen die waardevol zijn voor me. Vuurwerk is fantastisch, een leeg veld ideaal, maar ik sta 100% liever met mn familie en vrienden te genieten dan dat de omstandigheden super zijn. Helaas woont niemand op een ideale locatie overigens, anders had het simpel geweest waar het gevierd zou worden. Bij een volgende woning gaat het wel een rol spelen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan