Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Velen van ons hebben al heel wat keren oud en nieuw mogen vieren, maar wat is nou de mooiste tot nu toe geweest? Had dit met het weer te maken, het gezelschap dat aanwezig was of de collectie die het tot het perfecte oud en nieuw heeft gemaakt?

2022-2023 by far. De afhaaldagen verliepen vrijwel geheel vlekkeloos, in tegenstelling tot voorgaande jaren. De sfeer zat er ondanks het mindere weer heel goed in. En ongestoord kunnen stoken, een paar producten laten staan, maar dat was goed ook, omdat het anders teveel was.

2021-2022 was qua sfeer ook geweldig, ondanks het verbod toen werd er volop geknald. De collectie was natuurlijk een beetje schamel, maar ook met weinig vuurwerk kun je heel goed genieten. Ook toen overdag en in de avond ongestoord kunnen stoken.

Elk oud & nieuw is mooi, maar mijn állermooiste is 2022/2023 geweest. Dat was de eerste keer met onze zoon erbij en wat was dat magisch. Meneer was toen een half jaar en sliep helemaal niet, maar lag met grote ogen in zijn bed. Wij hebben hem bij het raam laten kijken en hij wist gewoon niet waar hij moest kijken. Hij was zo onder de indruk. Dit jaar zal hij 1,5 jaar zijn en al meer van de hele feest periode meekrijgen. Het is gewoon net alsof ik het zelf allemaal weer opnieuw beleef net als toen ik nog klein was en wat is dat geweldig.

Als ik moet kijken naar "oudewetse" sfeer was dat wel rond 2010. Al vroeg opstaan door niet te kunnen slapen. En dan 9 uur in de ochtend al klaar staan met een partij rotjes, grondbloemen, babypijltjes en dat soort spul. Zelf gedraaide aansteeklonten klaar leggen en ga zo maar door... Dat was echt genieten. Ook was dat wel de periode dat we veel illegale knallers hadden

Maar als ik kijk naar siervuurwerk was vorig jaar toch wel erg mooi, veel losse cakes en compounds al in de vroege avond weg gestookt met me broer en vader. Daarna met vrienden de show voorbereid en daarna genoten van de show.
Na de show overgebleven vuurwerk weg stoken wat we nog hadden liggen ter plaatsen.

En dit jaar word hopelijk mijn leukste en mooiste jaar, gewoon lekker vroeg in de ochtend al beginnen met grondlosspul voor de film, dat had ik afgelopen jaar niet gedaan. Verder het zelfde doen als vorig jaar, begin van de ochtend thuis stoken tot ergens halve wegen avond. Daarna na vrienden toe om met hen de show klaar te maken.

Phoe lastige keuze hoor, ik zou zo geen specifiek jaartal kunnen kiezen.

Kwa collectie, heb jaren gehad met onwijs veel vuurwerk, tuurlijk is dit helemaal geweldig maar het vergt ook een enorme berg tijd en een hoop geregel wat dan weer een flinke dosis stress kan geven.
Less is more, laatste jaren koop ik niet zo gek veel meer maar het plezier is er echt niet minder om geworden.

Kwa gezelschap, de mooiste jaarwisselingen waren absoluut het stoken met medefreaks.
Raad ik iedereen aan. Je ziet superveel vuurwerk en zo kun je ook met een kleiner budget een hele boel filmen en vooral samen genieten. Gaf mij ook altijd een "veiliger" gevoel, omdat je weet dat je met mensen bent die hun kop dr bijhouden.

Kwa locatie, de bruutste belevingen waren in de smalste straatjes, maar geef mij maar een plekkie met meer ruimte. Vind het wel ieder jaar een lastige keuze, want elke locatie heeft zo zn eigen charmes. Daarom bezoek ik altijd meerdere plekken snachts.

Lastig om echt één specifieke jaargang eruit te halen gezien ieder jaar zijn charme heeft (ouderwets stoken in de straat, een dikke show schieten etc.) maar vorig jaar was toch wel één van de beste. Stoken samen met 2 freaks, gezellige en drukke buurt, ontzettend veel vuurwerk gezien met een gigantische finale. De hele sfeer was de complete dag top - op het regenbuitje na.

Ik blijf 2009-2010 herinneren als een van de beste jaren. Bij PyroFM vuurwerk winnen, bij diverse facebook acties vuurwerk winnen, bij de bezoeken aan alle winkels nog extra gratis vuurwerk krijgen en winnen. Uiteindelijk had ik dat jaar meer vuurwerk gewonnen dan gekocht. Dus uiteindelijk zat ik met rond de 2000 euro aan vuurwerk thuis. Moeders vond t serieus niet leuk, maar ik vond t helemaal geweldig. Zoveel gratis vuurwerk :)

2014-2015 komt ook zeker in de buurt omdat dit de laatste jaarwisseling was met mijn vader, hij hield ook redelijk van vuurwerk dus hielp mij altijd. En dit jaar had ik ruim 2500 euro aan vuurwerk kunnen kopen. Dus het was een uur lang als niet meer was, feest. Tevens kon ik mij ook redelijk bezig houden met mijn 112 fotografie hobby. En mijn moeder besloot eindelijk haar vuurwerkhaat te laten varen.

Verleden jaar was het ook geweldig, eindelijk samen met een groep vrienden IPV helemaal alleen daarvoor, samen lekker veel kunnen knallen, 112 meldingen kunnen rijden, eten/drinken. Het was serieus gezellig samen en zeker voor een herhaling vatbaar. De muziek op de radio was ook heerlijk.

2015 overleed helaas mijn pa, dus verloor ik mijn stookmaatje. Dus het is sindsdien niet meer t zelfde. Maar sindsdien heb ik gelukkig wel nieuwe stookmaatjes en eigenlijk met hen op stap gaan naar shows of shoppen, is elke keer een geweldig moment.

Corona 1 en 2 ( de verboden dus )

Bij 1 waren er niet al te veel die stookten, maar ging toch even goed los.
Bij 2 kon ik toen alleen maar zeggen : verbod... welk verbod, wat ging er die nacht veel de lucht in hahaha

Voor mij was elke jaarwisseling met vuurwerk op zijn eigen manier mooi, maar ik heb de mooiste herinneringen aan de jaarwisselingen 2019-2020 en 2022-2023. Jaarwisseling van 2019 was verreweg het indrukwekkendst, we waren toen bij familie en daar in de buurt werd enorm veel afgestoken. Van consumentenvuurwerk tot shells en uiteindelijk zelfs profblokken die 3-4 minuten duurden, niet normaal!

2022 was heel herinneringswaardig omdat ik toen mijn grootste collectie tot dan toe had, en die na 2 jaarwisselingen met een verbod de lucht in heb mogen jagen voor de hele straat. Komend oud&nieuw ben ik heel benieuwd waar ik me dan bevind, met wie, en met welk weer haha.

Het jaar (2018-2019) dat ik op O&N m'n vriendin (nu dus vrouw) ten huwelijk vroeg door middel van vuurwerk. Toen ook een stevige collectie in de kelder.

Maar ook eervolle vermelding voor de jaarwisseling in m'n eerste huurhuisje. Flink park voor de deur, een collectie waar je u tegen zegt en de hele avond stoken met een mede-freak.

Maar er zijn meer edities die memorabel zijn.

Flauwe is, denk wel dat 'het beste' achter me ligt. Gelukkig hebben we de foto's/films/herinneringen nog.

20/21 omdat ik eerst mijn toen 13 jarige zoon het verschil tussen criminaliteit en burgerlijke ongehoorzaamheid moest uitleggen.
Het maakte het allemaal extra spannend. Ik was dolgelukkig toen ik merkte dat we niet de enige in de buurt waren die die avond er toch voor gingen.
We stonden verdekt opgesteld met veel actie en reactie tussen de stokers. De sfeer was gewoon bijzonder die avond. Ik genoot van alles wat we hadden simpelweg omdat er minder voorhanden was.
Om 0:00 uur stonden we gewoon aan de straat en ging ook de buurt helemaal los. Dat gaf me toch een onoverwinnelijk gevoel.

Dit jaar is er voor het eerst een gemeentelijk verbod en gaan we voor dezelfde modus operandi. Alleen hebben we meer vuurwerk. Ik ben benieuwd.

Alle jaren van 3 dagen stoken hadden hun charmes.
2018/2019 was heel speciaal omdat mijn familie uit Canada en bij was, maar vorig jaar (2022-2023) met van 3 jaar bestellingen en veel familie en vrienden over de vloer was wel echt een topavond en nacht.
We gaan er alles aan doen om dat aanstaande jaarwisseling te evenaren of te verbeteren:wink: :D

Leuk om te lezen hoe de ervaringen zijn!

Er zijn er zoveel die stuk voor stuk interessant waren, maar eigenlijk was degene met de meeste sfeer toch wel afgelopen jaar. Met drie liefhebbers samen, gezinnen erbij, vrienden, vuurtjes in de straat, rondom veel vuurwerk, zelf voldoende afgestoken en ook leuk met de kids die zelf afsteken. Echt genoten, alles klopte gewoon.

Echt tal van jaren mooi gehad gelukkig, hopelijk nog vele mooie jaarwisselingen te gaan ook, wat een uniek moment blijft het.

Leuk om te lezen hoe de ervaringen zijn!

Er zijn er zoveel die stuk voor stuk interessant waren, maar eigenlijk was degene met de meeste sfeer toch wel afgelopen jaar. Met drie liefhebbers samen, gezinnen erbij, vrienden, vuurtjes in de straat, rondom veel vuurwerk, zelf voldoende afgestoken en ook leuk met de kids die zelf afsteken. Echt genoten, alles klopte gewoon.

Echt tal van jaren mooi gehad gelukkig, hopelijk nog vele mooie jaarwisselingen te gaan ook, wat een uniek moment blijft het.

Amen. Unieke avond beleefd! :handsup:

vorig jaar voor het eerst met mn vrienden samen oud en nieuw gevierd, die hebben eigenlijk elk jaar een "zuip" feest met oud en nieuw. En het was me eindelijk gelukt ze over te halen om een jaartje wat minder te zuipen en bij mij oud en nieuw te vieren met heel wat vuurwerk. Een aantal van die gasten hebben afgelopen jaar meteen gezegd oke die "zuip" feesten zijn eigenlijk vrij kut, kunnen we volgend jaar niet gewoon weer hier oud en nieuw vieren op deze manier. ik kreeg van een enkeling zelfs in augustus al vragen of oud en nieuw weer bij mij kon.. omdat het zo gezellig was en ik zoveel vuurwerk had denk ik wel dat vorig jaar mn beste oud en nieuw was. Tot nu toe uiteraard :wink:

Dat is alweer is tijd geleden, 2013 - 2014. Destijds gevierd met mijn ex en zijn vriendengroep, veel vuurwerk, gezelligheid en ook veel vuurwerk in de straat, top sfeer. Mijn vriendinnen vinden me maar een rare snuiter en komen na 00:00 alleen naar buiten om te vragen of ik nou eens klaar ben, en moeten dan natuurlijk ook nog even zeggen dat het weer veeel te veel is en dat ik knettergek ben. Saaie hap

Dat lijkt me ook echt vreselijk als je freak bent en dan alleen staat te stoken. Dan is echt wel de helft van de sfeer weg lijkt me. Hopelijk vind je snel weer mensen die het waarderen en gezellig buitenstaan.

Misschien toch wel die van afgelopen jaar. Buiten de mooie collectie ook de ontlading dat ik weer mocht stoken en dat dat dus kon zonder over m'n schouder te hoeven kijken of er toch niet toevallig politie of handhaving in de buurt was zoals in corona tijd.

Ik weet niet precies de jaartallen, maar ik heb een aantal jaren achter elkaar overdags (toen mocht het nog) bij mij vuurwerk afgestoken met 2 vrienden.
We gingen dan in het begin vh jaar naar de uitverkoop bij zena Olen en in de herfst met al die 2e gratis acties etc.
Uiteraard ook sales bij Nederlandse winkels en dan steevast starten wij om 14.00 bij mij.
We starten dan met een of ander goor drankje/shotje en dan heel de middag lekker matten, knalcakes, single knallers en ander klein sier grut afsteken.
Tegen de schemer de eerste cakes en dan gooiden we alle afval op een hoop en de fik erin.
Tegen etenstijd lekker klaar en dan douchen/eten/drinken en dan naar de avond/nachtlocaties.

Dit zijn mijn mooiste herinneringen

Een andere oud en nieuw die mij nog goed bij staat was toen ik nog behoorlijk jong was.
Ik bezorgde tv gidsen en aan einde vh jaar nieuwjaar wensen en toen heb ik bijna alles aan vuurwerk uitgegeven. Bijna heel de lijn van diamond collection wat toen nieuw was.

Overdag met rugzakjes om over het dorp en bij ons huis voor de deur en in de avond had ik zoveel cakes/potten.
Aan het einde had ik nog zo veel klein vuurwerk over en ik mocht niks bewaren, dus allemaal in een doos en de fik ermee.

Ja mooie herinneringen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan