Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

Voorig jaar dat ik paar parreltjes heb kunnen scoren zoals de pangu scream omdanks het weer super genoten maar vroeger naar tuurlijk ook lekked met je tasje goed gevuld met klein vuurwerk de heledag op pad

Ken me nog een hele mistige voor de geest halen waar mensen na middernacht naar huis moesten mist was voorspeldt maar het vuurwerk was enigszins nog zichtbaar en toen het meeste afgestoken werdt veranderde het zicht heel extreem mensen moesten voor de auto uit lopen om thuis te komen!!

Heel freaky ook om hulpdiensten te horen van dichtbij maar ze niet kunnen zien...

Ken me nog een hele mistige voor de geest halen waar mensen na middernacht naar huis moesten mist was voorspeldt maar het vuurwerk was enigszins nog zichtbaar en toen het meeste afgestoken werdt veranderde het zicht heel extreem mensen moesten voor de auto uit lopen om thuis te komen!!

Heel freaky ook om hulpdiensten te horen van dichtbij maar ze niet kunnen zien...
Die kan ik me ook nog goed herinneren, dat is ergens rond 1990 geweest. Die mist was extreem destijds en werd wellicht versterkt door de rook die allemaal bleef hangen. Rond 1 uur zag je elkaar op 10m afstand niet meer staan. Het was toen nog gewoonte om een uurtje thuis te stoken en daarna ging er weer een volle rugzak mee om door de buurt te gaan lopen en lekker knallers en babypijltjes en zo te stoken en dat was amper te doen. Dat was niet bepaald de mooiste oud en nieuw maar wel iets wat je altijd bijblijft.

Vorig jaar had ik het meeste vuurwerk en was het in principe wel mijn mooiste o&n, maar dat ga ik dit jaar overtreffen.

Pfff, lastig te zeggen. Toen alles overdag nog mocht vond ik er veel meer sfeer in zitten! Laatste jaren gaat het siergehalte behoorlijk omhoog. Lastig..

Ik hoop aankomend jaar!

Dat is 1999/2000 geweest, dit was echt de mooiste jaarwisseling. Het begon op de eerste verkoopdag, mijn vader reed naar de eerste vuurwerkwinkel. Eenmaal daar aangekomen kocht hij het eerste vuurwerk. Diamond Flittering whistels, 8 sloffen astronauten en een mercurius no1 pakket. In de tweede winkel kocht hij Star tracer vuurpijlen, een enorme pijl van Diamond collection en de coconut tree singleshots. Winkels hier waren VTC vuurwerk en van Pelt sport.

2de verkoopdag ging ik weer met hem mee. Kocht zelf een draakbox 70 en hij een grote doos met potten en fonteinen, proffesional style 4. Japanse kanonslagen weer 4 keer en een pijlpakket professional style 8. Ook gingen de nodige pakken romeinse kaarsen mee, babypijltjes, grondbloemen mee en spinning salvo. Deze winkel hete Ted Boogers.

In de avond 2de verkoopdag had zelf 650 gulden gespaard maar was er 350 euro van kwijt kocht daarvan een royal class pakket van en een doos gesorteerd vuurwerk door de winkel zelf bestaand uit producten Crown/Diamond collection. Wederom een terugkeer naar VTC vuurwerk. En mijn zus kocht bij Prins lijstenmakerij de garden in spring fonteinen, singing flowers, mijn pa ook. Kocht de dynasty display box 1,3,B en vuurpijlpakket Higlights xxl, donderslagen extra 2 sloffen, shising crackers 2 sloffen. Deze winkel hete Prins Lijstenmakerij.

Oud en nieuw mijn vader had alles in de woonkamer klaargelegd, had zelf nog 4 rocket launchers gekocht en een turbo assortiment en dat er bij gelegd op de laatste verkoopdag bij prins lijstenmakerij. Als 14 jarige had ik nog nooit zoveel vuurwerk gezien, het lag achter de bank. En mijn pa zei geniet er van kids want het is maar 1 keer millennium en zo een feest krijg je nooit meer in je leven. Begonnen om 09:00 af te steken en om 04:00 was het op. Springen in de auto hop volgende feest, en toen zag ik hoeveelheden dat vrienden en kennissen kochten van de voetbalclub waar we waren en wat zij hadden afgestoken. Wat een feest was dit en ook mijn mooiste waren goed verwend door mijn pa naast wat we zelf kochten. En pa had gelijk een jaar later hadden we zo een feest niet meer en werden de jaarwisselingen normaal gevierd.

2019-2020, onwijs grote collectie en geweldig weer! Laatste jaar van de F3 single shots en heb echt de hele avond heerlijk gestookt! Mooie herinneringen aan!

Met afstand het 2e corona jaar.

Ik heb nog nooit zoveel kwaliteitsvuurwerk de lucht in zien gaan in de omgeving. Er was gewoon niks wat "meh" was. Alles was van super (illegale) kwaliteit, het weer kon niet beter en de burgerlijke ongehoorzaamheid maakten dit voor mij de beste jaarwisseling ooit.

Met afstand het 2e corona jaar.

Ik heb nog nooit zoveel kwaliteitsvuurwerk de lucht in zien gaan in de omgeving. Er was gewoon niks wat "meh" was. Alles was van super (illegale) kwaliteit, het weer kon niet beter en de burgerlijke ongehoorzaamheid maakten dit voor mij de beste jaarwisseling ooit.
Kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Vroeger was dit de hele dag met vrienden en een rugzak vol vuurwerk rondhangen. Maar de eerste keer vuurwerk bestellen en halen met mijn vader zal ook zeker altijd een speciale herinnering blijven. Van mijn volwassen jaren denk ik gelijk terug aan de eerste Transbomber (eerste jaar). Nog nooit zo'n chaos gezien als die ene keer, de hele buurt werd er gek van en nooit zo veel reacties gehad. Het blijft een mooi bak maar komt niet meer in de buurt van die eerste versie!

Toen ik nog jong was. Alle vuurwerkfolders doorbladeren en in een schriftje bijhouden wat ik ging kopen. Oudjaarsdag de hele dag rondlopen met een rugzak vol rotjes, babypijltjes, grondbloemen etc op de rug. Dat was echt genieten!

Dat was toch wel in de eigen jeugd dat er nog niet zoveel regeltjes waren en je heerlijk alles kon stoken met de rugzak op en gaan..... maar nu de oudste groot genoeg is en vuurwerk echt leuk vindt was het als papa vorig jaar al leuk maar dit jaar....de laatste wil ik hem deze traditie nog 1x vol meegeven!

Ondanks al het gezeik zijn ze allemaal mooi.... ik heb genoten met en van het vuurwerk en de gezelligheid door het jaar heen :D heb veel leuk vuurwerk gehad heb de overdag tijden meegemaakt en de tijden dat het door corona verboden werd en had ook gewoon zeer mooi vuurwerk maar moet ik kiezen.....
Dan is het 2018/2019 wat een dikke collectie toen

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan