Wat is jouw budget dit jaar ?

Het wordt eigenlijk elk jaar minder ipv meer. Was het 2 jaar geleden nog iets van 750euro :bonk: vorig jaar was 't 400 en dit jaar wordt dát weer gehalveerd. Dus €200 aan siervuurwerk, en dan komt er nog wat klein spul bij voor iets van 50euro vermoed ik.

Reden dat het aldoor minder wordt? Ik verdien weinig, vind vuurwerk ontieglijk duur en je stookt het in notime weg... Voor 't vele vuurwerk van afgelopen jaren heb ik me in de schulden gewerkt en komende anderhalve jaar ga ik op een houtje bijten om dat in te halen. Geen enkele hobby zou zo'n aanslag op je budget moeten betekenen, terwijl je er qua tijd zó weinig aan hebt. Maar het hoort wel bij dat leukste feest van het jaar dus zal ik heel selectief een aantal dikke cakes uitkiezen om van te genieten :)

Mijn bedrag licht nog niet vast maar ik ben wel aan het minderen. Zoals 3xh ook al aangeeft is het inderdaad nog mooier om het te vieren met een klein budget en je daarop in te stellen helaas ben ik nog niet in dat stadium:p Ga proberen het dit jaar onder de 1000 te houden.

Ik zou het echt niet weten. En ik zou het echt niet willen weten. Het scheelt al een hele hoop dag ik niets meer in het buitenland koop en ook niets meer via de handel koop. Dus alleen consumentenvuurwerk aan het eind van het jaar. Aangezien ik in een winkel werk en mijn loon daar spendeer zal het altijd wel wat vuurwerk worden. Vooralsnog heb ik geen budget apart kunnen zetten, ga ik dit jaar ook niet meer doen.

Van vorig jaar weet ik dat de waarde ongeveer 3.000 was (wat ik er dus echt nooit voor heb betaald), dit jaar zal dat echt heel veel minder zijn. Grootste prioriteit is mijn vuurwerkshow, de opening om 10 uur (of 12 uur) en een paar grote cakes voor om 12 uur. Laat zeggem dat ik dit jaar inclusief mijn loon zonder kortingen rond 500 euro uitgeef, dan zal het zeker haalbaar worden.

Het bedrag dat je uitgeeft aan vuurwerk vind ik zo relatief.
Zoals al een aantal keren aangegeven, met een slof rotjes kan je al plezier hebben en voor een eurootje of 100/200 zou je al heeel erg veel plezier kunnen hebben.
Echter, hoe meer je uitgeeft, hoe meer dat het jaar erop weer is naar mijn idee en met die 200euro redt ik het dus ook niet.
Echter wil ik helemaal niet weten wat ik uitgeef verder en dat vind ik ook niet belangrijk. Ik koop wat ik graag wil hebben. Het is en blijft een hobby waarvan je maar één dag in het jaar écht intens kan genieten, en die dag wil ik het er dan ook van nemen!

Vanaf vorige week nieuw werk, dus er is weer geld!
Vorig jaar weet ik niet wat ik heb uitgegeven omdat ik dit niet echt heb bijgehouden.
Heb uitgerekend dat ik zo'n 560 euro verdien bij mn werk tot oud en nieuw zonder de herfstvakantie te werken. Daarbij nog zakgeld.
Ook heeft de familie vorig jaar laten weten mij te sponsoren dit jaar zodat ze zelf geen vuurwerk hoeven te kopen. Hoeveel dat is, weet ik niet. Maar het is alleen maar een extra. :)

Het ligt er aan hoeveel korting er dit jaar weer te krijgen is en ik moet nog kiezen of ik een show ga schieten of niet.

Daarbij heb ik nog wat cakes van vorig jaar over en genoeg overdagspul wat ik dit jaar niet hoef te kopen dus.

En net zoals killerdome 2 kortingsbonnen bij vw4all gekocht en voor €400,- aan VW besteld. Maar wat ik er in totaal aan uit geef? Zou het eigenlijk niet weten en het maakt me niet zo veel uit ook. In Februari weer jarig en waarschijnlijk werk het hele jaar door. Dus volgend jaar moet het helemaal feest worden :)

Vorig jaar flink veel euro`s uitgegeven, dit jaar even kijken hoe het loopt, alleen stoken is natuurlijk een stuk minder leuk als met je vrienden, maar die kopen helaas niets meer...

Voorgaande jaren is het budget alleen maar gegroeid:
t/m 2007: €100
2008: ~€170
2009: ~€300
2010: €400+

Het beschikbare bedrag voor dit jaar (2011) ligt ergens boven de €600, maar gezien de hoeveelheid spullen die ik nog heb van vorig jaar (6 cakes, 3 pijlenpakketten waaronder Killing Arrow, en wat klein spul), de nieuwe situatie (stoken met vriendin en paar vrienden ipv met grote groep vrienden) en het gezeur van moederslief, zullen de uitgaven niet boven de €150 uitkomen. Het liefst houd ik het hele zooitje nog onder de €100 dit jaar.
En dat is best haalbaar, want ik heb alleen wat kleiner spul nodig. Denk aan grote 5shots romeinse kaarsen voor een rekje (€2,50 p.s./ 3 of 6 nodig), paar pakjes gewone kaarsen en grondbloemen, een tiental pakjes grondbloemen met knal (grootste kostenpost ivm laatste jaar verkoop), asian thunder bulkpack en silver thunder pijlen.

Goedkoop jaartje dus voor een keertje :D

Dit jaar zal ik voor €800 - €1.000 gaan uitgeven. T.o.v. vorig jaar is het ongeveer de helft, vorig jaar was het wel een beetje te veel om eerlijk te zijn.

Zoals ik ook al op AVP en waarschijnlijk FPM al zei wordt het dit jaar niet meer dan 500 euro. Ik had vorig jaar zoveel gekocht dat ik daar nog zeker de helft van over heb. Werkelijk niet normaal. Ligt nu nog voor ongeveer 500 euro. Scheelt enorm veel voor dit jaar. Helaas ben ik voor volgend jaar genoodzaakt nog minder te gaan uitgeven, ik zal dus even moeten zien hoe ik dan aan mijn collectie kom. Ik denk dat ik overdag wat afsteek maar dat ik 's avond laat voor wat het is (op een enkele vuurpijlen na) en dat ik gewoon om 00:00 uur tot 1:00 uur wat afsteek. Zou hou ik nog voor volgend jaar wat over. :)

Hmmmm...Haha!
Bij mij ergens tussen de 50-80€ als het aan mijn ouders ligt! ):
Maar dat ga ik niet pikken dit jaar...
Als ik de ruzie win, dan mag ik uitgaan van: 100-150€

eigen budget 400-500 euro dit jaar. wat sponsorgeld uit de familie voor iets van 300 euro denk ik dus dat gaat zeker goedkomen!

Mijn budget zal dit jaar tussen de 200 en 300 euro liggen maar kan zo maar wat meer worden als ik een leuke kortingsactie vindt waar een minimum bedrag bij geldt.

Dit jaar zal mijn budget tussen de 2500 en 3000 euro liggen.
vergeleken met vorrig jaar effe ruim 4000 toch wel een verschil.

Back
Bovenaan