Wat is jou leukste, gekste of meest unieke afhaalervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het afhalen is voor ons allemaal een groot onderdeel van de hobby. Door velen zelfs genoemd als leukste onderdeel. Nou hebben we vast allemaal wel eens leuke, gekke of unieke momenten beleefd tijdens het afhalen. Deel het hier met ons.

bijna een uur in de rij staan om je bestelling op te halen en dan doodleuk te horen krijgen dat ik de bestelling al afgehaald had..
bleek natuurlijk een foutje te zijn maar was wel weer anderhalf uur verder.
dat is wel heet meest unieke en raarste ervaring in 1

Mijn meest unieke verhaal is denk ik wel 2019-2020. De avond voor de 28e was ik redelijk laat klaar met werken, ik had een hele dag gewerkt en was best moe. Ook voelde ik mij een beetje verkouden. En toen kon ik de slaap niet vatten. Die nacht was weinig plezierig moet ik zeggen, ik sliep amper en voelde me steeds zieker worden. Maar om 6 uur moesten we er uit, dit voelde voor mij wel als een bevrijding want dan hoefde ik niet meer proberen te slapen. Enfin, ik kreeg geen hap door mijn keel, en stapte dus met een lege maag in de auto. Nu had ik toen het geluk dat iemand anders reed, omdat ik zelf nog niet mag rijden. We reden naar de eerste shop, en ik voelde mij steeds misselijker worden. We reden de Reinierpolder binnen in Steenbergen, en 50 meter voor de eerste winkel van de dag, Vuurwerkland steenbergen, moest ik overgeven. (Even tussendoor, ik ben bijna nooit ziek, en drink nooit (overmatig) alcohol dus ik geef eigenlijk bijna nooit over.) Ik had gelukkig een lege plastic tas bij de hand, maar toch kwam er een gedeelte op mijn jas. Dat stonk opzich wel een beetje. Maar het luchte in ieder geval op. Eenmaal de winkel binnen gestapt ging het prima en kon ik met plezier mijn vuurwerk afhalen. Later die dag kreeg ik wel gezonde honger, gelukkig hadden we wat eten meegenomen. Enfin, ik werd al bang dat ik de rest van de dagen ziek zou blijven. Gelukkig was dat niet het geval, ik was vooral nog wat moe van de slechte nacht die ik maakte.

Leukste afhaal was bij onwijsvuurwerk, daar kreeg ik(zonder dat het was aangekondigd) een gratis cake mee. Het was de Outlander. Leuk cake om te krijgen denk ik maar zo! Tevens gaat de afhaal bij hun ook heel vlot.
Voor mij was drie jaar terug het meest uniek. Ze wilden me eerst met 1/3 van het totaal weg laten gaan, een order waren ze kwijt in het systeem en het wachten duurde best lang omdat m'n order niet klaar stond. Eenmaal de levering klaar en weggestopt was het uiteindelijke resultaat wel naar wens van de afhaal. Er werd excuses gemaakt en met zorg gecheckt of alles er nu daadwerkelijk was.

Laatst bewerkt:
Een jaar of 9 geleden had ik eens voor 300 euro aan vuurwerk gewonnen.
Nog nooit had ik zo'n grote collectie gehad plus het maakte veel indruk op mij op die leeftijd.

Mijn vreemdste verhaal was een jaar of drie geleden: M'n zwager en ik waren een stellage met vuurwerk aan t filmen (bolusberg) en wat aan t ouwehoeren, tot er plots een vrouw achter ons flauw viel. In eerste instantie hadden we niets in de gaten tot er een jochie ietswat paniekerig riep om zijn moeder en er wat beweging en consternatie plaatsvond. Gelukkig kwam de vrouw snel weer bij en vroeg al lachend om een glas met cola.

Vader van t gezin kocht daarna voor een x bedrag aan vuurwerk en mocht een spin geven aan een wiel dat er hing. Het geschrokken jochie mocht uiteraard draaien tot grote ontsteltenis van zijn jongere broertje, waarop dat ventje de winkel (nogmaals) op z'n kop zette.

Een x aantal jaren gelden via vuurwerkcrew 2 prijzen gewonnen.
Een geluid/effect set van Pronk vuurwerk.
En een groot pakket van de toen der tijd nieuwe lijn van Marijn vuurwerk.

S'mddags naar Breda omdat vuurwerk Breda een paar fonteinen vergeten was bij mijn bestelling te doen.
Daarna langs de Intratuin, om de omlabel versie van de Amazon op te halen.
Maar die hadden ze niet meer, na veel gezeik mijn geld teruggekregen.

Toen van Breda naar Sint Maarten.
Helaas s' morgens het pers moment gemist, omdat ik moest werken.
Mijn prijs opgehaald en een paar cakes extra bij Pronk opgehaald.

Daarna naar Marijn, die hadden toen dik gezeik met de gemeente Eemnes.
Daar aangekomen stond een auto van de handhaving te wachten, ik heb toen binnen gelijk gewaarschuwd, maar ze zeiden dat ze al de hele dag al stonden.
Mijn prijs opgehaald en naar huis
Toen ik thuis was, was ik echt doodop.
Maar wel tevreden, want het waren prima prijzen.

Dat was 2019/2020. Doordat ik het hele jaar door had besteld, was bij 1 verkooppunt de bestelling zo groot dat ze deze met een heftruck moesten brengen. Je moest de verbazing zien bij de anderen die vuurwerk kwamen ophalen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik ook best wel schrok

Mijn unieke moment was vorig jaar. Een hoop stennis moeten schoppen dat de verkoper het geld niet terug gaf. Bestelling kon ook niet door worden geschoven, dan bleef over geld terug en dat wou die niet. Na veel ruzie over en weer toch me geld terug gehad, al had ik liever naar dit jaar doorgeschoven.

2019/2020 grote delen van de bestellingen niet gehad, veel vervangers gekregen in Hendrik ido Ambacht bij Intratuin. Maar het meest unieke was het verhaal van de 2 brothers van China Red. Meneer is de 2 brothers een compound. Jazeker meneer, echt waar, ja meneer ik ben de verkoper en moet de klant van juiste info verzorgen. Oké meneer verkoper hoe komt dat de cakes los op uw toonbank staan en niet zijn verbonden. Ja meneer dat weet ik ook niet. Door dat grapje kreeg ik wel de wipe out gratis mee.

Meest bijzondere in mijn ogen een onnodige ruzie in 2019/2020. Kreeg het aan de stok met de lokale pers. Meneer ik zie dat u vuurwerk koopt en dat u daarbij boven de 25kg zit inmiddels. Zei ja waarom film jij in mijn auto überhaupt. Hij zei ja jij doet de kofferbak open. Vroeg ja maar ik vraag niet te filmen heb ook recht op privacy en ten tweede je achtervolg me sta ver bij de winkel vandaan. Zat er uiteindelijk ietsjes overheen met 5kg maar nogmaals deze unieke ervaring was een onnodige ruzie.

Meest unieke was hoe een jongen zijn hand verloor door een thunderking 31 december 2019 was zo van slag af had er geen zin meer in oudjaar te vieren. Sfeer was al grimmig bij een verkooppunt M.E was gearriveerd mocht niet meer de straat in om het op het laatste moment vuurwerk ingeslagen in de auto te zetten. En een jongen wou op de M.E schieten met een thunderking hand weg deze ervaring vergeet ik nooit meer van me leven.

De leukste is denk ik wel dat we gingen afhalen bij Harten 4 jaren gelden en dat daar een volledig ontbijt voor ons klaar stond met bacon, gebakken eieren etc. Was echt sfeer verhogend en heerlijk zo op de hele vroege morgen.

Uiteraard zijn er nog vele andere momenten geweest maar deze kwam nu even in me op.

Dat was 2019/2020. Doordat ik het hele jaar door had besteld, was bij 1 verkooppunt de bestelling zo groot dat ze deze met een heftruck moesten brengen. Je moest de verbazing zien bij de anderen die vuurwerk kwamen ophalen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik ook best wel schrok

Wel een hele unieke/goede confrontatie, moet een beetje aan van die obesitas programma's denken waarbij ze je confronteren met de hoeveelheid die je in een x-aantal tijd eet! :D:bonk:

Dat kan inderdaad een "nadeel" zijn van elke maand een beetje kopen. Dan verlies je het overzicht rond juli, en als je het dan kan afhalen, schrik je je helemaal kapot, omdat je niet weet hoe je het mee moet nemen in de auto. :p

geen, ik vind afhalen altijd zo'n gedoe.

halve land doorrijden, bestellingen niet compleet, het wachten, busjes vol, auto's vol
midden in de nacht soms, altijd over dat gewicht heen etc etc.

laatste jaren doe ik het wel wat kalmer aan en haal ik het meestal pas de 31ste in de middag op.

Meest bijzondere afhaalervaringen waren toch wel de eerste keren dat ik met me moeder vuurwerk 'groot' vuurwerk ging halen. Kan me nog goed herrineren hoe blij ik was om die 30mm potten in me handen te hebben en die belachelijke grote tassen vast te houden.

Wat recente en ook wel benoemenswaardig, me bezoek bij Valk in 2019. Vanuit omgeving Amsterdam in alle stilte in de vroege ochtend richting Nijverdal, fantastisch die zonsopgang daar met al die weilanden, en daar voor half 8 aangekomen.. het leek net koopavond, zo druk dat het er was. Mooi om die liefhebberij zo mee te maken op de vroege ochtend. Bijzonder wel.

Mijn leukste afhaalervaring was die van vorig jaar. Voor het eerst ging ik samen met mijn kleine vriend (zoontje van 3) vuurwerk ophalen (cat.1). Heerlijk genoten en we mochten tevens even in de bunker kijken naar het echte werk, wat om een vage reden afgelopen jaar niet verkocht mocht worden :wink:

Over een paar jaar gaan we lekker samen op strooptocht :D

Nou vooral een klote ervaring was 2019 want toen had ik goed de griep te pakken. Verkouden en koorts. De 28 en 29 ste had ik aardig wat km te maken. Het is dat het idee van vuurwerk mij nog iets motivatie en denk toch ook adrenaline gaf waardoor ik door kon.

Verder is eigenlijk afhalen altijd een feest en uniek. Vol van genieten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan