Wat is het beste kooiloze vuurwerk?

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar èèn ding weet ik wel. Ik maak mij nog weinig druk om het kooi verhaal. Wat heb ik dit jaar al top producten voorbij zien komen die niet in een kooi zaten. Heb veel reacties gezien van mensen die er helemaal klaar mee waren. Ben nu toch wel benieuwd of de meningen een beetje zijn bijgedraaid nu?
Helemaal eens. Ik heb me er eigenlijk nooit echt druk over gemaakt. Maar na de demo’s afgelopen jaar, de jaarwisseling zelf en de vele positieve reacties op kooiloze producten op dit forum kan me die kooi gestolen worden. Kooi, het woord zou verbannen moeten worden hier! Zo 2024! :d

Helemaal eens. Ik heb me er eigenlijk nooit echt druk over gemaakt. Maar na de demo’s afgelopen jaar, de jaarwisseling zelf en de vele positieve reacties op kooiloze producten op dit forum kan me die kooi gestolen worden. Kooi, het woord zou verbannen moeten worden hier! Zo 2024! :d
Wat was het fijn om maar 1 kooi te hoeven knippen. Alleen dat al is een genot.

Lastige vraag, ben er nog niet aan uit want ik heb een kooiloos product gehad dat alles eruit beukte o.a transbomber en 30mm cakes maar ook producten gehad wat echt slappe hap was. Maar moet zeggen ik ga me er komende jaren toch wel mee vermaken, als ik alleen al denk aan bijv de turbo box.

Wat was het fijn om maar 1 kooi te hoeven knippen. Alleen dat al is een genot.
Haha indd. kijk top als je het niet eraf hoeft te halen, maar het hoorde wel echt bij het hele proces! Hier tot 0230u in de nacht lekker kooien eraf gehaald. De tijd vloog, was gewoon leuk!

Misschien een vraag die elders al is beantwoord, maar is er dit jaar gezien de restrictie van zoveel % flash per bombette en de dan geldende kooiverplichting nog sprake van kooiloos verkrijgbare knalcakes zoals de Silver Salute? Of is dat soort vuurwerk niet meer mogelijk onder de nieuwe regelgeving?

Geen idee wat de percentage flash voor de burst mag zijn in een product met of zonder kooi. Maar merkte dat kooiloos weinig tot niets onder deed van gekooide producten. Maar dit zal vast niet voor elk kooiloos product zijn. En in hoeverre werdt het gecontroleerd door het IL&T? En hoeveel decibel mag een product in kooi produceren en hoeveel decibel mag een product zonder kooi produceren? Want hoeveel flash er in een cake zit voor een compound is natuurlijk niet te controleren lijkt mij. Dus dan ga je op decibels controleren lijkt mij?

Ik zie het in ieder geval niet zo slecht in als dat ik voorheen deed. Maar het is natuurlijk wel afwachten wat het aankomend jaar allemaal gaat doen.

Heb me er zelf vanaf het begin al niet druk om kunnen maken. Genoeg voorbeeld waarvan bewezen is dat het zonder kooi ook prima kan. En dit legt bij de importeurs ook weer wat druk op, die zullen nog meer hun best doen om het niveau hoog te houden.

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar èèn ding weet ik wel. Ik maak mij nog weinig druk om het kooi verhaal. Wat heb ik dit jaar al top producten voorbij zien komen die niet in een kooi zaten. Heb veel reacties gezien van mensen die er helemaal klaar mee waren. Ben nu toch wel benieuwd of de meningen een beetje zijn bijgedraaid nu?
Probleem wat ik vooral zie, de ene zegt het zit niet in een kooi de andere zegt van wel.
Zelf heb ik vrijwel altijd een kooi eromheen gehad als het product met kooi geleverd is, bij sommige winkels is het schijnbaar normaal dat ze zonder kooi uitleveren,

Hoe ga je dan met 100% zekerheid een lijst samen stellen van alles zonder kooi.

Probleem wat ik vooral zie, de ene zegt het zit niet in een kooi de andere zegt van wel.
Zelf heb ik vrijwel altijd een kooi eromheen gehad als het product met kooi geleverd is, bij sommige winkels is het schijnbaar normaal dat ze zonder kooi uitleveren,

Sommige winkels leveren het uit zonder kooi als service naar de klant. De gemiddelde consument wil je niet wegsturen met een kooi om ze vervolgens om 00:00 buiten te laten kloten omdat er nog een kooi omheen zit.

Over het algemeen zijn het toch echt alleen de fantieke freaks die een kooi mee willen krijgen. Ook dan zijn er menig die de kooi meteen eraf halen direct na uitlevering.

Sommige winkels leveren het uit zonder kooi als service naar de klant. De gemiddelde consument wil je niet wegsturen met een kooi om ze vervolgens om 00:00 buiten te laten kloten omdat er nog een kooi omheen zit.

Over het algemeen zijn het toch echt alleen de fantieke freaks die een kooi mee willen krijgen. Ook dan zijn er menig die de kooi meteen eraf halen direct na uitlevering.
Wij ontkooien alles. Inderdaad als service. Nooit begrepen of bij nagedacht dat mensen het gekooid mee willen hebben hahaha

Vooral de freakshops laten de kooi er wel omheen, compenseert de lagere marge een beetje, beter doorwerken zonder dat putklusje hele dagen. Voor de gewone burger kun je het ook niet maken ze met een (bv van Lesli...) kooi op te schepen, nog minder stel dat ze er pas op straat achterkomen.

Hoe we het wel zeker moeten weten is hier dankzij winkeliers/importeurs. Ik meen dat het ook niet (/soms wel?) in de importeurscatalogi erbij vermeld staat.

Back
Bovenaan