Wat heb jij liever? Een super harde knal, of mooi siervuurwerk.

Ik merkte afgelopen jaarwisseling dat ik er langzaam klaar mee was met dat geknal. Vooral op korte afstand op de grond. Je constant weg moeten draaien voor een daverende klap of even een sprintje trekken met volle zakken en rugzak is gewoon vermoeiend. Niet een zozeer fysiek vermoeiend, maar meer irritant.

Voorkeur gaat dus overdag uit naar singleshots, wat kleine herrie cakes of een paar pijlen en ander klein spul. Gewoon lekker stoken zonder achtelijke klappen. En 's avonds uiteraard puur sier. In dat opzicht merk je wel dat je wat ouder bent inmiddels :).

Mijn voorkeur gaat uit naar siervuurwerk. Ik koop al een paar jaar meer siervuurwerk dan knalvuurwerk. De laatste jaren wordt het steeds minder knal en meer sier

Zelf heb ik meer met siervuurwerk. Een nederlandse singleshot of belgische nitraat is soms nog wel leuk om te horen, maar veel harder van dit vindt ik zelf al snel teveel als het puur om knalvuurwerk gaat. Om die reden heb ik dan ook een cobra (6 dacht ik) afgeslagen vorig jaar, ondanks dat ie gratis was.

Een harde burst bij een prachtig siereffect kan me dan weer wel bekoren, laat maar komen die extreem grote boeketten :)

overdag harde knallen maar tegen 00:00 uur dat het echt ernstig word grote sier boeketten zodat hele hofje verlicht word.

Hoe ik het zie:

grondbloem < kanonslag < fonteintjes < widowmakers < goedkope cakes < nitraten < luxe cakes < cobras < profblokken < salute shells en lawinepijlen < hoog kaliber siershells

Ik ben geneigd om te zeggen dat ik knalvuurwerk leuker vind dan sier. Cobras zijn prachtig bijvoorbeeld, maar als ik dan aan 6" shells denk vind ik dat toch weer een stuk indrukwekkender. Wat wint? In beide categorieën vuurwerk heb je baas boven baas.

Vergelijk je vuurwerk van hetzelfde kaliber met elkaar, dan denk ik dat knal toch inderdaad wel wint.

Hoe ik het zie:

grondbloem < kanonslag < fonteintjes < widowmakers < goedkope cakes < nitraten < luxe cakes < cobras < profblokken < salute shells en lawinepijlen < hoog kaliber siershells

Ik ben geneigd om te zeggen dat ik knalvuurwerk leuker vind dan sier. Cobras zijn prachtig bijvoorbeeld, maar als ik dan aan 6" shells denk vind ik dat toch weer een stuk indrukwekkender. Wat wint? In beide categorieën vuurwerk heb je baas boven baas.

Vergelijk je vuurwerk van hetzelfde kaliber met elkaar, dan denk ik dat knal toch inderdaad wel wint.

Volgens mij heb je dan de 48'' shell nooit gezien..?
voor mij wint siervuurwerk overduidelijk!

Ging deze vraag over legaal vuurwerk? Want super harde knallen kent Nederland niet in zijn knal vuurwerk.:D

Nee zonder gekheid, geef mij maar sier vuurwerk, dat geeft naast de knallen ook nog eens een mooi effect!!!

Mijn voorkeur gaat naar Sier, er zijn inderdaad genoeg sier bakken die menig knal met hun "sier knal" overstemmen!

Ik ga zeker voor Siervuurwerk. Maar een aantal knalcakes of wat knallers vind ik geen probleem in de collectie te hebben. Je moet overigens toch een 10 uur projectje met lekkere knallen hebben toch?:P

Ik ga zeker voor Siervuurwerk. Maar een aantal knalcakes of wat knallers vind ik geen probleem in de collectie te hebben. Je moet overigens toch een 10 uur projectje met lekkere knallen hebben toch?:P

Ook met kleur tegenwoordig,zelf nooit gehad maar je hebt zoiets als daytime cakes ik zou die best zelf willen hebben zag ze voorbij komen op youtube.

Het heeft beide iets. Een paar jaar geleden liep ik nog met me rugtas door straat vol met knallers, legaal en illegaal. En ik moet zeggen dat dat echt leuke tijden waren! Maar naarmate je wat ouder wordt laat je het toch sneller links liggen, ik dan, en begin je meer van het sier te houden :p Terwijl ik daarvoor echt nooit wat aan sier had, misschien een paar pijlen maar dat was al. En nu ga ik dus voor het mooie siervuurwerk! :D

Ik ga voor siervuurwerk. Ik ga ook wel voor matten en knalcakes maar allen 1 knal op de grond vind ik niks meer aan.

Hoe ik het zie:

Bij mij is het meer zo:

kanonslag < grondbloemen < fonteintjes < widowmakers < goedkope cakes < luxe cakes < nitraten < profblokken < lawinepijlen < cobras < salute shells < hoog kaliber siershells

Ik heb helemaal niks met knallers op de grond. Maar een sier show hoort wel afgesloten te worden met knallen.

Als ik moet kiezen tussen nooit meer sier of nooit meer knal dan kan ik wel leven zonder knalcakes.

Back
Bovenaan