Wat heb jij liever? Een super harde knal, of mooi siervuurwerk.

Vroeger veel geknald, maar in mijn tijd waren de widowmakers het hardste wat te krijgen was. Nu alleen nog maar siervuurwerk, knal mag van mij afgeschaft worden.

Ik ben van mening dat de overlast dan stukken minder zal worden MITS de handhaving op illegaal knalspul eindelijk eens aandacht krijgt van de politie. (niet dat dit gebeurd, want daar is geen geld en personeel voor). Ik denk ook dat het aantal gewonden zal dalen omdat er dan geen vuurwerk meer is waar mee gegooid kan worden.

Persoonlijk maakt een verbod op knal mij geen bips uit omdat ik ieder dubbeltje wat je aan knal besteed zonde van je geld vind. Ik koop wel knalcakes als ik wil rammelen. Hetzelfde geldt voor de verkorting van de stooktijden. Ik heb er geen last van dus maakt het me niet uit, maar voor de kinderen die opgroeien is het jammer dat er niet meer overdag gestookt mag worden.

Ik kies voor potten en eventueel wat matten. Ben een beetje klaar met die harde knallers. Het ergste vind ik als je een pot aan het aansteken bent en dat er links en rechts de cobra's om je oren vliegen.

Tot voor een paar jaar terug was ik echt van de knal. Het sierwerk in Nederland word steeds mooier. Harde burst, grote boeketten en soms een moordend tempo. Dus de laatste jaren ben ik meer voor t sier.
Een harde knal vind ik wel leuk hoor.

Back
Bovenaan