Wat ga jij volgend oud en nieuw anders doen ?

meer grote cakes kreeg het advies bei riezebos vuurwerk en inder daad is me goed
bevalen wat kleine cake projecten bouwen per twee beviel me goed en lont aanschafen
de lontjes van somige cakes waaren veels te kort :D

1. Voor het eerst oud & nieuw vieren/vuurwerk afsteken zonder de vrienden.
2. Hierdoor geen giga show meer voorbereiden en dus gelukkig wat meer tijd over hebben
3. Snoeihard op zoek gaan naar nog wat 1,2" 100sh Zen doorlontbakken. Dit jaar voor het eerst gehad en mijn hemel zeg onder welke steen heb ik gelegen.

Dit jaar ga ik knallen met ou&nieuw, helaas vorig jaar niks kunnen kopen... Dat gaat dit jaar weer net zoals een paar jaar geleden, veel op forum, veel vuurwerk inslaan!! Doorlontbakken komen er, alleen de goede losse cakes komen er nog in. En ik ga op zoek naar de mooiste vuurpijlen van NL/BE/PL wat ik ook kan krijgen:)

Minder losse cakes, alleen nog een enkele topper. En proberen geen aandacht meer te besteden aan die negativiteit rond vuurwerk.

Ik was dit jaar toch wat teleurgesteld in de wow-factor van mijn cakeboxen. Het gaat me wat te lang en te saai door. Ik heb niet de beschikking over schietlont, waardoor bij sommige boxen het tempo er nog eens extra uit gaat bij de overslag van cake naar cake.

Dit jaar wil ik voornamelijk gaan inzetten op een klein aantal echt speciale cakes, die dan ook best wat extra mogen kosten. Het is me dit jaar goed bevallen om zelf w-vormige projecten te maken met losse cakes, dus daar meer van. Ook merk ik dat waaier cakes het eigenlijk altijd goed doen. Hier dus ook meer van.

Het kleine spul ga nauwelijks meer kopen, want dat was toch een beetje snel snel wegstoken. Ook hier wil ik alleen nog spul met een wow-factor, zoals Super Vampires, Stinger Bees en wat kleinere cakes voor de vooravond. Meterpakket komt er ook niet meer, vanwege de korte duur van de fonteinen. In de plaats daarvoor liever een paar grote indrukwekkende fonteinen.

Wat meer projectjes maken, dit jaar helemaal niet gedaan
En sowieso een buurtassortiment of ES 2.0 haha.
Verder alleen echt de grotere spektakel boxen

dit jaar ga ik meer in duitsland halen, en niets meer in nederland. heb dit jaar prima duits vuurwerk gehad, en het verschil wat ik had met de nederlandse potten en duitse, was niet te zien.

Dit jaar ga ik voor wat meer showboxen.
Het wow effect als je met z'on grote doos naar buiten stapt is al heerlijk.
Ook wil ik dit jaar gebruik gaan maken van de freak site's. hierdoor kun je toch wat meer kopen.
Verder wil ik tussen 18:00 en 00:00 ook wat mooiere en grotere cakes kopen om daar lekker rustig van te genieten.
En tot slot wil ik wat vaker gaan posten en ervaringen delen hier op het forum :D

Heb dit jaar 90% legaal gehouden. de overige 10% waren matten uit belgie.
Het legaal knallen is me ZEER goed bevallen!
Het is niet echt te zien aan me filmpjes want heb veel heel veel aparte shells kunnen filmen.
Maar heb het zelf bij legaal gehouden!
Ik heb ontzettend genoten en weinig tot geen stres of slapeloze nachten gehad.

Wat ga ik anders doen?
Nou heel simpel. die 10% omruilen voor 100% Consumenten vuurwerk!!!

wat ga ik anders doen??

heel simpel ik heb dit jaar voor het eerst een klein showtje gefakkeld,, en het geweld wat dat geeft vind ik geweldig dus heb besloten aankomend jaar een nieuw showtje te geven maar dan elektronisch

,,

heb me ook nooit echt bezig gehouden met freak acties en karton kortingen iets wat ik dit jaar toch echt wel wil doen!

Had afgelopen O&N wat doorlont projectjes gemaakt,
Maar denk dat ik elektrisch ga schieten dit jaar...
Stuk strakker te timen, en meer zekerheid.
Bij 1 doorlont projectje was er 1 cake niet afgegaan, dan zit je toch even met het idee, ga ik kijken of niet...

Om 12 uur alleen nog maar cakeboxen. Ik betrapte mezelf erop dat ik bij de enkele cakes geen enkele kick meer voelde, terwijl ik die vorig jaar nog schitterend vond (Big 5, Super 500, Brocade Willow Tip). Het is gewoon te snel voorbij. Misschien dat ik ga proberen om mijn eerste eigen showtje te bouwen van doorgelonte losse cakes.

Het geld dat ik dit jaar heb besteed aan "vooravond"-spul gaat ook naar het 12 uur-budget. Liever een kwartier geweld dan 2 uur stoken en dan blij zijn dat het op is.

Voor de kinderen geen pakketten meer met meer karton dan kruit. Ook voor hun alleen nog maar kwaliteit (m.n. Wolff). Over een jaar of wat moet ik het hebben van de shows die zij voorschotelen, dus een beetje opleiding kan geen kwaad :idea:

Minder losse cakes. We hadden er echt te veel. Kwam geen einde aan.

Voor komende jaarwisseling nog max 10 losse cakes kopen. Rest alleen cakeboxen. Kijkt veel rustiger.

eerste idee was weer heel veel halen en gek doen. Maar ben sinds afgelopen 2 weken toch aan het twijfelen of ik wel weer zin heb in een oud en nieuw zoals de afgelopen jaren. Heb altijd al een rot hekel gehad aan januari. Maar nu me moeder is overleden vorige week en deze week de crematie heb gehad. En haar naar oud nieuw nog maar 2 dagen buiten het ziekenhuis om in redelijke gezondheid heb gezien. Heeft oud en nieuw toch ook wel deels een hele nare nasmaak achter gehouden. Hoe mooi het vuurwerk ook was. En we op wat gedoe met onze eigen hond na wel erg hebben genoten van het siervuurwerk :)

eerste idee was weer heel veel halen en gek doen. Maar ben sinds afgelopen 2 weken toch aan het twijfelen of ik wel weer zin heb in een oud en nieuw zoals de afgelopen jaren. Heb altijd al een rot hekel gehad aan januari. Maar nu me moeder is overleden vorige week en deze week de crematie heb gehad. En haar naar oud nieuw nog maar 2 dagen buiten het ziekenhuis om in redelijke gezondheid heb gezien. Heeft oud en nieuw toch ook wel deels een hele nare nasmaak achter gehouden. Hoe mooi het vuurwerk ook was. En we op wat gedoe met onze eigen hond na wel erg hebben genoten van het siervuurwerk :)

Gecondoleerd kerel. Persoonlijk denk ik dat jouw oud en nieuw altijd anders gaat zijn nu dan voorgaande jaren. Sterkte en ik zou je daar nu niet al te druk om maken. Gedurende het jaar kan je altijd nog bedenken wat je wilt.

Back
Bovenaan