Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anders:
- Veel en veel minder. Opvallend dat veel mensen op het forum hetzelfde plan hebben.
- Wel pijlen stoken. Gisteren zat het er ff niet in vanwege de wind, dus volgend jaar maar weer.

Hetzelfde:
- Niets filmen. Dit jaar niets gefilmd, behalve één project en dat beviel erg goed. Ik geniet meer van het vuurwerk zonder mijn telefoon in de buurt.Het helpt ook om alle onzinnige whatsapp-berichten keihard te negeren en te genieten van die lullige 8 uurtjes dat we mogen.

Eigenlijk niet zoveel op wat details na;

- Vaker even rondje lopen door de wijk, steeds meer mensen steken af en dan is het wel leuk om even een praatje te maken met mede liefhebbers. Dit jaar al wat meer contact gehad, kan volgend jaar nog meer.
- Geen tent en spullen meer huren maar regelen via de buren, scheelt toch weer een goede 1,5 compound aan kosten
- Belangrijk punt wel; Camera statief vastzetten aan de paal. Was omgevallen door een windstoot, gevolg kapotte aansluiting van de externe microfoon, kapotte oplaadkabel en beschadiging aan de lens. Even hard gevloekt. Ding was geleend dus was een lastig gesprek maar gelukkig wel all-risk verzekerd.
- Nog meer rust pakken in de voorbereiding, wil eigenlijk de 31 overdag wat meer tijd hebben om eens wat af te steken en de stad rond te rijden. Tijdens het afsteken is de rust pakken goed gelukt moet ik zeggen, veel minder last van de adrenaline en op een lekker tempo kunnen stoken.
- Oh en nog minder druk maken om het weer, is echt fantastisch geweest met heerlijke temparatuur (heb bijna heel de avond in mijn t-shirt gestaan wuutt), paar drubbels rond 01:50 en wind nauwelijks last van gehad. Behalve dat incident met de camera.

Wat ga ik anders doen? Mijn idee van 2022 liep een beetje aan duigen. Veel was uitverkocht maar toch redelijk cakes kunnen schieten. En was ook veel te laat met bestellen.

Dit jaar ga ik is iets vroeger bestellen gisteren zat ik met me ouders te praten over 2023/2024 om mooier siervuurwerk aan te schaffen. Ook ga ik iets vaker in België kijken voor koopjes of deals.

Ook zet ik een potje neer om te sparen want dit jaar wou ik compounds en had geen enkele ben 2 dagen bezig geweest tijdens de losse verkoop maar waren uitverkocht overal in mijn regio.

Dus wat er veranderd is niet spectaculair maar heb ondervonden iets eerder te gaan bestellen. Maar dit keer ga ik ook kritischer kijken naar mooiere producten. En verder veranderd er niets meer.

Meer rust nemen om te genieten van wat ik afsteek. En het idee van Fompert om de telefoon niet in de buurt te hebben vond ik een hele goede! (geeft ook meer rust)

Ik kan mij in elke verhaal vinden, maar wil wel eens zien hoe iedereen er over denkt over zo'n 250 dagen... Dan zijn we allemaal weer op onze oude tour bezig!

Grotere compounds kopen. Budget verhogen en eerder bestellen. 3jaar geleden gezeik gehad met mijn vaste stookmaat. Waardoor de zin stukken minder was. Dit jaar met iemand gevierd die er niet heel veel om geeft maar wel ervan geniet samen met zijn kinderen.

Wie weet of we dit jaar daar weer zijn.

Ik was erg tevreden dit jaar dus weinig verandering op de planning (afgezien van het budget). Volgend jaar wel minder halen maar qua productkeuze blijf ik bij wat klein spul om mee te beginnen, mooie losse cakes als stookvoer en 1 mooie compound als finale. Heel veel compounds zie ik zelf niet zo zitten, deels vanwege de enorme prijzen, maar ook vanwege opslagruimte, de 25kg regeling en het feit dat als er ook maar iets mis mee is, heel het wow-effect wegvalt (wat je gewoon niet wil bij een grote dure bak)

Wat velen zeggen is minderen.Ik denk dat een freak naast vuurwerk liefhebber ook een verzamelaar is. Dat maakt het minderen een stuk lastiger. Althans zo vind ik dat persoonlijk. Wat ik wel merk is dat vw afsteken ook gewoon een saamhorigheid is. Je wilt het niet alleen doen. Zou ik in mn uppie staan dan is de lol er snel af.

Eigenlijk niet zoveel op wat details na;

- Vaker even rondje lopen door de wijk, steeds meer mensen steken af en dan is het wel leuk om even een praatje te maken met mede liefhebbers. Dit jaar al wat meer contact gehad, kan volgend jaar nog meer.
- Geen tent en spullen meer huren maar regelen via de buren, scheelt toch weer een goede 1,5 compound aan kosten
- Belangrijk punt wel; Camera statief vastzetten aan de paal. Was omgevallen door een windstoot, gevolg kapotte aansluiting van de externe microfoon, kapotte oplaadkabel en beschadiging aan de lens. Even hard gevloekt. Ding was geleend dus was een lastig gesprek maar gelukkig wel all-risk verzekerd.
- Nog meer rust pakken in de voorbereiding, wil eigenlijk de 31 overdag wat meer tijd hebben om eens wat af te steken en de stad rond te rijden. Tijdens het afsteken is de rust pakken goed gelukt moet ik zeggen, veel minder last van de adrenaline en op een lekker tempo kunnen stoken.
- Oh en nog minder druk maken om het weer, is echt fantastisch geweest met heerlijke temparatuur (heb bijna heel de avond in mijn t-shirt gestaan wuutt), paar drubbels rond 01:50 en wind nauwelijks last van gehad. Behalve dat incident met de camera.

Ik had hetzelfde met de statief haha. Ik had speciaal voor oud en nieuw een tripod gekocht, zodat ik daar de camera op kon zetten en zelf meer van het vuurwerk kon gaan genieten. Na het afsteken naar de tripod gelopen, bleek hij na 20 seconden omgewaaid te zijn en dus letterlijk niets opgenomen te hebben pfff. Gelukkig had ik toch nog eigenwijs ook met mijn mobiel wat gefilmt.

Minder klein spul (had sinds jaren weer kleins, is toch niks voor mij eerlijk gezegd), heb voor de rest alles top gedaan, lekker genoten van ook andere pyros om twaalf nauwelijks wat afgestoken, en had dit jaar veeel minder, dat is helemaal top uitgepakt hoor. En toen ik rond 00:30 zelf ging stoken kwamen de effecten meer tot hun recht + was het iets rustiger maar toch werd er nog genoeg gestookt.

Bij mij in de buurt zijn er zat mensen die dikke shells afteken en F4 boxen dus dan heb je vrij weinig aan je F2 compound, hoe dik je compound ook mag zijn een 6'' shell en die hele compound valt weg en de aandacht richt zich toch dan op het mooiste, en zo hoort dat ook. Ik denk dat de grootste shell 500m verderop boven de huizen toch wel zeker 8'' was afgestoken van een groot grasveld bij ons in de buurt.

Voor mij top geslaagd hoor zou het zo weer doen zo.

Anders:
- Veel en veel minder. Opvallend dat veel mensen op het forum hetzelfde plan hebben.
- Wel pijlen stoken. Gisteren zat het er ff niet in vanwege de wind, dus volgend jaar maar weer.

Hetzelfde:
- Niets filmen. Dit jaar niets gefilmd, behalve één project en dat beviel erg goed. Ik geniet meer van het vuurwerk zonder mijn telefoon in de buurt.Het helpt ook om alle onzinnige whatsapp-berichten keihard te negeren en te genieten van die lullige 8 uurtjes dat we mogen.

Hier ook hetzelfde...

We gaan een stuk minder bestellen/kopen voor volgend jaar.
Dit jaar wel genoten van het mooie vuurwerk, alleen minder kunnen genieten van het vuurwerk van de rest in de buurt/straat.
Omdat je toch teveel met je eigen stookplan bezig bent.
Filmen heb ik gelukkig heel weinig gedaan, dat heeft onze zoon en mijn vrouw gedaan, dus optimaal kunnen genieten van het vuurwerk.
Toch was het net wat te veel.

Volgend jaar wil ik het beperken tot 1 of 2 grote compounds en nog wat kleine cakes. Dan kan ik wat meer geniet wat er om ons heen gebeurt. Ik wist wel dat er wat liefhebbers hier in de buurt zitten, maar de laatste jaren zijn er echt veel freaks hier in de buurt komen wonen, met name doordat hier heel veel nieuwbouw huizen zijn gebouwd en de wijk een stuk groter is geworden.
Ook kennis gemaakt met de nieuwe buren van een paar deuren verder, die ook het een en ander af aan het steken waren. Echt leuk volk hier in de straat. Ben ik best wel trots op en wil daarom de komende jaren iets meer van de gezelligheid genieten hier in de straat en dus iets minder met vuurwerk bezig wil zijn....

Dit jaar om hele diverse redenen geen vuurwerk gekocht (te druk met eigen zaak, gezondheid, financien, te druk etc), maar de restjes van effectief 2019-2020 opgemaakt. En dat beviel best prima.
Alleen.. Op het cat 1 na zijn die restjes nu aardig op.

Dus volgend jaar wel weer vuurwerk kopen. Kleine meuk genoeg. Maar wel weer apartere effecten proberen te scoren. De overburen hebben vaak veel goud-op-goud conpounds, dus als ik daar wat kleur tegenoverzet komt het helemaal goed

Dit jaar (2023) na 9 jaar ga ik niet meer werken in een vuurwerkwinkel. Normaal haalt mijn vrouw al het vuurwerk van labels die niet in deze winkel worden verkocht op voor de collectie.

Dit jaar ga ik zelf de winkels weer langs en na lange tijd overal weer sfeer proeven. Was 9x fantastisch maar na diep nadenken de knoop vorige week doorgehakt dat 2022 de laatste keer was.
Dit is 1 van de redenen waarom ik nooit in n vuurwerkwinkel heb gewerkt...ook het afsteken om 10:00 uur destijd was me te heilig

Dit is 1 van de redenen waarom ik nooit in n vuurwerkwinkel heb gewerkt...ook het afsteken om 10:00 uur destijd was me te heilig

Begrijp ik. Ik mis de voorpret te veel en heb er al eens over zitten twijfelen en nu direct de knoop doorgehakt. Lekker weer zelf het halve land door cruisen en sfeer proeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan