Hier verandert het wat doordat er meer koopwoningen tussen zijn gekomen, in een van oudsher volkse rouwdouwer wijk. Die kopers zijn toch vaak wat meer media-gehersenspoeld, minder vrij in het leven staand. Een voorbeeld is dat ze vrijwel geen kerstverlichting buiten hebben, heel saai. En ze stoken zelf gewoonweg níet.
Van de volkse huurders heb je hier niks te vrezen, die knallen zelf ook en genieten volop van het siervuurwerk. Maar er zitten wat van die zure, "rechtschapen" kopers tussen waar je snitching nog wel 'ns van zou verwachten. Sowieso haal ik altijd al het liefst in het donker van vroege ochtend of avond op, en val ik het liefst zo min mogelijk op buiten de stookuren. Ik wil ze ook niet tegen de haren in strijken, persoonlijk heb ik geen probleem met ze en andersom hoef ik dat evenmin. Dan krijg je dat ze binnen stookuren alles gedogen als "dat moet dan maar". Zelf hou ik dan bv weer rekening met het hondje van de overbuurvrouw, die echt niet dol is op het geknal, en heb oudjaarsavond even gewacht met rotjes strooien tot zij 20u naar een stiller lokatie gingen. Aanpassen heet dat, van beide kanten. Zo kom je er samen

Zelfde reden als waarom ik ook niet op Nieuwjaarsdag nog de gemiste vuurwerkshow ben gaan geven, beestje was dolgedraaid.