Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga weinig anders doen, maar inderdaad ook proberen om meer buiten te zijn. Binnen zitten met familie kan je het hele jaar nog doen...

Verder minder winkels bezoeken, maar het proberen bij 1 of 2 freakwinkels te houden.

Had zo'n goed voornemen om pas laat te bestellen, maar helaas is dat weer niet gelukt. Eerste bestelling is al weer de deur uit :bonk:

Hahaha hier ook. Kon de Transbomber niet laten staan voor 89 euro. En de Ocean of Lights ook niet voor 129,- en de Kingdom of Heaven A+B ook niet voor 175 euro hahaha,

Net zoals afgelopen jaar enkel kwaliteit kopen.
Voornemen is om nog meer Argento/ Iskra/ Riakeo en Pyro Specials aan te schaffen.
Van deze merken de afgelopen jaarwisseling toch wel heel erg genoten.

Een serieus voornemen: nog wat vuurwerkklemmen extra kopen om iedereen in de straat te voorzien, voor 0.00 lag de eerste cake van een stukje verder in de straat alweer onze kant op te schieten. Toen heb ik er direct een weggegeven, er werd er ook nog even een platgereden door een ongeduldige pannenkoek die er met z'n auto langs wilde, en ik heb er nu nog maar 4 ovover.
Ik zet liever m'n buurman in een klem. Dwangbuis ofzo...

Ik heb dit jaar lekker rustig aan gedaan, zelf geen een compound aangestoken maar mn zoons dat laten doen en dat beviel uitstekend. Had ook veel minder dan voorgaande jaren en ook dat is prima bevallen. Dus dit jaar ga ik minder klein spul kopen, en me meer richten op de kwalitatief zeer goede compounds. Het scheelde ook dat de buurt wat verjongd is en er veel meer afgestoken werd dan voorheen. Nu wacht je een beetje op elkaar en kijk je naar elkaars spullen.

Ik was van plan om dit jaar niet zo vroeg te beginnen met bestellen als vorig jaar en dat is alvast gelukt. Het is dit jaar 3 januari geworden ipv de 2 januari van vorig jaar ;)

Een serieus voornemen: nog wat vuurwerkklemmen extra kopen om iedereen in de straat te voorzien, voor 0.00 lag de eerste cake van een stukje verder in de straat alweer onze kant op te schieten. Toen heb ik er direct een weggegeven, er werd er ook nog even een platgereden door een ongeduldige pannenkoek die er met z'n auto langs wilde, en ik heb er nu nog maar 4 over.

Hier weigerde de buurman hem gewoon te gebruiken, moest ik 2 keer duiken :bonk:

Zoals velen hier al gemeld hebben, minder maar 'beter' vuurwerk. Paar bewezen compounds/500grammers en voor de rest lekker met de familie/vrienden vieren.

vooral minder uitgeven(hoop ik) en meer genieten van het vuurwerk zelf heb bijna continu compounds staan te stoken waardoor ik eigenlijk zelf meer onder het vuurwerk stond waardoor je dus eigenlijk niets mee krijgt vd effecten ,de buurt heeft wel genoten maar volgend jaar weer gewoon rustig stoken en zelf ook lekker op de goede afstand ervan genieten ,is al duur genoeg :thumbsup:

Geen cakes en klein spul meer halen. Ik ga alleen nog maar voor mooie compounds. Dat is me afgelopen jaar goed bevallen. Geeft ook minder rotzooi om op te ruimen.
Geen stress en roadtrips meer maken om je bestelling op te halen. Pas op 20 december alles bij 1 winkel bestellen en in alle rust tijdens de verkoopdagen na werktijd uitrijden.
Niet meer op 31 december de hele avond buiten staan.
Meer tijd binnen doorbrengen met het gezin, familie en of vrienden en meer filmen.

Ik moet zeggen dat dit jaar me qua producten prima bevallen is eigenlijk.
Paar "bewezen" compounds die opnieuw niet teleurstelde en de onbekende deden het ook meer dan prima!

Goeie balans tussen cakes en compounds, bewust gekozen voor 30mm I-shape cakes, enkele waaiers van lager caliber, maar door het waaier effect is dat dikke prima.

Volgend jaar misschien wat meer Funke/Iskra/Argento proberen te scoren in Duitsland, wat is dat top spul zeg. Vooral de Iskra Wampir (21mm) verbaasde mij in positieve zin!

Ik sta altijd onder m'n spul (en kijk het dan met de wind naar rechts na), net de afstand die ik heb en de kijkhoek van huis naar stookplek, maar ik zou ook wel ns van iets grotere afstand willen kijken. Dat kán bij mij wel maar dan moet de wind zacht zijn, of tenminste niet in west-zuidhoek staan want dan waait het van me weg. Maar ja, krijg rond de jaarwisseling maar ns zachte noordoostelijke stroming...dus komt er nooit van. Plus dat ik dan alle visco zou moeten verlengen om de afstand te kunnen nemen (elektrisch wordt 'm hier niet). Gedachtenspinsel.

Ik sta altijd onder m'n spul (en kijk het dan met de wind naar rechts na), net de afstand die ik heb en de kijkhoek van huis naar stookplek, maar ik zou ook wel ns van iets grotere afstand willen kijken. Dat kán bij mij wel maar dan moet de wind zacht zijn, of tenminste niet in west-zuidhoek staan want dan waait het van me weg. Maar ja, krijg rond de jaarwisseling maar ns zachte noordoostelijke stroming...dus komt er nooit van. Plus dat ik dan alle visco zou moeten verlengen om de afstand te kunnen nemen (elektrisch wordt 'm hier niet). Gedachtenspinsel.
Een assistent doe je het vast niet voor ;)

Dit jaar ben ik niet van plan minder te kopen. Ik wil er vooral meer van genieten, dus minder focussen op filmen en meer focussen op de effecten.
Ook wil ik wat meer cakes hebben voor op de vooravond. De Lion van China Red wil ik weer kopen, had ik afgelopen jaar en vond hem toen ontzettend goed. Bij al het vuurwerk wil ik dit jaar ook net 100m verder staan op de skatebaan bij in het dorp waar het echt donker is. Dit jaar onder de straatlantaarns vond ik maar niks.
Tot nu haalde ik alles bij een winkel, komend jaar wil ik kijken of ik enkele freakacties mee kan pakken bij wat winkels in de buurt. Ook van plan weer naar Zena België te gaan. Dit jaar iets verder rijden naar de megastore om daar te profiteren van 25% korting, in elk geval op matten. Misschien dan ook nog naar Duitsland om wat goedkope prut in te slaan bij de supermarkten, maar daar twijfel ik over i.v.m. de drukte elk jaar en de afstand. Daarnaast wil ik in elk geval weer de screaming elevator halen, en voor het eerst een crosette cake. Ook liefst de compounds vroeg/voor 12 uur/half 1 dit jaar. na 1 uur is toch iets minder.

Dit jaar ben ik niet van plan minder te kopen. Ik wil er vooral meer van genieten, dus minder focussen op filmen en meer focussen op de effecten.
Ook wil ik wat meer cakes hebben voor op de vooravond. De Lion van China Red wil ik weer kopen, had ik afgelopen jaar en vond hem toen ontzettend goed. Bij al het vuurwerk wil ik dit jaar ook net 100m verder staan op de skatebaan bij in het dorp waar het echt donker is. Dit jaar onder de straatlantaarns vond ik maar niks.
Tot nu haalde ik alles bij een winkel, komend jaar wil ik kijken of ik enkele freakacties mee kan pakken bij wat winkels in de buurt. Ook van plan weer naar Zena België te gaan. Dit jaar iets verder rijden naar de megastore om daar te profiteren van 25% korting, in elk geval op matten. Misschien dan ook nog naar Duitsland om wat goedkope prut in te slaan bij de supermarkten, maar daar twijfel ik over i.v.m. de drukte elk jaar en de afstand. Daarnaast wil ik in elk geval weer de screaming elevator halen, en voor het eerst een crosette cake. Ook liefst de compounds vroeg/voor 12 uur/half 1 dit jaar. na 1 uur is toch iets minder.
De Lion van CR is mogelijk niet meer te krijgen, dat ligt eraan of het gebruik van kooien inderdaad stopt, wat er besloten wordt mbt de bestaande voorraad en of er uberhaupt bestaande voorraad van is.

Als je een Screaming Elevator (of Screaming Vulture) wil hebben zul je goed moeten zoeken en direct toehappen als je er een vindt. Deze producten zijn uitloop vanwege de plastic tubes en versies met kartonnen tubes zijn er (nog) niet.

Crossette cakes zijn super mooi en kan ik zeker aanraden, de Crossette Switch, Color Crossette en Dream Chaser zijn goede cakes die doorgaans ook goed verkrijgbaar zijn.

Tot nu haalde ik alles bij een winkel, komend jaar wil ik kijken of ik enkele freakacties mee kan pakken bij wat winkels in de buurt. Ook van plan weer naar Zena België te gaan. Dit jaar iets verder rijden naar de megastore om daar te profiteren van 25% korting, in elk geval op matten En speel ook jacktop-nl, dat verhoogt de stemming.. Misschien dan ook nog naar Duitsland om wat goedkope prut in te slaan bij de supermarkten, maar daar twijfel ik over i.v.m. de drukte elk jaar en de afstand. Daarnaast wil ik in elk geval weer de screaming elevator halen, en voor het eerst een crosette cake. Ook liefst de compounds vroeg/voor 12 uur/half 1 dit jaar. na 1 uur is toch iets minder.
Ik ben het ermee eens dat je absoluut uit de buurt van straatverlichting moet blijven als je het vuurwerk in volle glorie wilt zien. Het straatlicht steekt erg fel af tegen de lucht, waardoor zelfs de felste flitsen vervagen. Kleuren vervagen, het contrast gaat verloren en de algehele indruk van het spektakel wordt wazig.

Uit eigen ervaring kan ik hieraan toevoegen dat mijn vrienden en ik een keer besloten om vuurwerk te kijken in het park, dat behoorlijk goed verlicht was. We stonden dicht bij de lantaarnstraat en eerlijk gezegd waren we teleurgesteld. Veel van de effecten waren nauwelijks zichtbaar en de effecten die wel zichtbaar waren, leken zwak en niet indrukwekkend.

Laatst bewerkt:
Ik ben het ermee eens dat je absoluut uit de buurt van straatverlichting moet blijven als je het vuurwerk in volle glorie wilt zien. Het straatlicht steekt erg fel af tegen de lucht, waardoor zelfs de felste flitsen vervagen. Kleuren vervagen, het contrast gaat verloren en de algehele indruk van het spektakel wordt wazig.

Uit eigen ervaring kan ik hieraan toevoegen dat mijn vrienden en ik een keer besloten om vuurwerk te kijken in het park, dat behoorlijk goed verlicht was. We stonden dicht bij de lantaarnstraat en eerlijk gezegd waren we teleurgesteld. Veel van de effecten waren nauwelijks zichtbaar en de effecten die wel zichtbaar waren, leken zwak en niet indrukwekkend.
Idem hier, wij knopen een hoeslaken over de lantaarnpaal heen om het licht weg te halen. Werkt top!
Buren vroegen er wat over, ik gaf aan dat ik graag gemeente eigendommen bescherm ;)

De Lion van CR is mogelijk niet meer te krijgen, dat ligt eraan of het gebruik van kooien inderdaad stopt, wat er besloten wordt mbt de bestaande voorraad en of er uberhaupt bestaande voorraad van is.

Als je een Screaming Elevator (of Screaming Vulture) wil hebben zul je goed moeten zoeken en direct toehappen als je er een vindt. Deze producten zijn uitloop vanwege de plastic tubes en versies met kartonnen tubes zijn er (nog) niet.

Crossette cakes zijn super mooi en kan ik zeker aanraden, de Crossette Switch, Color Crossette en Dream Chaser zijn goede cakes die doorgaans ook goed verkrijgbaar zijn.
Hopen van wel dan maar. zou weer een voorbeeld zijn van domme regelgeving, is waarschijnlijk het veiligste type vuurwerk dat er is.
Screaming elevator was dit jaar nog wel te bestellen bij mij in de buurt, en staat nog steeds op de site. Ik moet dan snel zijn denk ik zodra het bestellen mogelijk is.
Wolff heeft volgens mij in the return of the phoenix wel kartonnen tubes, ben benieuwd of ze dat ook in de compounds gaan doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan