Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb minder ingekocht dan andere jaren. Dit heb ik vooral gedaan omdat ik baalde van het weer afgelopen jaar. als het weer goed is koop ik er nog iets bij tijdens de verkoop dagen.

Als er dit jaar weer veel wind is wil ik volgend jaar meer focussen op windbestendigere bakken. Dus minder goud omdat ik deze bewaar in geval van veel wind. Het beroerde van kooiloos is alleen wel dat dit vaak gepaard gaat met sneller verwaaien dus wordt echt wel een uitdaging dan om een mooie collectie te vergaren. Of toch een tripje naar het buitenland, maar dat is afhankelijk van de prijzen daar. Ben wel alvast bezig met een lijstje samenstellen van het al bewezen goede kooiloze vuurwerk met o.a. 400 Total Display box / blinking fermata / freestijle madness om er een paar te noemen.

Ik denk een stuk minder vroeg bestellen, vooral omdat de hele kooiendiscussie nog niet rond is, en ik zie winkels ook geen freakactie opzetten met kooiproducten met de kans dat ze halverwege dat jaar de heleboel weer moeten terugdraaien naar de kopers toe.

Dus ik denk even afwachten en wensenlijstje aanvullen..

Minder bestellen… ja nu écht.
De rest is afhankelijk van de regelgeving omtrent kooien. Wanneer ze er echt uit gaan, ga ik eerst terugvallen op de producten die afgelopen jaren en komende jaarwisseling al goed presteren in kooiloze vorm.

Voor mijzelf wil ik het risico qua tegenvallers met nieuwe producten verminderen. Dat geeft soms zo’n vervelende nasmaak, zonde.

Waarschijnlijk toch eerder beginnen met zoeken naar leuke deals,ook om t hele verhaal meer te spreiden qua uitgaves.
Proberen het weer bij 1 winkel te houden,in een slecht geval 2,wel beide in de buurt.
En de rest is afhankelijk van kooien,gezondheid,en waar m'n kop op dat moment naar staat 😎

Nu ik zo de ene helft heb en morgen de andere, zit ik er aan te denken wat minder losse cakes.
Wellicht stuk of 6/8 100s dozen en een aantal fonteinen/cakes.

We zien het wel :)

Als ze in Nederland zo blijven doorzeiken ga ik voortaan lekker in Duitsland oud en nieuw vieren... haal ik me spul daar ook wel. Daar is het weer ook wat beter dan hier aan de kust hopelijk... echt om te janken het weer hiero.

Ik ga iets vroeger starten en proberen wat meer cakes en compounds te kopen en setjes elders dan in mijn stad als er mooie acties voorbij komen. En een tripje België inplannen 2 keer dat heb ik gemist.

Maar wat ik vooral anders ga doen koop minder klein vuurwerk.

Veel meer laag vuurwerk (fonteintjes) en geluidsvuurwerk aanschaffen. Crackling a la Piranha/CairoCrackl kan ook goed. Crakcling is uit zichzelf al zo weg dus dat zal wel niet veel uitmaken.

Minder bestellen en toch wel rekening houden met het weer en dus vooral rambakken, Fonteinen, Grondvuurwerk en crackling potten kopen. Dit is het 3e jaar op rij dat de goud bakken gaan verwaaien en dat is zonde en wellicht goud bakken pas bestellen rond de kerst, want dan weet je wel ongeveer wat voor weer het word. Ook ga ik me eigen minder druk maken om azijnzeikers die over vuurwerk lopen te klagen.

Ik stop met kopen in de voorverkoop. Dit is nu het derde jaar op een rij dat het weer kut is, en ik wil niet opslaan want dan is het ook weer niet goed.

Ik heb misschien teveel nieuws gelezen maar ik ben echt klaar met die Nederlandse zeik en misgun mentaliteit. Ik heb vrij veel landen bezocht en ondanks dat het hier allemaal enorm goed geregeld is heb ik een hekel aan de "nederlandse"mentaliteit gekregen temeer omdat ik heb ervaren hoe het op veel plekken veel relaxder is.

Het lijkt wel alsof een groot gedeelte van Nederland pas tevreden is als we een risicoloos en overlastvrij bestaan hebben waarin alle festiviteiten eerst langs de lat van "overlast"worden gelegd.

Volgend jaar ga ik denk ik naar Suriname met de vrouw toe. Ze verkopen daar 10 dagen vuurwerk in de aanloop van oud en nieuw, en er mag ook 10 dagen gestookt worden. Ik ben nu aan het kijken voor tickets...

Mijn ervaring met oud en nieuw in Polen was ook goed en anders Denemarken of Noorwegen/Finland waar gewoon veel meer ruimte is ...

Het enige nadeel van de Noordelijke landen is dat het vuurwerk enorm duur is vergeleken met hier. In polen zijn de prijzen ook al hoger dan een jaar of 6 geleden maar nog steeds is daar het aanbod natuurlijk fantastisch. Heb goeie herinneringen aan een oud en nieuw in een totaal afgelegen boswachtershutje in midden polen met een houtkachel en een pallet vuurwerk....:)

Laatst bewerkt:
Bij 2 shops kopen en niet op 1 dag inplannen. 1 shop wat meer in de buurt en 1 shop op een uurtje rijden. En ook weer geen losse cakes kopen want dat is me dit jaar goed bevallen. Of het moeten hele goeie cakes zijn en goed geprijsd zijn maar anders echt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan