Wat eet en/of maak jij graag tijden de feestdagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arviidd

VWC Moderator
Forumleiding
Heb jij speciale gerechten/snacks die ieder jaar weer een succes zijn of zet je het klassiek gourmetstel weer op tafel? Kortom laat hier weten wat jouw eetgewoontes zijn tijdens de feestdagen.

Ik probeer me altijd zo min mogelijk bezig te houden met het eten. Ik ben van de drankjes.. ik regel de alcoholische versnaperingen.. Champagne, Gin Tonic, Havana Club Cola, Bier, Wijn.. eigenlijk alles wat men wilt :)

Hier gaat kerstavond altijd de Gourmet aan samen met kaasfondue. Op eerste kerstdag ga ik op bezoek dus laat ik mij bedienen. Tweede kerstdag hebben we altijd een uitgebreide brunch en neemt iedereen wat lekkers mee. Met oud en nieuw bereid ik altijd iets lekkers voor op de bbq.

De gourmet komt meestal op kerstavond tevoorschijn, met de kerstdagen is het altijd weer iets anders en oudjaarsdag gaat de laatste jaren de bbq standaard aan voor pulled pork, pulled beef of verse XXL hamburgers.

Met kerst uitgebreid dineren of gourmetten met familie/vrienden. Met oud en nieuw gaan we toch voor de snelle hap. Trek is er nauwelijks door de spanning maar meestal bestellen we wat bij de shoarmatent of de snackbar en dat hark ik dan tijdens het stoken snel naar binnen.

1e kerstdag altijd kalkoen met aardappel kroketjes/schijfjes uit de oven en groentes erbij. 2e kerstdag gourmetten. Met oud en nieuw oliebollen en hapjes. Ik heb dan geen tijd om uitgebreid te eten 😜

Kerstdagen gaan we graag uit eten, dus dat verschilt net wat het menu is.

Oud en nieuw standaard:
Snert en streuf voor avondeten
Kwa snacks heel veel oliebollen maar wat NOOIT en dan ook NOOIT mag ontbreken bij ons: indische huzarensalade. Wat is dát een partijtje lekker en bij ons een must have voor de jaarwisseling.

Sinds mijn vrouw in aanraking is gekomen met de salade bij ons thuis is dat ook het eerste waar ze naar uit kijkt voor oud & nieuw boven het vuurwerk.

Overigens, 12 uur altijd een bubbeltje! Champagne hoeft voor ons niet, liefste gewoon een hoge kwaliteit prosecco!

Kerstavond gourmetten bij de schoonouders. 1e kerstdag met familie en dan maakt iedereen wat, 2e kerstdag met de andere familie en ook dan maakt iedereen wat. Zelf hou ik me meestal bezig met het drinken :)

oudjaarsavond altijd biefstukkie van de slager Pomme duchesse, en de kinderen een vuurpijl en kerstbomen spies met bladerdeeg en knakworstjes.

2e kerstdag gaat dit jaar van een cateraar komen in buffetvorm, 1e kerstdag sluit ik niet uit dat het gourmet stel op de tafel komt :d
Oudjaarsavond is het "Toafeln". Veel vlees (ja ja, dat doen we nog gewoon :angel:) en allerlei lekkere dingen die iedereen meeneemt/klaar maakt. Daar kunnen we meestal 1 januari ook nog makkelijk van eten.

Probeer toch elke x een soort 3 gangen diner op tafel te zetten. Goed stuk vlees natuurlijk erbij en verder vooral veel hapjes om lang te borrelen. Zelf probeer ik zo ver mogelijk weg te blijven van gourmetten hahaha. Afgelopen jaar hebben we wel een pizzarette geprobeerd en dat was wel een succes.

Traditie getrouw doen we 1ste en 2de kerstdag altijd gourmetten, ene dag met mijn familie en andere dag met schoonfamilie. Vorig jaar voor het eerst wezen uit eten ,et een kerstdag, hoeft van mij nooit weer, mis dan tog de sfeer.

Oud en nieuw bestellen we 2 pannen bij kippie. Heerlijk en amper moeite om het klaar te krijgen. Grote pan groente soep mag ook niet ontbreken. Verder meer dan genoeg oliebollen en appelbeignets en overige hapjes.

Wij gaan met Kerst altijd 1 dag uiteten, en 2 dagen los met het gourmetstel thuis. Dit jaar gaan we als Knijpstra en de Gier op de 23e uiteten, om de kerst prijzen te ontlopen 😸 Op oudejaarsdag gewoon makkelijk veel snacks

Op de 3oste bakken wij traditiegetrouw met de hele familie oliebollen, onder het genot van huisgemaakte snert en broodjes eigen gerookte rookworst.
Ook hier wordt op oudjaarsavond ouderwets overijssels getafeld. Iedereen neemt zo,n beetje voor een weeshuis mee🫣

• Like
Waarderingen: heho
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan