Wat eet/drink jij met oud en nieuw?

Oud jaars dag begin ik met een lekker bakie koffie , en een omelet , daanra eet ik tot 18:00 niks meer.
Om 18:00 eet ik waarschijnlijk iets simpels en dan in de avond haal ik om ongeveer het uur een oliebol!

Slechts 3 procent van de gourmetters geeft aan het liefst met de schoonfamilie te gourmetten. Dat blijkt uit een kerst Gourmetenquête die Intomart GfK gehouden heeft in opdracht van C1000. Het liefst gourmetten Nederlanders met hun eigen familie of gezin. Maar liefst 64 procent geeft hier de voorkeur aan.

Gourmet hoeft niet vernieuwend of bijzonder te zijn. De kracht zit hem juist in de traditionele gezelligheid. Ook in wat er op tafel staat zitten weinig verrassingen. Verschil tussen man en vrouw is er wel. Vrouwen geven meer de voorkeur aan kip en talapiafilet. Mannen gaan eerder voor rundersteak, hamburgers en varkensfilet.

Volgens de ondervraagden heeft gourmetten zo zijn positieve, maar ook zijn negatieve aspecten. Positief aan gourmetten is de gezellige sfeer (82 procent), het samen lang aan tafel zitten (76 procent) en het feit dat iedereen zijn eigen maaltijd kan samenstellen (67 procent). Als negatief wordt ervaren, de geur die het gourmetten geeft (62 procent), het schoonmaken van het gourmetstel (45 procent) en de rommel naderhand (35 procent). Daarnaast geeft maar liefst de helft van de gourmetters aan, dat ze na het gourmetten niet meer ergens anders heen durven omdat hun kleding dan te veel stinkt.

De Nederlandse gourmetter is prijsbewust als het gaat om de inkopen. Maar liefst 61 procent zegt op de prijs te letten bij aankoop van de gourmet-producten. 8 op de 10 geeft aan voorkeur te hebben voor kleine porties vlees, zodat ze zelf hun gourmet kunnen samenstellen. Ruimtegebrek op tafel is een veelvoorkomend probleem. Meer dan de helft van de gourmettende Nederlanders geeft aan liever kleine bakjes op tafel te zetten, dan één grote schotel.

bron

's Ochtends gewoon ontbijt, en de rest van de dag wat er langs mijn pad komt. Vorig jaar was dat bijvoorbeeld kibbeling, pastaschotel met room/kaas/spek en 's avonds oliebollen, kwarkinis (oliebollen met kwark :D, en ander snackvoedsel :)

Deze week bij BAS/DIGROS/Dirk: Heineken in de aanbieding. Calvé sauzen idem dito, goedkoper dan de AH die ze ook in de bonus heeft.
Daarnaast nog wat prosecco in de aanbieding.

Grolsch en Cola bij AH.

Misschien interessant voor degenen die al inkopen willen doen. Scheelt je misschien wat euro's.

Lekkere saotho soep(surinaamse soep). Hapjes in de vorm van pasteitjes en natuurlijk de overheerlijj oliebol met poedersuiker. Eind vd middag gaan de eerste flesjes open en net als met vuurwerk opbouwen naar de climax; bier, wijn, chivas,...etc

Haha heb er zin in!!

Ik eet op oudjaars dag altijd heel weinig!

Ik probeer altijd s'morgens te starten met een fles verse sap van de AH, vlakbij het 10 uurs afsteek punt, en daarbij een paar lekkere croissants of een ander lekker broodje.
Voor de rest krijg ik savonds niet veel weg, ben altijd veel te zenuwachtig,
de verse appeflappen van mijn moeder blijven wel altijd goed smaken.
Voor de rest bestaat het avond eten vaak uit een soepie, en veel salades etc.
allemaal kleine hapjes, de tijd nemen om te gourmetten zit er bij ons niet in.. zolang aan tafel.
met kerst oke, maar me oudjaars avond aan tafel, nee liever niet.
Dit zal ook de eerste oud en nieuw worden, dat we in mijn nieuwe huis vieren, waarbij ik in de avond uren dus ook als gastheer moet functioneren, dus niet meer de hele avond buiten zal staan.
erg lastig zal het worden!

Klopt als een bus. Sommige vleessoorten moet je nu ook al binnen hebben voor de kerst. Ik zag vandaag ook her en der al wat smeersels in de aanbieding voor de feestdagen.

Ik eet op oudjaars dag altijd heel weinig!

Ik probeer altijd s'morgens te starten met een fles verse sap van de AH, vlakbij het 10 uurs afsteek punt, en daarbij een paar lekkere croissants of een ander lekker broodje.
Voor de rest krijg ik savonds niet veel weg, ben altijd veel te zenuwachtig,
de verse appeflappen van mijn moeder blijven wel altijd goed smaken.
Voor de rest bestaat het avond eten vaak uit een soepie, en veel salades etc.
allemaal kleine hapjes, de tijd nemen om te gourmetten zit er bij ons niet in.. zolang aan tafel.
met kerst oke, maar me oudjaars avond aan tafel, nee liever niet.
Dit zal ook de eerste oud en nieuw worden, dat we in mijn nieuwe huis vieren, waarbij ik in de avond uren dus ook als gastheer moet functioneren, dus niet meer de hele avond buiten zal staan.
erg lastig zal het worden!

Gewoon lekker aan self service laten doen :D

Gewoon lekker aan self service laten doen :D

haha Ja dat zal grotendeels ook wel gebeuren, nu zeg k braaf dat ik binnen blijf na de avond show tot 24.00 maar dat red ik nooit, dus het word deels zelf service en mijn vrouwtje heeft ook 2 handen :D

word smorgens eerst een bakkie koffie, verder met overdag vuurwerk afsteken en met carbid schieten drink ik geen drank,eten word smorgens een tosti en weer terug zijn van carbid schieten wat oliebollen en zo en savonds is zelf service en dan staat alle lekkere eten klaar om gepakt te worden en dan word er wel een biertje gedronken

Back
Bovenaan