Wat doe jij op oudjaarsdag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vermoed vanaf 05.30 tot 18.00 uur volle bak dozen slepen, bestelling rapen (misschien wel die van een van jullie :wink: ) en daarna welverdiend met de voetjes omhoog en genieten van wat mooi vuuwerk!

Als ik opsta begin ik met een zooitje supervlinders, om dat echte oud en nieuw gevoel weer goed op te wekken, daarna steek ik wat klein spul af, veel heksenkringen met rotjes etc. Dan is het weer een uur of 13:00, en blijf ik een paar uurtjes thuis achter de pc tot een uur of 16:00. Dan is het weer aardig donker, en ga ik een cobra-stooksessie houden en daarna meteen weer wat klein spul tot etenstijd. Dan na etenstijd als het goed donker is, begin ik met de fontijntjes, paar vuurpijlen en 1 of 2 cakes. Daarna blijf ik weer de hele tijd binnen tot 00:00, en in nieuwjaar ga ik de rest van m'n cobra's en vlindertjes opmaken en al m'n resterende sierpotjes, pijlen fontijntjes singleshots etc. afsteken.

Tenminste, dit zou de planning zijn als ik dit jaar hier oud en nieuw kon vieren, wat helaas niet zal gebeuren.

Om 10uur een mooi projectje in de lucht schieten dat ze weten dat het alweer oudjaarsdag is ;)
Daarna met wat vrienden ouwehoeren en wat oliebollen eten (A)
We gaan meestal nog naar de uitverkoop om wat te halen want we hebben nooit genoeg haha :P

Savond's altijd nog wat potjes afsteken en lekker zenuwachtig heen en weer lopen.
Daarbij nog lekker gezellig aantal biertjes drinken met vrienden
En project klaar zetten voor 12uur :D

veel vuurwerk in mijn handen houden, maar nog niets aanstoken. 's avonds op het werk (zorginstelling voor gehandicapten) met een paar vrijwilligers 2 showtjes doen. daarna lekker oliebollen knauwen en eigen vuurwerk afsteken :)

Waarschijnlijk ben ik 's morgens gebroken, want ik sta de 28e en de 30e 's avonds samen met Riezebos Vuurwerk het gratis vuurwerk uit te delen. En uiteraard wel beide dagen vroeg op om mijn eigen vuurwerk op te halen!

Maar ik ga denk ik rond 10 uur naar onze 'oliebollencommissie'. Of te wel de buurmannen. Voordat ik naar binnen stap even vlug wat knalcakes de lucht in jagen en dan oliebollen bakken onder het genot van af en toe een jenever (wat ik eigenlijk niet eens lust :p). Misschien dat de freaks dit jaar bij ons voor komen stoken dus dan ga ik bakken en vuurwerk stoken afwisselen.

Dan 's avonds lekker met de buren eten en door met stoken!

Dit jaar aardig wat vuurwerk besteld.
Ik hoop het gros van de projecten / show op de 28e-30e al klaar te hebben.
Het plan voor de 31e is dan ook om klokslag 10.00 een wake up call te doen. Vroeger vond ik het wel eens lastig, in onze straat wordt niet zo heel veel gestookt en dan krijg ik toch altijd het idee dat de buren denken, daar heb je die maf weer. Maar ik trek me er niks van aan en om 10.00 uur zullen ze weten dat het vuurwerk afgestoken mag worden.

Ik denk aan een project met een goede mat, gevolgd door spanish storm, gevolgd door bull riding (500gr knalcake) gevolgd door een stuk of 30 sick6 mortieren, gevolgd door 3 keer 200 shots saturn missiles tegelijk eindigend met 2 5000 klappers (niet uitgerold).

Daarna lekker naar binnen en met mijn vrouw gezellig wat tv kijken en eten.
Rond het middaguur verwacht ik een aantal mensen. Lekker af en toe wat stoken, drinken, eten en misschien naar een stookmeeting met ee x aantal freaks niet zo ver van ons dorp.

Rond 5-6 uur thuis zijn weer en dan af en aan vuurwerk stoken. Ik heb geen zin om de hele dag buiten rond te sjouwen, dus het zal echt af en aan zijn.

Ik heb meer dan genoeg vuurwerk denk ik om de hele dag continu te kunnen stoken en aangezien ik geen zin heb om de hele dag buiten te zijn, zal ik dus wat projecten proberen te bedenken.

Ook zit ik te denken aan een 20.00 en een 21.30 uur showtje ;)

Om 00.00 gaat het dan ook echt helemaal los en wil ik een 10-15 minuten showtje doen, met enkel dikke cakes.

Ik denk dat ik dan nog wel wat over heb en dit zal ik vanaf een uur of 01.00 rustig stuk voor stuk, onder het genot van een ijskoud pilsje, gaan stoken.

om 10 uur ffkes naar buiten om met wat vrienden te stoken:p lunchen, vervolgens weer stoken en langs verschillende vrienden om te kijken wat zij hebben. rond een uur om 3 naar de vuurwerkwinkel om vervolgens een uur tot anderhalf uur in de rij te staan voor 50% korting op alles!

thuis lekker douchen nette kleren aan en rond 5-6 naar familie daar stoken en gezellig eten etc.

Ik dacht ook altijd dat als ik ouder zou worden, ik niet meer de hele dag zou stoken. Maar gelukkig heb ik het mis. Ik begin om 10:00 en ik eindig om 02:00. Ik denk dat pauzes er tussen misschien wel iets langer duren. Vroeger ging ik ff snel eten en weer direct naar buiten, vorig jaar nam ik maar liefst 2 uur pauze over de hele dag!

Zoals afgelopen jaren denk ik:
Schoonmoeder jarig, dus optijd eruit en daar naartoe. voor die tijd nog even oliebollen halen en een straatje staatsloten. Meestal uurtje of half 10 eerste visite al. koffie taart je kent het wel.
tegen uurtje of 11 een biertje erbij. smiddags als alle visite weg is lekker rustig wat eten/borrelen. tegen de avond naar huis om daar wat makkelijks te eten iets van soep mini pizza's en noem maar op. tegen uurtje of 8 naar vrienden toe paar cakes weg schieten, tv kijken en een hoop gezellig heid. dit duurt meestal tot in de vroege uurtjes. een heerlijke dag als je het mij vraagt.

Allicht dat ik met een flink 10 uur projectje begin waar ik wat fluit en knalcakes in zal gooien, maar ik acht deze kans niet zo groot. Wel weet ik zeker dat ik om 10 uur flink wat 'zware' knallers er vast doorheen jaag, denk aan cobra6 en zink902. De rest van de dag moeten mijn ouders werken en heb ik zelf nog geen plannen. Heb dit jaar ook bijna geen losse knal gekocht maar bijna alleen matten en potten. Allemaal voor het 12-uur moment. Dus ik denk dat ik me zal gaan vervelen overdag. De paar pakjes die ik van knallers heb gekocht zal ik wel gaan filmen in een vergelijkingsvideo. Maar hier bind ik me ook niet op vast, grote kans dat ik het vergeet te filmen op dat moment. Dan om 12 uur komt iedereen uit het hotel van mijn ouders naar buiten dit zal zo'n 100 man zijn. Dus dan lekker een 'showtje' schieten, niks doorgelont ofzo maar gewoon een flink aantal cakes erdoorheenjagen op hoog tempo. Daarna al mijn matten eruitknallen, zijn er ook flink wat dit jaar. Dan naar binnen om een flink potje te drinken met de stamgasten en vervolgens naar huis strompelen.
Eerste jaar dat ik niet de straat op ga kijken of het me gaat bevallen.

Ik moet op oud jaar van 7 tot 15 uur werken, mijn vrouw is vrij en die doet lekker alle boodschappen, zodat als ik rond 15.30 thuis ben we gelijk naar mijn oom kunnen gaan.

Die bakt altijd lekkere oliebollen en dan gezellig met de familie en een drankje genieten. Ondertussen af en toe een paar single shotjes en wat ander klein spul afsteken.

Dan rond een uur of 20 naar huis en dan komen onze vrienden langs. Dan maken we er een gezellige avond van met spelletjes een conference en af en toe wat klein siervuurwerk. Natuurlijk mogen hier de oliebollen en appelflappen niet ontbreken. Dan om 12 uur de grote cakes de lucht in en al het overgebleven vuurwerk. Bewaren doe ik niks. Dus ik hoop ook een beetje dat de weer goden ons goed gezind zijn.

Mijn planning is toch enigszins aangepast. Door onverwachte kosten (en dus minder geld te besteden aan vuurwerk) heb ik besloten dit jaar alleen vuurwerk om 12 uur i.d. nacht af te steken. (hopende dat gevoel toen ik net begon weer terug te krijgen). De rest van de dag meldingen rijden en tv kijken.

Speciaal vrij genomen.
Lekker om 10 uur beginnen met rotjes (alhoewel ik steeds een jaar ouder wordt), pijltjes, thundershocks enzo.
Wanneer het donker wordt, lekker beginnen met een aantal potjes en wachten tot 12 uur.

Dit jaar is planning om met een mede freaks te gaan stoken rond 11-12 uur .
Rond 1/2 uur oma's ballen geregeld om een goeie lunch te hebben gehad.
De rest van de avond even langs de opa en oma,daar wat de lucht in knallen dan wachten met de familie die dan bij me ouders thuis is tot 12 uur en dan lekker los te gaan.

Zo als het er nu naar uitziet tot 17;00 werken :( . Tussen de middag als ik thuis eet dus net tijd om 1 potje de lucht in te knallen.
Dus voor mij word het waarschijnlijk alleen avondstoken...

Ik zal een balans hebben tussen autotijden, eten en stoken. Hoe dat precies uit gaat pakken weet ik ook nog niet, maar ik vermoed zo iets;

Vroeg bed uit, de dagelijkse ochtendklusjes,auto inpakken rond 9 uur eeg van huis. Even iemand ophalen bij de metro en dan door naar de eerste stooklocatie. Daar lekker knallen vanaf 10:00.

Rond 4'en weer richting huis. In de schemer even knallen met wat klein, stil sier. Avondeten en tegelijkertijd beeldmateriaal terugkijken.
Na het even in m'n eigen straat even lekker knallen en dan rond 10'en of de auto in om iemand thuis te brengen, of doorstoken omdat ze hier blijft slapen.
In geval van het eerste hopen dat ik weer voor 12'en thuis ben.

Na 12'en nog een stappie groter en het "echte" vuurwerk stoken.

10:00 wat stoken, dan verder met de show denk ik aangezien ik de verkoopdagen aan het werk ben :) Rond 13:00 naar de carbid locatie om met wat maten carbid te schieten en te stoken tot 17:00. Na 17:00 even wat drinken met elkaar en dan richting huis om met wat sier te beginnen en avond eten te nuttigen. Het avond programma staat nog niet vast :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan