Wat doe jij op oudjaarsdag ?

Inderdaad, en ik weet niet of ik er terechtkan.
Maar bij de winkel waar ik graag wil werken doen ze dat.
En is maar 3km fietsen :D Mooi meegepakt dus :P (Als het me lukt)

Werken kan leuk zijn, maar miste je het stoken nou niet? En dan moest je nog een eindje reizen. Hoe was dat dan op de grote dag?

Nou ik had kunnen regelen dat ik 31 december vrij was. 30 december tot 12 uur gewerkt in Steenbegen en daarna naar huis gereden. Onwijs weinig geslapen dus was blij dat alles goed was gegaan (met een overvolle auto). Toen nog foto's maken en gaan slapen om 3 uur. Om half 10 werd ik wakker en eigenlijk gelijk gaan stoken. Was aan het eind van het verhaal (1.30 op 1 januari) echt helemaal gesloopt en stoken was meer onveilig, ging redelijk wat fout met productiefoutjes (pijl 2 meter van mn gezicht af knalde gelijk zonder op te stijgen, profblok die uit elkaar knalde, en de Sky Screamers die horizontaal de buurt uit vlogen etc.) Daarna zakte ik echt door mn poten heen kon niks meer. 1 Januari pas om 5 uur wakker geworden.

Nou ik had kunnen regelen dat ik 31 december vrij was. 30 december tot 12 uur gewerkt in Steenbegen en daarna naar huis gereden. Onwijs weinig geslapen dus was blij dat alles goed was gegaan (met een overvolle auto). Toen nog foto's maken en gaan slapen om 3 uur. Om half 10 werd ik wakker en eigenlijk gelijk gaan stoken. Was aan het eind van het verhaal (1.30 op 1 januari) echt helemaal gesloopt en stoken was meer onveilig, ging redelijk wat fout met productiefoutjes (pijl 2 meter van mn gezicht af knalde gelijk zonder op te stijgen, profblok die uit elkaar knalde, en de Sky Screamers die horizontaal de buurt uit vlogen etc.) Daarna zakte ik echt door mn poten heen kon niks meer. 1 Januari pas om 5 uur wakker geworden.

Ga je dit jaar weer werken de 31e dan? Of pak je het die dagen allemaal iets anders aan?
Hoorde van anderen die gewerkt hebben de 31e dat ze echt gesloopt waren ja.

Nee dit jaar ga ik niet op 31 december werken want dan komt het helemaal niet goed ben ik bang.

Ja ik hoop eerder weg te kunnen maar goed dat was niet heel erg was echt heel gaaf had het prima naar me zin dus tijd ging snel. Maar is 1,5 uur rijden en dan nog de foto's schieten... Voordat je slaapt!

Ach ja. 28 op 29 niet geslapen. 29 op 30 ook maar een paar uur. Dat breekt je die dagen echt op.

Trouwens, ik haal de 31e in de ochtend nog oliebollen. Dat doe ik rond een uur of negen. Dan ben ik binnen 5 minuten al aan de beurt. Hoe de rest eruit gaat zien, weet ik nog niet.

Ja ik weet alleen dat ik nog naar de verjaardag van mijn oma ga. Dit jaar richt ik die tijd op 10:30 tot 12:30 bij haar. Dan eten en dan weer stoken ergens.

Wat ik doe op oudejaarsdag:

Eten, stoken en uitscheiden ^^

Misschien kan ik het eten en stoken combineren?
De 30ste wat oliebollen aan touwtjes hangen, zodat ik de 31ste kan gaan happen, en mijn handen vrij heb om te stoken :p

Zonder gein; gewoon genieten :D

Ik haal altijd eerst met mijn vriendin zo vroeg mogelijk oliebollen op DE da:cry:g. Dit is bij ons een mooie traditie geworden. Soms red ik het dan niet om om tien uur terug te zijn om eens goed de dag in te luiden, maar goed...dat is dan niet anders... :D
De rest van de dag is het genieten en genieten...leuke knalprojectjes met cakes e.d. en ook even bij vrienden kijken die altijd met carbid in de weer zijn.

Wel heb ik als het na achten wordt vaak een gek gevoel in mijn buik...zenuwen :p
zullen de projecten lukken die ik heb gemaakt? en al dat soort gedachten spoken me door mijn hoofd.....gelukkig ebben die snel weg als ik rond 12 uur de eerste cake klaar zet en het lontje doe ontbranden. :D

En ik dan :sad:

Rond 8:30 uur opstaan. Mezelf en de kids gereed maken. Vanaf 10 uur buiten. "s Middags naar mijn ouwelui en dan rond 1:30 uur weer naar huis. Daar nog ff stoken en dan maar weer wachten op het volgende jaar :S

8:00 opstaan
Nieuws kijken
9:00 naar vrienden en alles klaarzetten
9:30 beginnen met stoken
14:00 Eten
14:15 Stoken
22:00 naar binnen naar familie
Tussendoor nog wat afsteken
24:00 Showtime! De cakes komen los.
03:00 Stoppen en opruimen, nog wat losse knallers afsteken

Waarschijnlijk sta ik rond 7 a 8 uur op, rond half tien op de fiets naar wat vrienden vanaf 10 tot vier lekker stoken, daarna weer naar huis. Eenmaal thuis lekker eten en bij de openhaard zitten. Dan komt rond half 8 de familie ( ik ben namelijk 1 januari jarig en vier m'n verjaardag op DE DAG) dan meestal ff bijpraten enzo en dan van tien tot rond 3 uur 's nachts stoken stoken stoken.

Al heel wat jaren om 9 uur 's ochtends op straat gestaan. Voor dit jaar weet ik het niet, kan gaan werken in een vuurwerkwinkel, nieuwe uitdaging... En sowieso 's avonds stoken!!

De laatste jaren komen we gezellig met wat crewleden en vrienden bij elkaar om de dag in te luiden. Verzamelen is dan tussen 9 en 10, beginnend met een kopje koffie (of wat anders) en gebak (ben tenslotte die dag jarig) om vervolgens om 10 uur naar buiten te stappen met z'n allen en los te gaan!

Tussendoor krijgen we dan warme chocolademelk met slagroom, opgewarmde oliebollen en appelflappen, tussen de middag een lekkere lunch met broodjes en daarna weer buiten stoken en voorzien worden van wat frisdrank met warme gehaktballetjes!

Heerlijk, kijk er alweer helemaal naar uit! Dit jaar slaan we de lunch over en blijven we buiten haha! In de middag als we ons lekker uitgeleefd hebben en waarbij het lijkt alsof de hele straat al O&N gevierd heeft, zeggen we elkaar gedag, wensen elkaar een fijne jaarwisseling en gaan we ons vervolgens allemaal voorbereiden op de avond, de visite en de nacht! :D:p

Mooi invulling van de dag, met elkaar stoken is gewoon super, topgezellig en je krijgt altijd ideetjes voor leuke projecten met veel dingen tegelijk, zelfs de mensen die op de hoek werken, die komen dit jaar op hun vrije zaterdag "werken", die willen het niet missen. :p

Back
Bovenaan