Wat doe jij op oudjaarsdag ?

Ik zet altijd mijn wekker zodat ik in ieder geval precies om 10:00 uur kan beginnen. Overdags weet ik nog niet of ik veel ga afsteken, ligt een beetje aan de stookpartner waar ik die dag mee ben. Maar meestal staan we toch zowat de hele dag buiten. S'avonds sta ik sowieso de hele tijd buiten, dit jaar haal ik samen met een buurjongen zo gigantisch veel dat ik gewoon wel om 18:00 uur moet beginnen want anders komt het simpel weg niet op.

ik ga dit jaar niet de hele dag buiten staan :)
ik sta op rond iets voor 10 uur laat de buurt horen dat ik wakker ben, daarna omkleden en alles
beetje op de oprit wat afsteken,
smiddags naar een vriend daar lekker beetje stoken (niet de hele tijd)
savonds paar cakes en naar vriende in ander dorp. daar 0:00 vieren de hell laten losbreken met mooie cakes en dan de party bus pakken en hele nacht feesten

Wat doe jij op oudjaarsdag ?
Stoken. Die ene dag in het jaar dat het mag, neem ik er ook elke minuut van. Vanaf 's ochtends 10 uur knallen, knallen en nog eens knallen. Tegen de avond wordt het wel wat rustiger en komt er af en toe een sierpotje voorbij. Om 12 uur gaat het natuurlijk helemaal los en wordt er voor een kapitaal aan cake's de lucht in geschoten. Dit jaar wil ik ook voor het eerst een 12 uur project gaan maken, hoe en wat weet ik nog niet, maar de eerste voorbereidingen zijn al getroffen. Heb er in ieder geval, net als de meeste hier, al veel zin in!

Werken in een vuurwerkwinkel. Super gezellig en zeker waard om hierdoor niet vanaf 10.00 uur te stoken. 17.30 uur thuis, douchen, eten en losgaan!!!

Eigenlijk elk jaar rond een uur of 8 wakker spullen inpakken etc en dan hop om 10 uur naar buiten en dan tot een uur of 2 snachts continue stoken met wat pauzes uiteraard.

Dit jaar word anders ivm een flink gebroken poot dit jaar mn oud en nieuw in een rolstoel vieren, dus lekker stoken in mn rolstoel hehe is weer wat nieuws :D

Eigenlijk elk jaar rond een uur of 8 wakker spullen inpakken etc en dan hop om 10 uur naar buiten en dan tot een uur of 2 snachts continue stoken met wat pauzes uiteraard.

Dit jaar word anders ivm een flink gebroken poot dit jaar mn oud en nieuw in een rolstoel vieren, dus lekker stoken in mn rolstoel hehe is weer wat nieuws :D

Is die niet tegen die tijd hersteld dan?

Nope was het maar zon feest hele lastige breuk om te maken en ook om te genezen 2 botten zijn dwars door midden + de 9 breuken die er nog bij zitten :)
Dusja soort van verbrijzeld zeg maar

Nope was het maar zon feest hele lastige breuk om te maken en ook om te genezen 2 botten zijn dwars door midden + de 9 breuken die er nog bij zitten :)
Dusja soort van verbrijzeld zeg maar

***** man respect dat je er zo positief onder blijft. Hopelijk valt je oud en nieuw er niet door in duigen.

Maar maak er gewoon het beste van zo lang je handen niet gebroken zijn kun je vast nog wel goed stoken:wink:

5 uur of 8 uur in de morgen:
Rustig wakker worden , sigaretje roken tegen de stress met een kop koffie:) Waarom 5 of 8 uur? Omdat een goeie vriend van mij , bij mij komt pitten. Die heeft nogal de neiging mij wakker te maken om 5 en te zeggen dat het 10 uur is.:bonk:
-9 uur:
Mijn ochtend project klaar zetten en wat knutselen met quickmatch.Zodat alles mooi de lucht in gaat om 10:00 uur.
-Half 10: Er komen nog een paar vrienden langs. Waarschijnlijk nog even een PR . (PR=Peuk roken)
-10 uur:
Al mijn vrienden zijn inmiddels aangekomen en alles gaat de lucht in:D
-12 uur:
Komen mijn oma's en andere familie langs. Die elk jaar zeggen: Dat zijn toch harde knallen , stop er eens mee. :bonk:
-18:00
Eten met familie.
20:00 :
Naar vrienden toe daar chillen en nog heerlijk door stoken.
10:30 :
Aan de slag met quick match , cakes , visco en gele buisjes :rolleyes:
11:50 :
Alles klaar zetten
12:00 :
Van zelf sprekend ! Alles gaat de lucht in!

2:00 Lekker naar de mondial toe (discotheek). Dan tot lekker laat door zuipen/ feesten!

***** man respect dat je er zo positief onder blijft. Hopelijk valt je oud en nieuw er niet door in duigen.

Maar maak er gewoon het beste van zo lang je handen niet gebroken zijn kun je vast nog wel goed stoken:wink:

Ach joh, ik kan er heel droevig over gaan doen en heel de dag gaan huilen haha maar dat schiet toch niet op.
Het is nou eenmaal gebeurd en ik zal er mee moeten leven dus ik kan er beter positief tegen aan kijken, is voor mezelf ook alleen maar beter :)

Wat er gebeurd is haha,

2 weken terug op een zaterdag was ik in utrecht met wat vrienden en mn vriendin gaan shoppen daarna zijn we een rondje door utrecht gaan lopen en ik zag een mooie plek om wat fotos te maken, het enigste obstakel was nog de brug overklimmen of een UUR!!! rond het water lopen maar dat werd hem niet.

Dus hop wij over de brug geklommen ( was een meter of 2,5 hoog denk ik ) en toen ik naar beneden sprong ben ik gewoon heel slecht terecht gekomen...

Ongeluk zit in een klein hoekje zeg maar :)

Aangezien die vriend van mij wel goed terecht kwam haha

De hele dag stook ik niet, dan wordt het steeds lastiger om me in te houden, maar dan is het zo ver!
0:00!
De voorbereidingen zijn gemaakt en ik ga me eerste 100.000 klapper afspelen!
De dvd is geladen...
Door de enorme boxen komen de harde klappen, die iedereen doet verbazen!
Het lijkt wel oorlog in de straat, maar dan gratis en voor niets.
:bonk:

Voor mij ziet het er ongeveer zo uit:
8:30- uit m'n bed.
9:00- wachten, nog 50x naar het vuurwerk kijken en alles nog een keertje vasthouden en nog 10x sorteren, terwijl dat de vorige dag is gebeurd.
9:30- wat eten en zorgen dat alles in orde is zodat ik om 10 uur klaar ben.
10:00- op de bank gaan leggen tot een uur of 3 (WAT DENK JE NOU ZELF! STOKEN!)
10:00/20:00- stoken, stoken, stoken en tussendoor meer vuurwerk halen en ff appelbeignet of oliebol ofzoo eten.
20:00- doorstoken, alleen dan wat rustiger aan, en wat meer sier.
23:00- naar binnen, van alles eten zoals salades en oliebollen, tussendoor nog een beetje stoken.
23:50- schijten, denk van de zenuwen... ben in ieder geval altijd aan de race op oud en nieuw, vaak precies op de jaarwisseling, whaha.
0:00- als ik optijd van de pot afben iedereen nieuwjaar wensen (nadat ik mijn handen gewassen heb).
0:00-2:00- KNALLEN! siervuurwerk en dikke dreunen, gewoon van alles, kortom gewoon een gekkenhuis... whaha.
2:00- feesten voor zover ik dat nog kan, beetje afsteken wat ik nog over heb, natuurlijk wel voordat ik ga bier drinke.

Dat was het zo'n beetje wel weer.

Om 8:30 uur sta ik op ,douchen,eten+koffie,even mn dochter van 8 voorbereiden op de grote dag en dan exact om 10 uur ,zoals het hoort,met het enige leuke werk VUURWERK!!! aLS EERSTE gaat er een silver salute gestookt worden.Dan even bij mn vrouw kijken hoe het met het oliebollenbakken gaat en dan verder stoken met wat nitraatmatten of iets anders van dat leuke spul.Dan even heel snel een boterham in mn kanaal proppen en vervolgens even hier op VWC kijken of er nog spannend nieuws te melden is.Daarna ga ik verder met stoken tot tegen de avond. Dan even een stevige makkelijke maaltijd,even bijkletsen met mn vrouw en eventuele al aanwezige visite. Vanaf een uurtje of 7 samen met mn dochter wat leuke fonteinen afsteken,wat avondcakies denk aan de super 4-16 van dynasty en een stel vuurpijlen.Om 11 uur naar binnen voor wat olieboollen dan iedereen kussen,champagne en dan helemaal los met het werk waar wij ons allemaal een heel jaar op verheugen.De mooiste spullen komen dan van zolder om het nieuwe jaar te verwelkomen .VEEL PLEZIER ALLEMAAL!!!!

Oudjaarsdag

Oudjaarsdag

Meestal de dag ervoor verdeel ik alles voor de Middag en ochtend, en dan voor de avond!
Ik ga meestal zo vroeg mogelijk slapen omdat het dan eerder 31 december is..

Ik word meestal rond 8 uur wakker, ik sta op, loop even naar buiten en steek een nitraatje af om me buren wakker te maken en dat ze weten dat het weer zover is. Dan ga ik ontbijten en dan douchen, als ik daar allemaal klaar mee ben maak ik me tas klaar en wacht ik op me vrienden die rond 9:30 komen. Praten we nog even gezellig over de mooiste dag van het jaar en als het 10 uur is steken we ons 10 uur projectje af! Dan steken we lekker door tot een uurtje of 12/13:00 en dan gaan we even frituren. Zodra dat weer binnen is stoken we weer lekker door tot een uurtje of 18:00, dan gaan we eten en ontmoeten we elkaar weer rond een uur of 19:30/20:00. Dan nog een paar dingen afsteken en lekker oliebollen en appelflappen eten!! Klokslag 12:00 even Familie en vrienden een gelukkig nieuw jaar wensen en dan mooie potten en pijlen de lucht in schieten. Meestal ben ik rond een uur of 2 klaar en stap dan lekker me bedje in met de kruitlucht nog aan me handen, heerlijk!!:)

Back
Bovenaan