Wanneer tuig jij de kerstboom op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Is het een kunst of een echte boom,welke kleur heeft dit jaar jou versierde boom en welke had hij in het vorig jaar?

En wat doe jij nog meer aan versieringen in en rondom het huis .

Ergens eind november altijd. Maar dan is ie tegen de kerstdagen wel echt aan z’n einde en beginnen de takken wel te hangen. Hebben nooit een kunst boom willen hebben, maar door deze reden tog eens kijken naar een kunst boom. Kunnen we hem opzetten wanneer we willen.

Thuis pas halverwege december. Maar bij ons op het werk gelukkig al ergens eind november, zodra hij staat begint kerst en oud & nieuw sfeer lekker in te komen.

1 november vorig jaar ook gedaan goed bevallen maar de vraag is ook wanneer ruimen hem jullie op? Ik eind januari:devil:

Meestal altijd eerste zaterdag na 5 december. Denk dat het nu 3 december gaat worden! kerstverlichting buiten gaat denk ik zodra de klok achteruit gaat geplaatst worden.

Vorige week onderhandeld, nadat vrouwlief zelf had besloten om de eerste sfeerverlichting al aan te brengen. Het wordt 1 december.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar de kleine kerstboom op het bureau staat al:cool:. De grote kerstboom en de verlichting zullen moeten wachten tot het eerste weekend van December.

Bij mij is het standaard het eerste weekend na mijn verjaardag; 11 december. Maar omdat dat nu op zondag valt, kan het wel eens een weekend eerder worden.

wij starten de verkoop van kerstbomen waarschijnlijk op 29 of 30 november. vind het nog wel vroeg alleen mensen willen die bomen steeds vroeger dus moeten we er maar mee meegaan. Maar ik hoop dat ik de meeste bomen de 30e wel bij huis heb.

Denk ook dat we dit jaar voor 6 december gaan. Alhoewel ik het wel kan waarderen als ik de bomen al eerder zie hier in de buurt. Lijkt wel of dat ieder jaar vroeger wordt bij veel mensen.

Wij zetten eigenlijk al een aantal jaar 2 bomen in huis: 1 in de keuken en 1 in de woonkamer.

De kerstboom in de keuken komt vaak in het laatste weekend van november: een kunstboom met witte poeder erop inclusief verlichting. Niet de ultieme kerstsfeer, maar wel echt een sfeerpakker voor de laatste weken van het jaar!

De kerstboom in de woonkamer komt normaal gesproken ná Sinterklaas, maar dat zou nu ook zomaar in het weekend ervoor kunnen gebeuren (2-3-4 december). Heerlijk om weer alle verlichting in huis te hebben, zóveel sfeer als je weer thuiskomt van een dag werken!

IMG_20201115_184923.jpg
Kerstboom keuken

Dit jaar voor het eerst 2 bomen, 1 in de keuken en 1 in de woonkamer. 'vroeger' was dit eigenlijk altijd 6 december maar de laatste jaren ga ik al in de dagen ervoor een boom halen. Zou hem graag nog iets eerder willen zetten maar wil perce een echte boom en dat word denk ik met 6 weken toch wel een uitdaging (zonder kluit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan