Wanneer maak jij alles klaar?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wanneer begin je met je vuurwerk stook klaar te maken ?
Dus wanneer ga je lont kapjes verwijderen, wanneer haal je dingen uit kooien en wanneer ze je alles gereed om af te steken?

Dat is eigenlijk altijd op de 31ste
Heeft vooral met het weer te maken aangezien ik vrij dicht aan de kust zit.

Ik bestel wat ik mooi vind door t jaar heen en als t weer dan een keer niet meewerkt voor dat stukje vuurwerk dan schuift t gewoon een jaartje op.
Droog opslaan t bederft niet.

Zitten altijd wel items tussen die niet zo goed tegen wind kunnen
afgelopen jaar bijvoorbeeld een aantal fontijnen bewaard voor deze jaarwisseling vanwege de harde wind.

De buren lieten afgelopen jaar zien wat een fontijn doet met die wind.

Screenshot_20250804_084033_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Op de 30dec. Einde dag na alles opgehaald te hebben van de 29ste en 30ste alvast alles sorteren /klaarzetten wat met elkaar geknalt gaat worden en 31ste lonten en de puntjes op de i 👌

De laatste paar jaar is het ritueel op 31 december 's morgens oliebollen en appelflappen bakken en als dat klaar is beginnen met ontkooien (indien van toepassing) en lontjes vrijmaken. Als laatste de partytafels en de vuurkorf naar buiten zodat we om 18.00 uur direct een sfeertje kunnen creëren met z'n allen en de eerste lontjes aan kunnen steken.

Kooien eraf altijd op de dag van afhalen, verder wel al sorteren van tijd volgorde om te stoken (echter wordt het altijd op moment zelf nog gewijzigd)
Lontjes vrij maken heb ik nooit gedaan van te voren altijd als ik van binnen naar buiten loop met een cake of box in de hand dan opzoek waar de lont is die als eerste aan moet. Afgelopen jaar wel opgevallen dat een aantal cakes in een doosje zit die je er eerst vanaf moet halen omdat je ander niet bij de lont komt dus daar gaat ook wat meer aandacht naartoe.

Back
Bovenaan