Wanneer haal jij je cat 1 op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De verhalen op het forum van afgelopen jaar qua cat1 waren positief, ondanks het grote gemis van cat2. Zijn jullie dit jaar ook van plan om weer cat1 te kopen en zo ja neem je dit mee tijdens de afhaaldagen of maak je er gewoon een extra tripje van?

Voor mij blijft het eigenlijk het hele jaar door de sport om wat cat 1. te vinden in winkeltjes.
Altijd leuk om die producten ten vinden af te steken.
Wanneer de cat 1. verkoop weer lost barst bij de plaatselijke hema, action etc. ga ik zeker wekelijks op zoek naar wat fonteinen en dergelijke. Het is voor mij een wezenlijk onderdeel van de hobby.
Vroeger was dit vooral omdat ik geen budget had voor grotere potten en dergelijke, nu is het een soort sentiment dat erbij hoort en mijn vuurwerkhobby maakt.

Ik heb nog heel erg veel categorie 1 vuurwerk over van vorig jaar, dus er zal weinig bijkomen. Wellicht dat er alleen van de fonteinen, grondbloemen en knetterlinten of pili crackers nog wat bijkomt, dat kun je nooit genoeg hebben.

Heb inderdaad dat spul gekocht, maar nauwelijks iets van afgestoken. Heb en krijg er totaal geen gevoel bij. Is gewoon niet mijn ding waar ik happy van wordt.

Afgelopen jaar erg veel cat1 vuurwerk gekocht en gestookt. Dit is totaal geen vervanger van het cat2 spul maar ik heb me er prima mee vermaakt. Normaal stook ik niet veel overdag, maar afgelopen jaar dus hele dag door gestookt. Dat is me perfect bevallen en dat gaan we dan ook gewoon door zetten. Uiteraard niet in die hoeveelheid, want het budget gaat weer mooi naar het echte werk. Maar er gaat zeker weer cat1 bij komen.

Dat zal zeker ook weer bij een Action en dergelijk gekocht worden als het weer in de schappen ligt, maar zal ook zeker wat bij de freak winkels bestellen voor het betere cat1.

Ik heb nog zo veel over. In de loop der jaren opgespaard. Ik kan dus nog jaren voorruit. Ik pak Cat 1 alleen nog mee als het echt iets interessants is.

Volgens mij heb ik nog een berg luftheulers over en daar blijft het bij. Dit jaar gaan we even flink compenseren voor de schande van 2020/2021. Daar hoort wat mij betreft geen cat1 bij.

Afgelopen jaar voor het eerst wat Cat1 vuurwerk gekocht én weggestookt. Het is uiteraard geen vervanger van, maar om de tijd overdag door te komen werkt het wel sfeerverhogend tijdens het opsteken van de vuurkorf, het eten van een oliebol en gezellig samenzijn. Ik zal het vuurwerk her en der meebestellen of eens een Aldi of Action bezoeken richting het einde van het jaar.

Afgelopen jaar op 31 december in de middag voor het eerst met cat1 1,5u lekker staan stoken met een paar vrienden.

In het begin is het nog ff vreemd maar naar een paar minuten gaat dat 'vreemde' gevoel weg en is het puur genieten. Bengaals vuur, grondbloemen, luchthuilers, knetter fonteintjes alles was mooi en leuk. In m'n eentje zou ik het niet zo snel doen maar zo samen met een paar gasten lekker rotzooien en lachen was helemaal prima. Na die 1,5u was iedereen er ook wel weer een beetje klaar mee hoor. Ik hoop dat het dit jaar weer zo speciaal voelt.
Dit jaar zal ik wel weer eea mee pakken bij het bezoek aan verschillende tuincentra en de aldi/lidl.
Het echt bestellen tijdens een voorbestelling zal ik niet zo snel doen.

Cat1 is vooral her en der meepakken. Alleen de knetterlinten wil ik nog wel een omweg voor nemen richting een andere supermarkt.

Ik hou mijn ogen en oren altijd open:p

Ik zal wel weer het nodige bij de tuincentrums en de aldi/Lidl/big bazaar inslaan denk ik, die kleine pyromanen stoken er dozen doorheen met die heksenkringetjes.. ach ik geniet er ook van!

Dit jaar niet nodig...ik heb nog wel wat cat1 over en kocht het eigenlijk alleen voor mijn zoontje. Mochten er wat mooie of ludieke items komen dit jaar en ze zijn betaalbaar...dan bestel ik die wel mee :D
Ik ben er alleen bang voor dat cat1 enorm duur zal worden dit jaar.

Cat1, vorig jaar een overdosis gehad van het kleine spul dus dit jaar wat minder. Alleen cat1 van Funke en die speciaaltjes zoals grondbloemen met roze en blauwe vlam, die koop ik zodra ze er zijn. :D

Ik heb nog zoveel over van afgelopen jaar dat ik dit jaar denk ik niets zal bijkopen. Moet wel zeggen dat er hier en daar wat producten zo gaaf waren voor cat 1 (eigenlijk kan het niet binnen cat 1) dat ik die nog wel zal gaan inkopen als de kans zich voordoet. Dat is dan meer onder het kopje 'indekken voor later' met echt top spul want je weet maar nooit.

Cat1, vorig jaar een overdosis gehad van het kleine spul dus dit jaar wat minder. Alleen cat1 van Funke en die speciaaltjes zoals grondbloemen met roze en blauwe vlam, die koop ik zodra ze er zijn. :D

Idem.
Ik ben een beetje klaar dat je een soort loterij lot koopt, als je cat 1 vuurwerk haalt bij de Aldi.
De ene keer is het super, de andere keer is het zelfs de term afval vuurwerk niet waard.

Daar ga ik nu zo langzamerhand mee beginnen. Afgelopen jaar veel van gekocht, de kids hebben zich daar prima mee vermaakt. Die willen weer de hele dag buiten stoken, dus er zal wel weer het een en ander gekocht worden. Doe dat een paar keer in kleine hoeveelheden, dat lijkt het alsof de kosten niet zo hoog zijn:wink:

Toevallig gister 4 pakjes funke bengalen in huis gehaald. Vorig jaar is al het cat 1 hier opgegaan. Vanaf nu weer lekker rustig aan het een en ander in huis halen

Niet. Ben er helemaal klaar mee met dat Cat1 spul. Leuk dat alle importeurs nou massaal nieuw cat1 1 op de markt gooien. Voor mij hoeft het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan